Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en zeker geen emo at the drive in? dat ken ik! wist niet dat dat emo was... non-zero possiblity ![]()
||
Citaat:
....erm...ik vind afi de koelste emoband, verder luister ik geen emo...btw, volges mij zijn er sowieso maar 3 truie & enigszinds bekende emobands op deze planeet
|
De voornaamste reacties in dit topic lijken te gaan van: "dit is geen emo" en "zus en zo is geen emo". Kan iemand mij eens en voor altijd uitleggen wat de fuk er dan wel emo is? En waarom? En waarom niet? En waarom word ik hier zelf een beetje emo van? Hallo? Iemand? Help... ofzo
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
of www.fourfa.com eens een keer goed door te lezen en wat van de muziek downloaden. hier nog wat info |
![]() |
|
Ok, ik zal een poging wagen.
Via een link die hier net gegeven was kwam ik uit bij het volgende citaat: "The sound was basically a slower more emotional (hence the name "emo") post- version of hardcore. " Hardcore werd in het Misfits topic bestempeld als "punk uit de USA". Emo = Postpunk? Vet! Ik doe mijn duit in het zakje: 1- The Cure 2- Joy Division 3- Bauhaus Ik wist niet dat ik zo emo was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mja wat ik onder emo versta.
Meestal een mix tussen hardcore en indie. Veel onverwachtse ritmewisselingen van drums. Uit het niets komend gitaargeweld. Worden vaak 2 gitaren gebruikt wat emo al redelijk doordacht/ingenieus maakt. Veel bands worden dus uitgesloten. b.v. Ataris is geen echte emo band, maar op de cd End is forever en die daarvoor hoor je duidelijk emo invloeden. Vreemde drumpatronen, snel - langzaam afwisseling. Je kunt het dus wel horen,maar daarvoor moet je al meerdere bands in dit soort genre gehoord hebben. Bij AFI zie ik gewoon punk ritmes in zowel drum als gitaar, nix speciaals.Nix met emo te maken. Bij emo/emo-core wijken de gebruikte gitaarakkoorden ook veel af van de standaard punk/hardcore akkoorden.Eigenlijk is een 2de gitaar een pre. Zie The Get Up Kids. De 2de gitaar speelt niet een solo bovenop de gewone akkoorden die de eerste gitaar speelt, maar speelt dus tegendraadse akkoorden.Is allemaal wat meer doordacht. Mijn top 3: 1. Sunny Day Real Estate 2. Coheed and Cambria 3. Thursday
||
Citaat:
|
![]() |
|
|