Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 13:50
dead person
dead person is offline
Word denk ik een lang verhaal, maar moet het gewoon ff kwijt

Ik heb nou sinds lange tijd een vriend en alles ging gewoon helemaal perfect, tot een paar weken geleden.
We hebben geen ruzie ofzo, maar het begon allemaal sinds zijn broer een vriendin kreeg, en die ook vaak bij hem thuis is als ik er ook ben.
Nu is het zo dat ik me zo verschikkelijk minder voel, dan mijn vriend en iedereen in zijn gezin.
Zij heeft altijd wel verhalen van een goede opleiding en baantjes die ze allemaal heeft gehad en mijn vriend die studeert en heeft alles eigelijk.
Nou het probleem is dat ik mijn opleiding niet heb kunnen afmaken door persoonlijke problemen en ook geen werk heb..

Steeds als ik daar ben zijn zijn ouders trosts op haar omdat ze zoveel praat en zoveel kan en zoveel heeft gedaan en ik kan daar niet over mee praten, omdat ik juist niks heb

dus laaste tijd zit ik er ook heel erg tegenop om daar thuis te komen, vooral rond etenstijd enzo omdat dan juist al die verhalen komen over hoe goed hun wel niet zijn enzo.

Nu kan ik wel zeggen van kom dan naar mijn huis, maar dat kan ook niet omdat mijn ouders in scheiding liggen en het hier dus alles behalve gezellig is...Ik denk daarom ook dat die relatie die ik nu heb met mijn vriend niet goed zal gaan omdat ik me zo kut voel daar en soms ook rond hem, ik heb nu 2 dagen niet kunnen slapen alleen maar kunnen huilen en denken aan hem over hoe verder, en of ik het zal uitmaken of niet

Ik hou echt super veel van mijn vriend maar het werkt natuurlijk niet als ik me juist kut gaat voelen, ik weet nu niet echt wat ik moet doen

hebben jullie misschien tips, of hebben jullie dit ook meegemaakt soort gelijk dan?

ps: ik heb het er al overgehad met hem over hoe ik me voel
Oud 05-05-2004, 14:42
juno
juno is offline
Je bent jong. Zorg ervoor dat je je school af gaat maken, daar heb je je hele leven plezier van.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 14:46
dead person
dead person is offline
Citaat:
juno schreef op 05-05-2004 @ 15:42 :
Je bent jong. Zorg ervoor dat je je school af gaat maken, daar heb je je hele leven plezier van.
Dat ga ik ook doen, nieuw school jaar begin ik aan nieuwe opleiding

alleen wat zou nou het beste zijn voor deze relatie?
Oud 05-05-2004, 14:47
MOI-MILO
MOI-MILO is offline
Citaat:
juno schreef op 05-05-2004 @ 15:42 :
Precies!! En je moet je vooral niet minder gaan voelen.. Jij bent wie je bent..! En dat is waarschijnlijk ook diegene waar je vriend verliefd op geworden is! Maar wat zei hij er dan van, toen jij dit aan hem vertelde?

xxx
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 14:48
juno
juno is offline
Citaat:
dead person schreef op 05-05-2004 @ 15:46 :

Hij weet al dat je er mee zit toch? En je gaat toch weer terug naar school? Nou, neem een baantje in de tussentijd en trek je er niets van aan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 14:54
dead person
dead person is offline
Citaat:
MOI-MILO schreef op 05-05-2004 @ 15:47 :
Precies!! En je moet je vooral niet minder gaan voelen.. Jij bent wie je bent..! En dat is waarschijnlijk ook diegene waar je vriend verliefd op geworden is! Maar wat zei hij er dan van, toen jij dit aan hem vertelde?

xxx
Hij zei dat ik misschien wel gelijk had over hoe ik me voelde, omdat zijn ouders graag zien dat ik mijn school af maak etc...
en ze weten ook wel dat ik problemen heb, waardoor dat een stuk moeilijker gaat

