Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 13:35
Soron
Soron is offline
"Life is just a game,... and you are defeated!"

Experimentele shot van me... Ik was er niet helemaal zeker van, maar pakte toch goed uit.

Voordat er iemand mee aankomt "Je kunt een koning niet slaan met een koning"... daar gaat het niet om. Het gaat om de gedachte wat er achter zit.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 13:54
Lyra
Lyra is offline
nice!!

de stukken springen gelijk in het oog wat 'k ook wel mooi vind. Ik hou wel van die lege, open witte kunst..
Oud 22-10-2003, 13:58
Soron
Soron is offline
dank je

Oh ja... verder geen grote bewerkingen aan de foto. PS alleen gebruikt voor de border en een heel klein beetje meer contrast.

Foto genomen met de Canon G3.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:03
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
mooi!
Oud 22-10-2003, 14:19
Lyra
Lyra is offline
zo iets zou 'k dus graag aan mijn muur hangen..

( can I??)
Oud 22-10-2003, 14:28
STP
STP is offline
Citaat:
Lyra schreef op 22-10-2003 @ 14:54:
de stukken springen gelijk in het oog
veel meer valt er ook niet te zien

Anyway, supervet inderdaad, simpel en strak, dat was de bedoeling, geslaagd dus!
Oud 22-10-2003, 14:47
Onlyme
Onlyme is offline
Ik zou het licht meer verticaal zetten. Op die manier zou je helemaal geen schaduw hebben van het zwarte schaakstuk. Verder vind ik dat de foto scherper had gemogen.
Oud 22-10-2003, 14:56
STP
STP is offline
Citaat:
OnLyMe schreef op 22-10-2003 @ 15:47:
Verder vind ik dat de foto scherper had gemogen.
dáár ben ik het ook mee eens!
Oud 22-10-2003, 14:59
Mijke16
Mijke16 is offline
een koning kan niet worden geslagen door een koning...
erg mooi gedaan!
Oud 22-10-2003, 15:20
Soron
Soron is offline
Citaat:
Lyra schreef op 22-10-2003 @ 15:19:
zo iets zou 'k dus graag aan mijn muur hangen..

( can I??)
Ga je ga gang.... Maar houd wel rekening met de resolutie van de foto

Citaat:
STP schreef op 22-10-2003 @ 15:28:
veel meer valt er ook niet te zien

Anyway, supervet inderdaad, simpel en strak, dat was de bedoeling, geslaagd dus!
Dank u....

Citaat:
OnLyMe schreef op 22-10-2003 @ 15:47:
Ik zou het licht meer verticaal zetten. Op die manier zou je helemaal geen schaduw hebben van het zwarte schaakstuk. Verder vind ik dat de foto scherper had gemogen.
Die schaduw is van de witte stuk. Als je het hebt over die grote dan. Misschien zou ik hem wel iets scherper kunnen maken, maar dat zou alleen ten koste gaan van de kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:35
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Soron schreef op 22-10-2003 @ 16:20:

Die schaduw is van de witte stuk. Als je het hebt over die grote dan. Misschien zou ik hem wel iets scherper kunnen maken, maar dat zou alleen ten koste gaan van de kwaliteit.
Dat zie ik ook wel. Ik bedoel het kleine stukje schaduw van het zwarte stuk.
Zou dat ten koste gaan van de kwaliteit? Hoezo? Een beetje USM verandert niets aan de kwaliteit, imo.
Oud 22-10-2003, 17:18
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
hmm hij is wel ok, maar ik vind m niet zo bijzonder, ik vind het wel heel makkelijk ofzo.. ik kan het niet echt uitleggen... maar ik heb ook geen verstand van foto's, dus als iedereen m goed vindt zal ie dat wel zijn
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 17:25
JUH
JUH is offline
Die schaduw staat me niet aan...
Oud 22-10-2003, 18:00
Verwijderd
super joh!! echt zo'n poster die in scholen of bij stations hangt!!! en dan heel groot!! hij is echt goed!!

