Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2002, 12:16
Verwijderd
ey iedereen,

ik heb een vraagje over kaarten leggen...
want ik wil binnekort gaan oefenen(moet nog kaarten gaan kopen)maar ik weet dus niet zo veel van tarot, hoe ik ze moet leggen enzo bedoel ik dan...
dus heeft iemand tips voor me over tarot?
alvast bedankt!

enne btw, hoe spreek je t eigenlijk uit?
want sommige zeggen tarot, maar andere zeggen taro....

DUS IEMAND AUB SUGGESTIES?????
Advertentie
Oud 05-11-2002, 12:25
Silver Moonfox
Silver Moonfox is offline
Het beste wat je kunt doen is een set kopen van boek+kaarten. Maar dr zijn echt een heleboel verschillende soorten tarotkaarten. Maar vaak staat er in de winkel een standaard waar je voorbeelden van spellen kunt bekijken. En anders kun je hier ook nog kijken voor voorbeelden: http://www.salemtarot.com/tarotdeck.html Dat is een onderdeel van Salem Tarot een heel goede site over tarot.

Veel succes
Oud 05-11-2002, 13:14
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Ik heb gehoord dat je het beste met het Riderpack van A.E. Waite kunt beginnen. Deze kun je idd met boekje en kaarten tegelijk kopen.
Oud 06-11-2002, 16:09
Sask!a
Sask!a is offline
De set die Beltaine bedoelt wordt ook wel "Rider Waite" genoemd. Deze heb ik ook, het boek "de spiegel van je leven" zat er ook bij, daar worden alle kaarten en verschillende leggingen in uitgelegd. De set (kaarten+boek) kostte €13.
Veel succes er mee!

Trouwens, ik zeg altijd Taro.

Liefs Saskia
Oud 06-11-2002, 17:29
Verwijderd
bedankt voor jullie tips, ik kan er wel wat mee denk ik
en iedereen, als je nog wat weet, blijf lekker reageren dan heb ik er ook meer aan!

enne ik zeg ook taro, ik vind tarot niet eens klinken...
Oud 06-11-2002, 20:09
Hannibal
Hannibal is offline
Ik vond tarot ook niet klinken, zei als kind altijd taaroo, maar het is toch echt tarot.
Je kan een klassiek spel kopen, er zijn 4 versies geloof ik, of een moderner met een onderwerp dat je zelf aanspreekt.
Oud 07-11-2002, 21:31
Verwijderd
Heb zelf Crowley's tarot (weet niet of je Crowley zo spelt ), met het boekje dat erbij hoort.

Ik heb gehoord (of gelezen, geloof in een ander topic over tarot) dat je het het beste kunt leren van iemand die al wat meer ervaring heeft met tarot leggen.
Oud 08-11-2002, 12:25
Andora
Andora is offline
ikzelf heb Rider Waite en een apart boekje erbij * ff opzoeken* 'Tarot' rituelen, fantasieen, feiten van Heidemarie H. Pielmeier.
In dat boekje staat wat uitleg, een paar leggingen en de betekenis van de kaarten (wat ik zelf wel handig vind, omdat ik zelf nog niet goed doorheb wat ze betekenen en bij twijvel het dan op kan zoeken.)

succes, Blackdolfin
Oud 08-11-2002, 17:37
Verwijderd
nog meer bedankt!

ik ken alleen niemand in me omgeving die kaarten legt....
dus dan moet ik t zelf leren...
maar ik heb een boek bij de bieb gehaald uuuuuuhm...
'tarot voor beginners'
er word vanalles uitgelegd en er staan verschillende leggingen in, dus ik hoop dat ik daar wat aan heb....

allemaal bedankt en blijf reageren!
*BB*
Oud 08-11-2002, 19:02
Black Sugar
Black Sugar is offline
Mijn moeder heefd een cursus bij iemand gedaan en die heb ik thuis eigenlijk met haar meegevolgd. Uhm, ik leg gewoon met standaard tarot kaarten. (ben even de naam kwijt) Maar ik maak wel onderschijd tussen de grote en kleine arcana.
Licht aan de vraag en hoe ver ik er op in wil gaan welke ik gebruik.

Om te beginnen zou ik gewoon de standaard kaarten met een boek kopen. Als je d'r echt donders serieus mee wil beginnen zoek dan een wat uitgbreider boek dan de gewone standaard boekjes, kom je een stuk verder mee. (wel wat duurder maarja)
Een cursus bij een zeer gevorder iemand volgens is ook geen slecht advies trouwens. Die kan je dingen vertellen die je lang niet uit alle boeken haalt. Wij hebben thuis het boek dat je kon kopen bij de cursus en dat is tien keer zo dik als een gewoon boek. Er komt namelijk van alles bij kijken. (de kleuren, symbolen, aantallen enz.)

Eigenlijk moet je het gewoon even weten.
(stopt met verhaal draaf door)

Succes in ieder geval.
Oud 09-11-2002, 17:26
Verwijderd
thnx!

ik ga snel naar de winkel, en daar zie ik wel wat voor soort kaarten ik haal....

is het niet moeilijk om t te leren?
Oud 09-11-2002, 19:35
morwen
morwen is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
Heb zelf Crowley's tarot (weet niet of je Crowley zo spelt ), met het boekje dat erbij hoort.

Ik heb gehoord (of gelezen, geloof in een ander topic over tarot) dat je het het beste kunt leren van iemand die al wat meer ervaring heeft met tarot leggen.
diej hebbik ook ik vind m echt mooj
Oud 11-11-2002, 18:06
Verwijderd
Oud 16-11-2002, 12:06
hoeva
hoeva is offline
Citaat:
DaRk pRiNcEsS schreef:
diej hebbik ook ik vind m echt mooj
ik oowk, kheb um alleen nog niet zow lang, en ook zeker niet ervaren... maar het is niet moeilijk te begrijpen, het duurt alleen ff voordat je het doorhebt, daar ben ik nog meej bezig
Oud 16-11-2002, 16:03
Verwijderd
aah nou dan moet t wel lukken....
ben alleen niet zo'n geduldig typje...
mjah komt wel goed
Oud 05-11-2003, 14:24
Marsjuh87
Marsjuh87 is offline
Ik heb ook rider waite gekocht (of hoe je dat ook schrijft) en wil nu nog een goed en duidelijk boek erbij! iemand suggesties?
Oud 05-11-2003, 14:47
Verwijderd
Kan toch echt wel hier verder gaan
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=482072
Advertentie

Regels voor berichten