Ik weet ook wel dat ik me niet minder zou moeten voelen, maar ik kan er niks aan doen en vooral door die 'leuke' verhaaltjes van die vriendin enzo
Oud 05-05-2004, 14:55
Marcade
Marcade is offline
Kun je er niet is met zijn ouders over praten, over hoe je je voelt en dergelijke?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 14:58
dead person
dead person is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-05-2004 @ 15:55 :
Kun je er niet is met zijn ouders over praten, over hoe je je voelt en dergelijke?
Dat zou ik wel graag willen, alleen zou ik niet weten hoe ik er over moet beginnen, ik praat namelijk niet echt goed met zijn ouders..ook omdat ik heel anders ben etc
en dat zouden ze toch alleen maar denken van : goh dat kind stelt zich ook aan zeg

vanavond praat ik weer met mijn vriend erover en hoop ik dat het goed uitpakt maja
Oud 05-05-2004, 14:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dead person schreef op 05-05-2004 @ 15:46 :

Heb je problemen met hem of alleen met de situatie? Als jij aan een nieuwe opleiding gaat beginnen, heb je toch ook iets om over te vertellen? Bovendien lees ik nergens in je verhaal dat je vriend er ook problemen mee heeft dat je geen 'interessante' verhalen hebt.

Als je geen problemen hebt met hem, moet je gewoon lekker doorgaan. Laat ze maar lekker komen met hun verhalen. Anders.. tja, dan heb je eigenlijk een ander probleem.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:03
dead person
dead person is offline
Citaat:
grl schreef op 05-05-2004 @ 15:59 :
Heb je problemen met hem of alleen met de situatie? Als jij aan een nieuwe opleiding gaat beginnen, heb je toch ook iets om over te vertellen? Bovendien lees ik nergens in je verhaal dat je vriend er ook problemen mee heeft dat je geen 'interessante' verhalen hebt.

Als je geen problemen hebt met hem, moet je gewoon lekker doorgaan. Laat ze maar lekker komen met hun verhalen. Anders.. tja, dan heb je eigenlijk een ander probleem.
Ik heb verder geen problemen met hem..alleen die opleding die ik ga doen is theater aan het hofplein in Rotterdam, dan kan ik wel mooi mee gaan lullen maar hun hebben allemaal uni gedaan/doen

anders zou ik management hospitality hotel school gaan doen, maar het probleem ligt dan weer bij mij, dat ik eerst MBO moet doen daarna HBO en dan die opleiding, dat ik dat niet volhoud. Tiz ook wel ook mijn fout, maar ik ga ook wel leren om niks er van aan te trekken op 1 of andere manier
Oud 05-05-2004, 15:06
dead person
dead person is offline
Citaat:
dead person schreef op 05-05-2004 @ 16:03 :
Ik heb verder geen problemen met hem..alleen die opleding die ik ga doen is theater aan het hofplein in Rotterdam, dan kan ik wel mooi mee gaan lullen maar hun hebben allemaal uni gedaan/doen

anders zou ik management hospitality hotel school gaan doen, maar het probleem ligt dan weer bij mij, dat ik eerst MBO moet doen daarna HBO en dan die opleiding, dat ik dat niet volhoud. Tiz ook wel ook mijn fout, maar ik ga ook wel leren om niks er van aan te trekken op 1 of andere manier

Ohw en ik rook, ook nog zo een BIG NONO van zijn vader, waardoor het ook weer niet goed is *zucht*
Oud 05-05-2004, 15:41
ZerO
ZerO is offline
Je laat je teveel beinvloeden door zijn ouders. Meid je gaat volgend jaar een opleiding volgen waarvoor jij gekozen hebt. Ga ervoor en doe het met plezier. Dat zijn vader dat niet goed genoeg vindt is zijn probleem. Jouw vriend heeft voor jou gekozen en die ouders hebben verder niks over te zeggen. Bovendien gaat het niet om wat voor opleiding je gaat volgen, het gaat om jou als persoon.