kuzzzz kunamosity
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:12
alpha
alpha is offline
Het heeft wel wat, maar het mist ook iets vind ik. Wat weet ik niet..
Oud 22-10-2003, 19:43
Soron
Soron is offline
Citaat:
OnLyMe schreef op 22-10-2003 @ 17:35:
Dat zie ik ook wel. Ik bedoel het kleine stukje schaduw van het zwarte stuk.
Zou dat ten koste gaan van de kwaliteit? Hoezo? Een beetje USM verandert niets aan de kwaliteit, imo.
Ik kan wel de filter sharpen in Photoshop toevoegen, maar dan wordt hij ook pixellig.
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 22-10-2003 @ 18:18:
hmm hij is wel ok, maar ik vind m niet zo bijzonder, ik vind het wel heel makkelijk ofzo.. ik kan het niet echt uitleggen... maar ik heb ook geen verstand van foto's, dus als iedereen m goed vindt zal ie dat wel zijn
Simpel? Wat wil je er nog meer ophebben.... Als jij denk dat het makkelijk is, probeer dan zelf es wat te bedenken. .. Ik heb verschillende dingen moeten proberen voordat ik eindelijk een goed wit achtergrond had. Veel wit wil nog niet zeggen dat het simpel is.

Citaat:
JUH schreef op 22-10-2003 @ 18:25:
Die schaduw staat me niet aan...
Oe ja... kijk. Op zulke reacties zit ik te wachten, hoor. Wat is er dan mis mee? Hoe kan het anders? Wat vind je wel goed? Sorry, maar dit vind ik makkelijk blaten.

Citaat:
kunamosity schreef op 22-10-2003 @ 19:00:
super joh!! echt zo'n poster die in scholen of bij stations hangt!!! en dan heel groot!! hij is echt goed!!

kuzzzz kunamosity
Dank je... maar ik zou hem niet verkopen zo snel. Tenzij er veel geld op het spel staat...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:46
Onlyme
Onlyme is offline
De sharpen filter is inderdaad geen goed plan. Probeer eens het Unsharpen Mask (USM dus)
Oud 22-10-2003, 20:59
Soron
Soron is offline
hmmz, kan het daarmee wel dan? Zal ik me es een keer in verdiepen. Tnx..

Maar ik had gewoon mn driepoot moeten gebruiken hier. Misschien was het dan beter geweest. Maar ik denk dat ie te hoog is voor de opstelling die ik hier voor heb gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:12
Goede Fee
Goede Fee is offline
Heel erg mooi!
Goede compositie en natuurlijk die eenvoud! Echt super mooi, je zou er ook een serie van kunnen maken, en dan met meer schaakstukken werken ofzo...?
Oud 22-10-2003, 22:14
Queen Klazina Wok
Citaat:
Soron schreef op 22-10-2003 @ 20:43:
Simpel? Wat wil je er nog meer ophebben.... Als jij denk dat het makkelijk is, probeer dan zelf es wat te bedenken. .. Ik heb verschillende dingen moeten proberen voordat ik eindelijk een goed wit achtergrond had. Veel wit wil nog niet zeggen dat het simpel is.
ik heb expres het woord simpel niet gebruikt maar heel veel keer proberen heeft natuurlijk weinig te maken met je fotografietalent... en je had m ook gewoon op een wit a3tje kunnen fotograferen, dan kan het in een keer goed.. maar ik vind m dus gewoon niet zo bijzonder
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 08:09
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 22-10-2003 @ 23:14:
maar ik vind m dus gewoon niet zo bijzonder
Dat is een mening die ik overigens deel. Een leuke oefening met licht is het wel, maar bijzonder? Nee.
Oud 23-10-2003, 20:31
Verwijderd
Dat kleine stukje schaduw onder de zwarte koning kan idd verholpen worden door de lichtbron zó te draaien dat deze schaduw niet te zien is (en de schaduw van de witte koning wél).

En hij mag inderdaad wat scherper.

En probeer ook even dat kleine oneffenheidje, wat te zien is op 1/5e deel in de schaduw van de witte, weg te werken.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 23:02
Soron
Soron is offline
Maar kijken jullie nou gewoon naar de foto zelf of denken jullie ook door.

Kijk, ik zit ook op DeviantArt http://www.deviantart.com en daar krijg ik veel diepzinniger berichten dan hier. En wat is er mis mee dat het simpel lijkt? Wat wil men dan als achtergrond. Een mooie waterval ofzo?.. ^_^...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 01:47
cottoncandy
cottoncandy is offline
je krijgt hier reacties van mensen die weinig weten van fotografie.
het onderwerp zelf is niet origineel maar het is toch redelijk stijlvol.

wat heb je precies als achtergrond gebruikt, hoe komt dat zo mooi wit?
Oud 26-10-2003, 18:36
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Soron schreef op 26-10-2003 @ 00:02:

Ik kijk naar de compositie, lichtgebruik, scherpte etc. Fototechnische zaken, lijkt mij.
Ik snap het idee erachter wel, vind het alleen niet spannend, laat staan origineel of diepzinnig.

