Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Het is duidelijk tijd om je aanslagtechniek eens te analyseren. Gebruik verschillende plectra, sla hard aan en zacht aan, sla onder enkele hoeken aan enz. Dit is heel belangrijk, articulatie is erg belangrijk in sommige muziek. Je moet dit onder controle hebben en er dus bewust van zijn welk effect je aanslagtechniek op het geluid dat je produceerd heeft.
Trouwens is je plectrum iets draaien naar mijn mening, en vele andere topgitaristen, fijner. Vooral op hoge snelheden. Shawn Lane draait z'n plectrum iets omhoog, Paul Gilbert draait hem iets naar beneden. Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 17:45. |
![]() |
|
![]() |
Is het trouwens mogelijk om een akoestische gitaar op de basvinger manier te spelen? Ja, 't kan natuurlijk. Maar waarom zou je dat bijvoorbeeld beter niet kunnen doen?
Ik heb zo ooit op een electrische gitaar gespeelt. Dat ging heel goed. Maar volgens een vriend van me zag 't er neit uit. Maarja, ik wil eigelijk dus een akoestische gitaar gaan spelen op de basaansla manier zeg maar. Dus, moet ik dat doen of (waarom?) moet ik dat neit doen? |
![]() |
|
Dat je snaren te dicht op de frets staan geeft ook nog wel eens irritante klapperende geluiden.
Anyways ik hoor alleen wat als ik zacht speel. Wat dus nooit zo is ![]() En zo goed is die Roland niet lijkt me. Heb weleens wat gehoord van Roland qua versterkers, maar vond t niet echt super.
||
![]() |
Citaat:
Pieter, ik weet niet welke basvingertechniek je bedoelt maar klassiek gitaar wordt vaak bespeelt met de duim tegen de gitaar, de hand verticaal en de vingers worden dan gebruikt om de snaren aan te slaan. Bij flamenco en gypsy gebruikt men een horizontale handpositie en gebruikt men ook de duim. Beide worden ook gebruikt op de basgitaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Snelheid en akoorden zijn dingen waar ik zelf ook aan gedacht had. Snelheid met vingers kan zoals wouszer zegt ook hoog zijn en natuurlijk gaan akoorden niet zo snel maar oke. Verder zijn er geen nadelen aan?
't Heeft natuurlijk ook voordelen. Warmer geluid en je kan volgens mij makkelijker snaren overslaan. Maar datweet ik niet 100% zeker omdat ik nog nooit een plectrum heb gebruikt. Ik moet 't eens gaan testen eigelijk ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
hoe bespeel je basgitaar zonder plectrum?? Cas94 | 4 | 09-12-2010 15:39 | |
Muziek |
[Gitaar] Plectrum in vorm hartje Kingofthemall | 15 | 04-05-2007 20:25 | |
Muziek |
prijs plectrum Impulse | 89 | 19-01-2005 00:31 | |