Advertentie | |
|
![]() |
|
2500+ en Asus A7N8X zit je op zo'n €200 bij normale webshop, €170 bij FCC (Duitse webshop).
ECS + 2400+ zit je op zo'n €112 bij FCC. Je moet nog geheugen hebben? Voor 512MB DDR/333 Infineon betaal je ook zo'n €80: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=08177 Dus wat dat betreft zit je misschien beter bij de 2e optie. Maar nogmaals, wat ga je ermee doen? Spellen spelen of meer desktop-applicaties.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maarreuh.. de FSB is toch max. 266mhz? Als je dan een processorupgrade wilt doen naar 3200+ of hoger, ooit, dan ontkom je niet aan een 333mhz FSB Maargoed als je niet veel gamed.. dan is dit toch wel het perfecte bord hoor. Ohja, die SD / DDR geheugenbankjes zijn ook handig. Voor als je nog oud geheugen hebt liggen ![]() Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 18:19. |
![]() |
|
@orion: mwah, processorupdate, dat zal wel loslopen, zie ik over een paar jaar wel weer 's
![]() ik heb 's ff rondgekeken, en ben op het volgende uitgekomen: RAM: Ddr infineon 256mb pc266/pc2100 cl2 € 51.05 CPU: Cpu amd athlon xp 2400+266mhz/256kb box € 92.53 MOBO: Ecs k7s5a pro+lan atx/socket a/usb2 € 33.44 ik vind het eigenlijk wel mooi zo, kun je me zeggen of dit compatible is met elkaar? vooral het geheugen ben ik niet helemaal zeker van, ik heb daar echt bijna geen verstand van. en over de proc, ik had de keuze tussen een tray en een box, nou is het toch zo dat een box gewoon een tray is met een heatsink/fan erbij geleverd? of zit ik er nou heel ver naast? en kan ik dit aan met een 230watt voeding (die in m'n oude pc zit) of moet ik een zwaardere gaan kopen? |
![]() |
||
Citaat:
nee! je vergeet nog twee dingen! Inderdaad een zwaardere voeding (300 / 350 watt) en een processorventilator (Socket A!), let goed op het aantal decibel zo rond de 25 decibel is-ie lekker stil geloof ik. En die Box, is een 'boxed' uitvoering dan zit er geloof ik wel een originele koeler bij maar ik zou niet weten of dat nou plezierig is. Maar vooral: Let er goed op dat je voeding en processorventilator lekker stil zijn! Is echt wel zo prettig! Mocht je nog vragen hebben over de ECS k7s5a Pro kun je bij mij terecht, want ik heb dezelfde gekocht voor m'n 2e (low-budget) systeem. Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 18:59. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Handig dat ik ooit hierover een thread had geplaatst, maat staat er nog netjes bij! een AMD processor. Zo krijg je em dus ook geleverd, inclusief doosje / verpakking dan.. ![]() En dit heb je als je hebt besteld. Exclusief verpakking, again ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 19:39. |
![]() |
||
Citaat:
En hoe zit het met een videokaart? Haal je die uit de oude PC? Want ik denk dat die niet voldoet voor de games van tegenwoordig, ook al stel je geen hoge eisen Hij gamed toch amper ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat moet je echt willen en al helemaal als je niet of nauwelijk games speelt. |
![]() |
||
Citaat:
stom, maar hier kan ik geen gehakt van maken. wat krijg ik nou precies als ik wat bestel? klopt het als ik zeg dat ik een proc, een heatsink en een fan nodig heb? moet ik een box of een tray cpu bestellen, en wat moet ik er dan nog 's bij kopen? *ik ben n00b op het gebied van losse componenten bestellen* |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Enig verschil tussen boxed en tray is, dat de boxed samen met een heatsink komt. Simple as that. Bovendien heb je ook 3 jaar garantie als je boxed koopt. Maar proc gaat nooit druk, evenals geheugen. Dat is, als je er verantwoord mee omspringt. Als je je proc onverantwoord op een hoog voltage laat lopen en hij doorbrandt, heb je natuurlijk geen garantie. Ik zou gewoon voor tray gaan, en een Arctic Copper Silent 2 TC cooler kopen voor onder de 10 euro; superstil en koelt perfect. Wat betreft die voeding. Als je videokaart een oude is zoals die Voodoo, kan 235W wel gaan werken, maar hedendaags wordt 300W wel als minimum gezien. Je zou de gok kunnen nemen en kijken of het werkt, en zo niet een nieuwe kopen. Kijk maar wat je doet.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: