Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 11:35
burningonsunday
burningonsunday is offline
...is echt geweldig. Er zullen wel meerdere topics hierover zijn, maar dat laten we maar even terzijde. Naar aanleiding van elke dag een aflevering op Yorkiddin' om 12;00 uur; Wat vinden jullie de beste aflevering(en) uit de serie?
ik persoonlijk vind de afleveringen dat alfred viool moet spelen om zieke kinderen weer beter te maken echt de beste, en de aflevering dat hij op een eiland met buitenaardse wezens terecht komt. Geniaal!!!
Oud 28-04-2003, 11:52
Big Brother
Big Brother is offline
ik vind die ene dat hij met dolf in de put zit, en die ene dat hij met die professor in een pyramide gaat, en die ene waar ze zon hardloopwedstrijd doen en die ene gans dope gebruikt leuk
Oud 28-04-2003, 13:52
lovetear
lovetear is offline
Dat hele gedoe met de kraaienpartij was geniaal.
Oud 28-04-2003, 13:58
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Jezus das echt lang geleden, en sorry nu kijk ik er echt niet meer naar.
Oud 28-04-2003, 14:06
Verwijderd
Alfred ROELST

ik kijk soms...
Oud 28-04-2003, 15:23
Pla
Pla is offline
Die reeks afleveringen met die buitenaardse wezens zijn cool.. Dan moeten ze walvissen redden geloof ik..
Ook die met dat eiland, wat later een schildpad lijkt te zijn is te cool voor woorden
Oud 28-04-2003, 15:51
freggelfreak
freggelfreak is offline
de kraaienpartij was echt tof kijk er weer geregeld naar
Oud 28-04-2003, 16:04
Big Brother
Big Brother is offline
owjawoja zon aflevering dat alfredje in een vulkaan valt en dan zon stoere draak ontmoet
Oud 28-04-2003, 16:13
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
lovetear schreef op 28-04-2003 @ 14:52:
Dat vond ik idd ook de meest stoere.

Zie avatar.
Oud 28-04-2003, 16:49
Gutterflower
Gutterflower is offline
Ik heb een cd van Alfred en de zeeverkenners.
Oh en nog een cassettebandje van Alfred en een nachtmerrie ofzo.
Oud 28-04-2003, 18:37
Iduna
Iduna is offline
Ik zag het laatst nog op tv, echt jeugdsentiment (hoewel ik helemaal niet zo oud ben) Vroeger vond ik het erg leuk (maar welke tekenfilm vond ik toen niet leuk ), ook had ik een Alfredknuffel (nu nog steeds trouwens).
Oud 28-04-2003, 18:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
lovetear schreef op 28-04-2003 @ 14:52:
inderdaad ja, daar zat ik zó helemaal in, dat t net echt leek. alsof t echt mensen waren zeg maar.
Oud 28-04-2003, 20:16
burningonsunday
Maar die kraaienpartij is dus allemaal afgeleid van Adolf Hitler. Je ziet Dolf (die leider van die partij) dan met zo'n snorretje en zo'n strak gekamde haar coupe. Het is echt geweldig!
Oud 28-04-2003, 20:38
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
badbull1 schreef op 28-04-2003 @ 21:16:
Maar die kraaienpartij is dus allemaal afgeleid van Adolf Hitler. Je ziet Dolf (die leider van die partij) dan met zo'n snorretje en zo'n strak gekamde haar coupe. Het is echt geweldig!
nee echt????

ehm, het leukste volgens mij aan afleveringen? ff denken, die olympiade denk ik, die was wel ok. en bij de zeeverkenners ook wel. en die kraaienpartij. en die latere verkiezingen... ow, en met dat schaakspel!
waren er eigenlijk afleveringen die niet leuk waren???
Oud 28-04-2003, 21:35
marlies
marlies is offline
Weet je als ik nu die serie kijk dan zie ik allemaal dingen die ik vroeger niet zag.

Over de apartheid (Winnie in Zuid-Afrika)
Dolf kunnen jullie zelf wel raden
corruptie
etc. etc.

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel..
Oud 28-04-2003, 21:41
Big Brother
Big Brother is offline
ja inderdaad, daarom kijk ik ook weer

herman van veen is tof
Oud 29-04-2003, 18:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
marlies schreef op 28-04-2003 @ 22:35:
Weet je als ik nu die serie kijk dan zie ik allemaal dingen die ik vroeger niet zag.

Dolf kunnen jullie zelf wel raden
corruptie
etc. etc.

