Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
tacidus, doe eens niet zo interessant! Jij verbergt je achter woorden, want achter dit scherm, dat ondoordringbaar lijkt door de gecompliceerdheid ervan (maar in werkelijk niets voorstelt), ben je niets. Je kunt niet van niets iets maken door ingewikkeld te doen. Daarom, leer spellen zoals je mij eens verbeterde.
Over zijn talent, talent heb je zeker tacidus, misschien wel meer dan iedereen hier, maar geeft dat jou het recht om zo te reageren? Verder, echt talent zal altijd stralen dus... Hiermee besluit ik, want verder gaan lijkt me niet gepast. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geef eens een keer een interpretatie van mijn mager hoopje woorden in plaats van in vage bewoordingen de persoon erachter proberen aan te vallen. Maar het zal wel alles voor niets zijn, je gaat immers nooit op iemand in, je declameert een end int rond, maar de zetel waarvanuit je dat doet zie ik niet. Tragisch, ik meen komisch... Waarom moet word ik toch omgeven door idioten als jij? Was ik een keer gelukkig... |
![]() |
|
Mhu, zo'n mooi gedichtje, en dan is de sfeer in het draadje weer verpest.
Ik vind het mooi. Het ging zingen in m'n hoofd. Net een liedje. Beetje zeurderig liedje van een neuroot, zo klonk het. Ja, best mooi. Af en toe leuke woordspelingen.
|
Kleine interpretatie:
Ik lees hier als het ware een oproep, een oproep naar de lieve liefde, die je wilt voelen, zien, hebben. Het loopt als een trein(rijdt),leuke middenrijm ach en het is weer eens wat anders en dat waardeer ik wel...
|
Op een speelse manier het onderwerp 'liefde' en 'verliefdheid' beschreven; goed verpakt naar mijn idee. Het doet een beetje lief ongemakkelijk aan; je weet het gevoel goed over te brengen vind ik.
'nietseling' is een leuk woord; ik vind het verder een prachtig titel. De 4e en 5e strofen zijn goed gevonden; leuke woordspelingen. Zinnen als 'wie lust er een knuffel' en 'als ik haar een liedje zing' geeft het een mooie toon; het heeft wel wat romantisch, op een bepaalde manier. De vraagstellingen en tegenstellingen geven het gedicht iets aparts. Ik vind dat je het onderwerp 'de liefde van het witte paard' wel goed hebt omschreven: ik weet niet of het zo bedoeld was, maar dat is mijn interpretatie, je gedicht doet mij aan zo'n sprookjesachtige droom denken.
|
![]() |
xineof,
Het was geen verliefdheid, niet de bedoeling dat weer te geven. Ik zat zelf ook een beetje met dat 'haar' in regel 4, maar ik denk dat 'je' zou worden opgevat alsof het gedicht aan iemand gericht zou zijn, wat niet het geval is. Dreamerfly, Middenrijm? Verdraaid, en nog best goed ook ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat dit gedicht voor jou over verliefdheid gaat
![]()
|
Haha, tis erg hè
![]() Hm ik weet niet of je uitleg wilt geven, maar ben eerlijk gezegd wel benieuwd geworden naar de inhoud van het gedicht; wat je zelf weer wilt geven en bedoeld met dit gedicht ![]()
|
Oh... maar de lamp heeft niet veel te zeggen, eigenlijk wil de lamp iets anders kwijt:
Ik las net nog even over wat ik gezegd had en over de dingen die jij, tacidus, gezegd hebt en... Ik voel(de) me nogal lullig erover. Ik besef dat ik me een beetje als een klootzak heb gedragen, daarom: sorry, en dat meen ik oprecht, dit keer geen sarcasme. Je hebt gelijk als je zegt dat ik nooit concreet wordt, dat heeft me wel aan het denken gezegd. Nogmaals sorry. |
![]() |
|
tacidvs wat kun je toch heerlijk arrogant doen af en toe
![]() Maargoed, naar het gedicht...het klinkt ergens als een kinderliedje, je inhoud is cliche, je schrijfvorm redelijk waardoor het best goed wegleest. Het heeft iets chaotisch wat je terug kunt vinden in een droom dat vind ik goed overgebracht, het van de hak op de tak springen voornamelijk bij het einde heeft ook wel iets, maar de dubbele zinnetjes vind ik wat storend, hoewel het waarschijnlijk tijdens voordragen leuker klinkt, ik vind het niet echt veelzeggend, wat ik overigens van het gehele gedicht niet echt vind. Je kunt beter.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
de droom van de depri nietseling tacidvs | 0 | 29-10-2003 21:34 |