De achtergrond is niet erg moeilijk te maken; neem een groot vel wit papier, en voila!

Kan me voorstellen dat je er trots op bent, maar jij kan de foto -als auteur zijnde- niet objectief beoordelen. Ik kan en doe dat wel..
Oud 26-10-2003, 18:46
Nanaki
Nanaki is offline
Volgens mij kan niemand objectief iets beoordelen, maar goed
Oud 26-10-2003, 19:11
Queen Klazina Wok
Ik snap niet hoe sommige mensen vinden dat hun foto's heel goed zijn, of laat t dan iig niet merken.. Ookal heb ik totaal geen verstand van foto's, ik kan ze alsnog niet geweldig vinden, en dat wil ik dan gewoon even kwijt..

en zoals onlyme zegt: ik vind de gedachte erachter nou echt niet zo bijzonder...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:32
Soron
Soron is offline
Citaat:
OnLyMe schreef op 26-10-2003 @ 19:36:
Ik kijk naar de compositie, lichtgebruik, scherpte etc. Fototechnische zaken, lijkt mij.
Ik snap het idee erachter wel, vind het alleen niet spannend, laat staan origineel of diepzinnig.

De achtergrond is niet erg moeilijk te maken; neem een groot vel wit papier, en voila!

Kan me voorstellen dat je er trots op bent, maar jij kan de foto -als auteur zijnde- niet objectief beoordelen. Ik kan en doe dat wel..
Dat laatste vind ik nogal vreselijk arrogant klinken. Jij kent me niet en hoe kan jij nou zoiets zeggen na het zien van maar 1 foto? Sorry hoor, maar dat slaat echt werkelijk NERGENS op.....
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:57
Verwijderd
tja, niet boeiend als je t mij vraagt, en goos trek ff aan je pik, da werkt kalmerend, je kan niet verwachten dat iedereen je de hemel in gaat prijzen...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 11:05
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Soron schreef op 26-10-2003 @ 20:32:
Dat laatste vind ik nogal vreselijk arrogant klinken. Jij kent me niet en hoe kan jij nou zoiets zeggen na het zien van maar 1 foto? Sorry hoor, maar dat slaat echt werkelijk NERGENS op.....
Waarom? Ik bedoel alleen dat iedereen die de foto niet heeft gemaakt, iedereen behalve jij dus, er anders naar kan kijken dan jij. Dat heb ik zelf ook altijd als ik een foto heb gemaakt. Ik zie de arrogantie er niet echt in eigenlijk.

[edit]Ik snap al wat jij er arrogant aan vindt klinken. Ik schrijf dat ik dat wel kan en doe. Ok, kan je als arrogant opvatten.
Misschien komt het beter over als je 'ik' vervangt voor 'andere mensen' , of 'wij'.

No offense, hoor.[/edit]

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:36
Envy
Envy is offline
Mooi!!!
Oud 27-10-2003, 16:08
JUH
JUH is offline
Citaat:

Kijk, ik zit ook op DeviantArt http://www.deviantart.com en daar krijg ik veel diepzinniger berichten dan hier. En wat is er mis mee dat het simpel lijkt? Wat wil men dan als achtergrond. Een mooie waterval ofzo?.. ^_^...
Als je daar diepzinnige replies krijgt en hier niet...
ga dan lekker alleen daar posten als je 'het niveau' je hier niet aanstaat

en dan noem je mensen hier arrogant
Oud 27-10-2003, 16:24
punxnotdead
punxnotdead is offline
ik vind het kader niet mooi
ik denk dat een halve centimeter brede zwarte rand om de foto mooier was geweest (geen wit erbuiten dus)
Oud 27-10-2003, 17:06
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:

Op deviantart blaat 98% van de kudde elkaar ook maar na. Die hebben wat leuke termen gezien in een kunstboekje en daar jongleren ze wat mee. Ik kan het weten, ik zit er ook..
Oud 28-10-2003, 12:02
Verwijderd
Ik heb de reacties op deviantart van dit werk even bekeken, maar ik kan nou niet zeggen dat ik ze 'diepzinniger' vind dan hier..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 13:43
heldine
heldine is offline
wauw .... mag k m op mn site (www.nikki.thats-me.nl - check om te weten waar ie terecht komt) zetten?
Oud 28-10-2003, 14:35
Lun@
Lun@ is offline
Ik vind hem mooi! Leuk voor op de voorkant van een of ander schaakboek ofzo.
Reageren

Regels voor berichten