bereid je voor op n iets langer verhaal dan ik normaal gesproken zou neerzetten....
ik kwam vanmiddag om 1 uur thuis, uitval gehad, en er lag opeens n vreemde hond op onze bank, naast mijn hond, Caine, ik herkende der meteen als de hond van mijn overbuurman (kweet niet hoe ie heet, sorry), Sally heet die hond.
Mijn moeder verteld meteen het hele verhaal; 'sochtends om een uur of 11 had zij het hondje voor het huis zien lopen hier, helemaal natgeregend, en ze had het binnen gehaald, omdat ze dacht dat ze misschien was losgebroken en baasje niet thuis was ofzo.
Mijn moeder heeft toen mn vader wakkergemaakt, en verteld wat er gebeurd was. Toen kwam mijn pa erachter dat die vent gewoon WEL thuis was. Nou goed, kan gebeuren, dus mijn vader naar die overbuurman toe...komt die vent met n wazige kop in pyjama uit zn slaapkamerraam hangen, en ontkent met n keihard gezicht dat het zijn hond is. Hij beweert dat hijaltijd maar 1 hond heeft gehad, en dat deze zelfs

van ONS zou zijn...
(Andere mensen hadden deze hondook herkend als Sally trouwens)
Dus mij moeder dacht dat hij misschien vet aant trippen was ofzo, die vent dus...Dus ze wachtten nog even met alles.
Toen kwam ik thuis, ik meteen getriggerd natuurlijk, zo ben ik nou eenmaal. M'n pa opgleegd dat hij de dierenbescherming moest bellen. Heeft ie gedaan, maar die zeiden dat alleen de politie hier iets aan zou kunnen doen...
Mijn ma zei van, wacht daar dan even mee en ga eerst nog n keer langs, dus ik met mn pa naar die vent. Heel elegant met n ijzeren ketting in de aanslag (zo ben ik nou eenmaal, sorry)...
Die vent doet open met zn wazige kop, shcinnhelig en sarcastisch als de pest (owja; vlak van tevoren had hij ook nog rare bezwerende bewegingen naar ons huis zitten maken vanuit zn keukenraam) Mijn pa begint dus weer opnieuws verhaal over wat hij nou met die hond aan wilde, hij vroeg aand ie man; ''waarom wil je em kwijt want je wilt em kwijt toch?'' hij; ''ja kwillem wel kwijt ja...'' papa; ''ja maar tis toch jouw hond, dat doe je toch niet ''[vent]; ''ja maar hij staat niet op mijn naam ofzo.''
Toen werd ik dus echt pissig, dus ik spreek die vent aan, ''o staat niet op jouw naam, dus omdat die vent van de gemeente beslasting paar dagen terug kwam controleren, flikker je em langs de snelweg'' (dat basseer ik op n melding bij de politie van n hazewindhond langs de grote weghier in de buurt, en tis nog n jonge herder, dus zou kunnen, maar goed, dat doet er neit toe...)die vent ging me toen n beetje stompzinnig aan zitten lachen, en dat moet je niet doen bij mij want dan word ik echt gek, Dus ik zeg; ''als je NU vertld waarom je datb eest kwijt wil, dan nemen we em over, zoniet, krijg je een proces verbaal aan je broek, of je het nou leuk vind of niet...'' vent; ''is dat zo?'' ik ; ''JA dat is zo, lijer''
en die vent wist niet echt meer iets te zeggen, en hij zei, ''je moet zelf maar weten wat je doet'', ik zeg '' wil nu een antwoord''hij '' moet zelf maar weten wat je doet'' ''dat doe ik zeerzeker'' (ik had ook nog gevraagd of die adnere dan zogenaamd wél op zijn naam stond, want ik voelde dat dieook geen penning om had, dat was niet zo zei hij, maar die mocht wel in huis

) nja goed hijd oet de duer dicht, maar alsof hetnog niet erger kan, laat ie dat adnere beestje ook buiten staan. de teringlijer...
Nu was ik dus echt KWAAD HEEL KWAAD!!!
Dus mij pa brengt dat kleine hondje naar zijn achtertuin, maar hij liettem niet binnen, Sally ook in de achtertuin, ook niet binnengelaten.
Ik hoorde dat die beestend aar binnen waren, maar ik ben ze meteen proberen te halen, want weet jij veel waar zo'n vent toe in staat is, hij staat op zo'n moment niet in voor zichzelf, misschien steekt ie ze wel neer ofzo...
Dus Sally kwam toen de deur uit, maar die kleine niet.
Ik heb toen S. mee naar huis genomen, mn pa heeft de politie gebeld. Die hebben n auto gestuurd. Maar hij liet ze niet binnen, ze zeiden dat ze niet meer konden doen, omdat dit niet reden genoeg was of iets dergelijks. can you believe it??
Dus hij komt er waarschijnlijk zo gemakkelijk vanaf...ik kan het niet geloven gewoon...kebn echt pissig..vuile klootzak...
wat vinden jullie hier nou van?