Of jij verbeeld je dingen die er niet zijn, dat kan ook !
Oud 05-05-2004, 15:44
luchtballon
luchtballon is offline
Laat zijn ouders jullie relatie niet zo beinvloeden. Hierdoor moet je niet gaan twijfelen om het uit te maken!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:56
PardonMe
PardonMe is offline
hey, jij mag ook gerust trots zijn op de opleiding die je gaat doen! Dat zij naar de universiteit zijn gegaan maakt hun echt niet beter dan jij bent hoor!!
Ik vind niet dat je je ervoor hoeft te schamen dat je je opleiding niet hebt afgemaakt, er zijn heel veel mensen die stoppen met een studie omdat het toch niet is wat ze ervan hadden verwacht, of vanwege andere omstandigheden.
Je hebt nu besloten om toch een opleiding te gaan doen en daar mag je ook trots op zijn!
Misschien kun jij leuke dingen vertellen over andere dingen dan je opleiding. (Het 'nivo' bepaalt niet de waarde van iemand als 'persoon'!!)
Oud 05-05-2004, 15:58
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 05-05-2004 @ 16:56 :
hey, jij mag ook gerust trots zijn op de opleiding die je gaat doen! Dat zij naar de universiteit zijn gegaan maakt hun echt niet beter dan jij bent hoor!!
Ik vind niet dat je je ervoor hoeft te schamen dat je je opleiding niet hebt afgemaakt, er zijn heel veel mensen die stoppen met een studie omdat het toch niet is wat ze ervan hadden verwacht, of vanwege andere omstandigheden.
Je hebt nu besloten om toch een opleiding te gaan doen en daar mag je ook trots op zijn!
Misschien kun jij leuke dingen vertellen over andere dingen dan je opleiding. (Het 'nivo' bepaalt niet de waarde van iemand als 'persoon'!!)
Exactly. Bovendien gaat het er toch voornamelijk om wat je vriend vindt, in dit geval en niet wat z'n ouders vinden. (ja ja, ik weet ook wel dat het niet zo zwart-wit is, maar toch)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 18:54
dead person
dead person is offline
Okeej bedankt allemaal, ik denk dat ik het me ook teveel aantrek!
over een half uur ga ik praten met mijn vriend, en ga ik ook zeggen dat het me niks meer kan schelen wat hun vinden, ik ben wie ik ben!

Ik ben ook trots op dat ik iig iets ga doen wat ik al heel mijn leven leuk vind en dat laat ik me ook al niet afpakken omdat zijn ouders wat beters hebben gedaan.

nogmaals bedankt !!
Oud 05-05-2004, 19:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dead person schreef op 05-05-2004 @ 19:54 :
Okeej bedankt allemaal, ik denk dat ik het me ook teveel aantrek!
over een half uur ga ik praten met mijn vriend, en ga ik ook zeggen dat het me niks meer kan schelen wat hun vinden, ik ben wie ik ben!

Ik ben ook trots op dat ik iig iets ga doen wat ik al heel mijn leven leuk vind en dat laat ik me ook al niet afpakken omdat zijn ouders wat beters hebben gedaan.

nogmaals bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 19:10
DvoorA
DvoorA is offline
ik vind, dat jouw vriend ervoor moet zorgen dat je trots op jezelf bent, ondanks je opleiding of wat dan ook. Er zijn toch ook belangrijker dingen waar je trots over kunt zijn? Een fijn, lief karakter vind ik belangrijker dan of iemand een goede baan heeft of niet! Vertel je vriend over je probleem, als hij een goede vriend is zal hij alles doen om je goed over jezelf te laten voelen, en dat minderwaardigheidscomplex uit de weg te ruimen. Als hij dat niet doet is het een prutvriend.
Reageren

Regels voor berichten