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel..
neej die zag ik toen met mijn (wat zal t zijn?) 10 jaar wel.

daarom is die serie ook zo goed, kinderen worden zo geconfrontreerd met de realiteit. mbv eenden.
Oud 29-04-2003, 18:30
Verwijderd
jaaaaaaaaaaa spetter spatter spater, lekker in het water, ga maar vast naar huis, hij komt een druppel later!!

laaaaalalalala !! geweldig! komt er ook een topic over vrouwtje theelepel?
Oud 29-04-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 29-04-2003 @ 19:30:
jaaaaaaaaaaa spetter spatter spater, lekker in het water, ga maar vast naar huis, hij komt een druppel later!!

laaaaalalalala !! geweldig! komt er ook een topic over vrouwtje theelepel?
jaaa!!! die was pas tof!! whahaha, we zijn weer bij dezelfde moet je ook maar niet zeggen dat je naar deze topic gaat
Oud 29-04-2003, 18:34
chaostar
chaostar is offline
Die aflevering dat ze de haringen moeten gaan redden omdat kapitein stoppel een heel groot nieuw schip heeft!
En met het eiland dat een schildpad is, is ook tof.
En die met de schaakkoniging oid...
Én die met die geest uit de fles....

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van Alfred?
Oud 29-04-2003, 18:39
Big Brother
Big Brother is offline
veeeel
Oud 29-04-2003, 20:22
3rd Rock
3rd Rock is offline
er zijn er 52
Oud 29-04-2003, 20:31
burningonsunday
dan mogen ze van mij wel een dvd box uitbrengen! dat zou heeel cool zijn
Oud 30-04-2003, 19:18
Verwijderd
DOLF is RECHTVAARDIG
Oud 08-05-2003, 09:56
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
ik herinner me van een hele tijd geleden (was 6 ofzo) toen was het altijd laat in de middag, dat hij in een put vastzat. maar wie is Dolf dan?

en de eerste aflevering was toch dat zijn ouders dood gingen en alfred met broertjes en zusjes overbleef?
Advertentie
Oud 08-05-2003, 10:40
Verwijderd
ik vind t altijd jammer als een tekenfilm stopt
als t zon suc6 ..waarom gaan ze er dan nie meer door? nieuwe afleveringen van alfred zou echt te gek zijn
Oud 08-05-2003, 18:08
snoopy
snoopy is offline
De eerste was zielig...
Ik vond die ene dat ze met z'n tweeën in de put zitten, en dat dolf z'n snavel gaat verven, echt kewl.
Oud 08-05-2003, 18:17
ssjpan
ssjpan is offline
Ik kijk het meestal 's morgens om kwart voor 8 ofzo, vooral die titelsong is leuk. En bijna alle afleveringen.. behalve die van de schaakkoningin..
Oud 09-05-2003, 12:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 08-05-2003 @ 10:56:
ik herinner me van een hele tijd geleden (was 6 ofzo) toen was het altijd laat in de middag, dat hij in een put vastzat. maar wie is Dolf dan?

en de eerste aflevering was toch dat zijn ouders dood gingen en alfred met broertjes en zusjes overbleef?
Nee... de broertjes en zusjes gingen ook dood.
alfred dwaalt af van zijn familie, familie merkt niet, steekt over, auto, boem, dood, alfred gaat wonen in een molen met henk en slaapt in een klomp.

topserie
Oud 09-05-2003, 12:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 08-05-2003 @ 10:56:
Dolf is die kraai met dat hitlersnorretje, die dictator wou worden. Hij is ook vernomed naar Adolf Hitler.
Oud 09-05-2003, 21:36
filmfreak
filmfreak is offline
Jaaaa....Alfred is echt geweldig!! Ben het pas weer gaan kijken vanaf de eerste aflevering, wordt er helemaal nostalgisch van Maar ik heb het vandaag gemist! Kan iemand me vertellen wat er is gebeurd? (na het vallen van de kraaienpartij)
Oud 09-05-2003, 22:17
Stff
Stff is offline
dat met de kraaienpartij

en met dat eiland dat op een reuze schildpad ligt, ofzo was ook vet
Oud 10-05-2003, 01:31
Agnčs
Agnčs is offline
Dolf is rechtvaardig!
Oud 12-05-2003, 13:02
burningonsunday
och och net om 12 uur was er ook weer echt een mega super aflevering. Een eiland dat een schildpad bleek te zijn. vet!!!
Oud 12-05-2003, 13:52
morlock
morlock is offline
Ik heb gisteren thuis een HEEEEELE oude videoband gevonden met de eerste 2 afleveringen van AJK!! Die ga ik mooi gebruiken om met de studievereniging eens een Retro-tekenfilm avond te organiseren
Oud 12-05-2003, 14:30
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
marlies schreef op 28-04-2003 @ 22:35:
die heb ik op een bandje....echt leuk!
ik vind het zelf ook mooi als z'n ouders worden over gereden....wel droevig...maar t is mooi gedaan
Oud 14-05-2003, 13:12
EmotionIsDead
EmotionIsDead is offline
De eerste aflevering is echt leuk
Als Alfred's vader en moeder elkaar ontmoeten
Die heb ik ook op een bandje en kan ik dus letterlijk meepraten.
Oud 14-05-2003, 15:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 08-05-2003 @ 19:17:
Ik kijk het meestal 's morgens om kwart voor 8 ofzo, vooral die titelsong is leuk. En bijna alle afleveringen.. behalve die van de schaakkoningin..
JAWEL....die van die schaakkoningin vond ik echt zooo spannend. Die vonk echt heel goed !!!!!
Oud 14-05-2003, 15:11
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 28-04-2003 @ 22:41:
herman van veen is tof
Herman van veen is sowieso een geniale man en voor mij echt 1 van de meest bijzondere personen op aarde. En dat meen ik serieus.
Alfred kwak is echt niet het enige wat ie gedaan heeft
Oud 14-05-2003, 16:31
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 28-04-2003 @ 12:52:
ik vind die ene dat hij met dolf in de put zit, en die ene dat hij met die professor in een pyramide gaat, en die ene waar ze zon hardloopwedstrijd doen en die ene gans dope gebruikt leuk
nou noem je net die series waar ik traumas van heb gekregen. Ik vond AJK eng. menens
Oud 14-05-2003, 22:04
dewie
dewie is offline
erhm die met die geest in de fles en dat ie de haringen gaat redden zijn erg leuk.maar ze zijn allemaal wel leuk ik vind het zo geniaal met die namen. Lispel de kwal ...... K.Rokodil
Oud 15-05-2003, 11:34
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Michael Duckson
Oud 15-05-2003, 16:12
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 15-05-2003 @ 12:34:
Michael Duckson
JAAHH, die was vandaag
Oud 16-05-2003, 17:33
Mr Stilo
Mr Stilo is offline
Citaat:
chaostar schreef op 29-04-2003 @ 19:34:
Die aflevering dat ze de haringen moeten gaan redden omdat kapitein stoppel een heel groot nieuw schip heeft!
En met het eiland dat een schildpad is, is ook tof.
En die met de schaakkoniging oid...
Én die met die geest uit de fles....

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van Alfred?
Deze afleveringen zijn idd errug leuk....heb ze nog op videoband
Oud 16-05-2003, 18:19
brynn
brynn is offline
die afleveringen met die kraaienpartij en die met die viool ben ik vooral later gaan waarderen. vroeger vond ik die met dat eiland dat een schildpad was erg leuk. en die met die poes met dat liedje doodeng. en die met winnie over apartheid geniaal, en er staat me ook nog een scene bij dat ze met zn allen in ene trein zaten, maar ik weet niet meer precies hoe dat ging en waar die bij hoorde. en die in het kasteel van de koning..

eigenlijk zijn ze allemaal briljant.
Oud 16-05-2003, 18:29
Uice
Uice is offline
Het was ook zo geweldig dat Alfred met een zwarte eend de winkel van een gans in wou, maar die zwarte eend mocht niet naar binnen, en toen werd Alfred ZO FUCKING BOOS en hij riep: "Nu ga ik alles in deze winkel kapot maken!!!"

Alfred=held
Oud 16-05-2003, 22:22
G.T.C.
G.T.C. is offline
Zulk soort tekenfilms heb je tegenwoordig gewoon niet meer Ik doe er ook echt alles aan om mijn zusjes naar de alfred kwak videobanden te laten kijken. EN van david de kabouter enzo

Nu kijken ze heel de dag naar Fox Kids
Oud 17-05-2003, 11:26
Ichonama
Ichonama is offline
De hele serie is gewoon geniaal. De eerste aflevering is alleen zoooooo zielig. Ik vond volgens mij het tweede gedeelte van de kraaienpartij reeks leuk. En de haringe die ik hier al een paar keer gelezen heb. De aflevering waar Alfred wordt opgesloten in het kasteel van de koning als hij verdacht wordt van diefstal was best wel eng.

Maar de boodschap die achter de serie blijkt te zitten als je er zo naar terug kijkt, is natuurlijk geniaal
Oud 17-05-2003, 18:41
Tofke_H
Tofke_H is offline
jeugdherinneringen! Hij was zo leuk... Jammer dat hij op dit moment niet op TV komt voor me.
Oud 17-05-2003, 21:08
Cattus
Cattus is offline
Alfred is cool!!
Ik vind de afleveringen met de kraaienpartij het coolste en dat hij met de professor in de pyramide gaat!

Regels voor berichten