Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 11:46
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Eet jij weleens biologisch? En zo ja, wat vind je lekker? Wat juist niet? Waarom eet je biologisch?

Ik heb gisteren nog een potje biologische appelmoes gekocht. Die was maar 10 cent duurder dan de andere. Bovendien zaten in de andere voedingszuur en conserveringsmiddelen. Terwijl in de biologische variant alleen appels en rietsuiker zat. Toen bedacht ik me dat ik me eigenlijk niet onnodig met die zooi wil laten vergiftigen en heb de bio-variant gekocht.

Ik kwam erachter dat die veel lekkerder was ook nog dan gewone appelmoes.

Was BTW van Koeleman.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2003, 12:25
Verwijderd
ik eet het ook regelmatig omdat mijn moeder het haalt.
en ik ben het met je eens dat het lekkerder is dan "normale" producten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:26
Verwijderd
Ik koop op de uni altijd een 'biologisch bolletje'. Nog nooit iets aan gemerkt eigenlijk, ik wist niet dat het biologisch was, het is net een gewoon bolletje sesam.

Anyway, ik koop wel zoveel mogelijk scharreleieren omdat ik de bio-industrie niet teveel wil steunen en ik trek liever wat geld uit voor etenswaar met een bio-keurmerk. Maar voor de smaak doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:11
Verwijderd
Biologisch eten smaakt zelden anders dan niet-biologisch, behalve dan bij kaas, want dan zit er in de biologische nep-stremsel. Voor de rest is het toeval als het anders smaakt . Ja, ik eet het wel, biologische boter en melk en soms kaas, en biologisch vlees, en kip-in-de-wei-eitjes, gewoon anti-bio-industrie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:16
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-11-2003 @ 14:11:
Biologisch eten smaakt zelden anders dan niet-biologisch, behalve dan bij kaas, want dan zit er in de biologische nep-stremsel. Voor de rest is het toeval als het anders smaakt . Ja, ik eet het wel, biologische boter en melk en soms kaas, en biologisch vlees, en kip-in-de-wei-eitjes, gewoon anti-bio-industrie.
Bij biologische appelmoes is het dus geen toeval, omdat er geen voedingszuur in zit en omdat het op basis van rietsuiker, in plaats van suikerbieten is. Rietsuiker heeft een andere smaak.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 14:16:
Bij biologische appelmoes is het dus geen toeval, omdat er geen voedingszuur in zit en omdat het op basis van rietsuiker, in plaats van suikerbieten is. Rietsuiker heeft een andere smaak.
Nee, dan is het toeval dat die appelmoesfabrikant rietsuiker heeft gebruikt. Bietsuiker kun je ook biologisch telen, en samen met biologische appels tot biologische appelmoes verwerken. Als je dan wat zuurdere appels gebruikt, proef je ook niet of er wel of niet voedingszuur aan is toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:51
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-11-2003 @ 14:18:
Nee, dan is het toeval dat die appelmoesfabrikant rietsuiker heeft gebruikt. Bietsuiker kun je ook biologisch telen, en samen met biologische appels tot biologische appelmoes verwerken. Als je dan wat zuurdere appels gebruikt, proef je ook niet of er wel of niet voedingszuur aan is toegevoegd
Producenten van gewone appelmoes gebruiken geen van allen rietsuiker, dat weet ik zeker. Het is aan de kleur zichtbaar. Bovendien zullen zuurdere appels altijd net een tikkeltje anders smaken dan voedingszuur.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 14:51:
Producenten van gewone appelmoes gebruiken geen van allen rietsuiker, dat weet ik zeker. Het is aan de kleur zichtbaar. Bovendien zullen zuurdere appels altijd net een tikkeltje anders smaken dan voedingszuur.
Je draait om wat ik zeg. Wel eens op het etiket van AlbertHeijn-biologische appelmoes gekeken? Daar zit toch echt bietsuiker in. En nee, die smaakt net zoals gewone appelmoes.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 12-11-2003 @ 13:25:
ik eet het ook regelmatig omdat mijn moeder het haalt.
en ik ben het met je eens dat het lekkerder is dan "normale" producten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:58
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-11-2003 @ 14:52:
Je draait om wat ik zeg. Wel eens op het etiket van AlbertHeijn-biologische appelmoes gekeken? Daar zit toch echt bietsuiker in. En nee, die smaakt net zoals gewone appelmoes.
Je geeft dus wel toe dat je in bio-appelmoes variaties hebt die je in gewone appelmoes niet of moeilijk kunt krijgen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 14:58:
Je geeft dus wel toe dat je in bio-appelmoes variaties hebt die je in gewone appelmoes niet of moeilijk kunt krijgen?
Ja, dat 'geef ik wel toe', maar dat komt niet doordat het biologisch is.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:18
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-11-2003 @ 15:14:
Ja, dat 'geef ik wel toe', maar dat komt niet doordat het biologisch is.
Lief koppig meisje!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 12:46:

1) Eet jij weleens biologisch?
2) En zo ja, wat vind je lekker?
3) Wat juist niet?
4) Waarom eet je biologisch?
1) Ja, bijna alle boodschappen van mij zijn biologisch of biologisch-dynamisch.

2) Falafelballetjes van Florentin Jammie. Heel lekker. Maar ook de koeken van Molenaartje enzo. En linzenburgers.

3) Biologische tortillachips (of hoe dat chips ook heet) van een of ander merk. Ben de naam vergeten. Geloof 'apache' was het merk. Iig een gelige zak. Die dingen smaakte als 'plastic' en zo rook het ook.

4) Ik eet biologisch, omdat ik zeer bewust eter ben. Door biologisch te eten help ik het milieu een handje. Daarnaast zitten tussen het biologische eten meer veganistische hapjes en drankjes, dan dat er zit tussen de 'grote' merken.
Ook zijn die massaproducties niet altijd zo gezond en zit het vol ongebrijpbare afkomtstige e-nummers.
Reageren

Regels voor berichten