Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2003, 21:35
tacidvs
tacidvs is offline
wie lust er een knuffel,
van de depressieve nietseling?
wie geeft me een kusje,
als ik haar een liedje zing?
wie wil zacht en warm zijn,

wie wil mij, die wil ik, zij
of is het haar, dat zit wel goed
ik weet niet veel meer hedenavond

mijn haar zit goed en weet je kleine,
daar is alles mee gezegd!
jouw haar zit niet want jij bestaat niet!
je bent mijn fantasie, niet echt...

ik wil je
wil je
wil je
wil je
mij dan ook?

dan ben ik
ben ik
ben ik
ben ik
net een draak

en blaas ik witte rook
of is het stoom?
de ridderes op't witte paardt
met mij maar ach 't is slechts

mijn droom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 06:01
Halogeen
Halogeen is offline
cliché!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 08:13
Anne
Anne is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 30-10-2003 @ 07:01:
cliché!
Niet!

Het onderwerp misschien wel, maar het is erg origineel verpakt. Goed gedicht.
Oud 30-10-2003, 08:26
lovetear
lovetear is offline
Het lijkt net alsof je heel veel talent ofzo hebt, maar het er niet goed uit wil komen. Dit gedicht is over een cliché onderwerp, wel origineel verpakt, maar volgens mij kun je veel beter, denk ik.
Oud 30-10-2003, 08:42
tacidvs
tacidvs is offline
Als dit zo cliché is, kun je maar beter antecedenten zoeken of je interpretatie wijzigen, voor je overkomt als een ehm, dinges.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 08:45
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
lovetear schreef op 30-10-2003 @ 09:26:
Het lijkt net alsof je heel veel talent ofzo hebt, maar het er niet goed uit wil komen. Dit gedicht is over een cliché onderwerp, wel origineel verpakt, maar volgens mij kun je veel beter, denk ik.
Beter dan dit ben ik niet. Conventies sterven netzogoed als mensen, consensus zuigt. En op welke titel durf jij in zulk een boude bewoording deze kritiek te leveren? Dit is mijn ster, mijn zuiverste ik.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 08:49
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 30-10-2003 @ 09:45:
Beter dan dit ben ik niet. Conventies sterven netzogoed als mensen, consensus zuigt. En op welke titel durf jij in zulk een boude bewoording deze kritiek te leveren? Dit is mijn ster, mijn zuiverste ik.
Ook goed, dan komt het alleen zo op mij over .
Oud 30-10-2003, 10:40
Halogeen
Halogeen is offline
tacidus, doe eens niet zo interessant! Jij verbergt je achter woorden, want achter dit scherm, dat ondoordringbaar lijkt door de gecompliceerdheid ervan (maar in werkelijk niets voorstelt), ben je niets. Je kunt niet van niets iets maken door ingewikkeld te doen. Daarom, leer spellen zoals je mij eens verbeterde.
Over zijn talent, talent heb je zeker tacidus, misschien wel meer dan iedereen hier, maar geeft dat jou het recht om zo te reageren? Verder, echt talent zal altijd stralen dus...
Hiermee besluit ik, want verder gaan lijkt me niet gepast.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 14:48
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 30-10-2003 @ 11:40:
aanmatigend geblaat van een meisje met een tweede (twintigste?) account
Je hoeft je niet zo uit te sloven, dearest darling. En dat leren spellen steek je maar in je aars.

Geef eens een keer een interpretatie van mijn mager hoopje woorden in plaats van in vage bewoordingen de persoon erachter proberen aan te vallen. Maar het zal wel alles voor niets zijn, je gaat immers nooit op iemand in, je declameert een end int rond, maar de zetel waarvanuit je dat doet zie ik niet. Tragisch, ik meen komisch...

Waarom moet word ik toch omgeven door idioten als jij? Was ik een keer gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:18
extinction
extinction is offline
Mhu, zo'n mooi gedichtje, en dan is de sfeer in het draadje weer verpest.
Ik vind het mooi.
Het ging zingen in m'n hoofd. Net een liedje. Beetje zeurderig liedje van een neuroot, zo klonk het. Ja, best mooi.

Af en toe leuke woordspelingen.
Oud 30-10-2003, 21:31
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Kleine interpretatie:

Ik lees hier als het ware een oproep, een oproep naar de lieve liefde, die je wilt voelen, zien, hebben.

Het loopt als een trein(rijdt),leuke middenrijm ach en het is weer eens wat anders en dat waardeer ik wel...
Oud 30-10-2003, 21:33
xineof
xineof is offline
Op een speelse manier het onderwerp 'liefde' en 'verliefdheid' beschreven; goed verpakt naar mijn idee. Het doet een beetje lief ongemakkelijk aan; je weet het gevoel goed over te brengen vind ik.

'nietseling' is een leuk woord; ik vind het verder een prachtig titel. De 4e en 5e strofen zijn goed gevonden; leuke woordspelingen. Zinnen als 'wie lust er een knuffel' en 'als ik haar een liedje zing' geeft het een mooie toon; het heeft wel wat romantisch, op een bepaalde manier. De vraagstellingen en tegenstellingen geven het gedicht iets aparts. Ik vind dat je het onderwerp 'de liefde van het witte paard' wel goed hebt omschreven: ik weet niet of het zo bedoeld was, maar dat is mijn interpretatie, je gedicht doet mij aan zo'n sprookjesachtige droom denken.
Oud 31-10-2003, 13:34
tacidvs
tacidvs is offline
xineof,

Het was geen verliefdheid, niet de bedoeling dat weer te geven. Ik zat zelf ook een beetje met dat 'haar' in regel 4, maar ik denk dat 'je' zou worden opgevat alsof het gedicht aan iemand gericht zou zijn, wat niet het geval is.

Dreamerfly,

Middenrijm? Verdraaid, en nog best goed ook . Goed gezien
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:55
xineof
xineof is offline
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat dit gedicht voor jou over verliefdheid gaat , maar mijn reaxi ging erover hoe ik het interptreteer: als ik dit gedicht zo lees, dan denk ik aan het gevoel van verliefdheid. Ik vind het 'haar' juist erg mooi, dat heeft juist wel iets.
Oud 02-11-2003, 13:23
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
xineof schreef op 31-10-2003 @ 17:55:
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat dit gedicht voor jou over verliefdheid gaat ,
Hmm, cool.
interptreteer

kom je der uit?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 20:56
xineof
xineof is offline
Haha, tis erg hè ? En dat terwijl het gewoon zes uur 's avonds was....

Hm ik weet niet of je uitleg wilt geven, maar ben eerlijk gezegd wel benieuwd geworden naar de inhoud van het gedicht; wat je zelf weer wilt geven en bedoeld met dit gedicht .
Oud 02-11-2003, 22:12
tacidvs
tacidvs is offline
Daar wacht ik nog een paar dagen mee, kan die akelige lamp ook nog even reageren.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 06:55
Halogeen
Halogeen is offline
Oh... maar de lamp heeft niet veel te zeggen, eigenlijk wil de lamp iets anders kwijt:

Ik las net nog even over wat ik gezegd had en over de dingen die jij, tacidus, gezegd hebt en... Ik voel(de) me nogal lullig erover. Ik besef dat ik me een beetje als een klootzak heb gedragen, daarom: sorry, en dat meen ik oprecht, dit keer geen sarcasme. Je hebt gelijk als je zegt dat ik nooit concreet wordt, dat heeft me wel aan het denken gezegd. Nogmaals sorry.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 10:40
tacidvs
tacidvs is offline
Nee, daar hebben we wat aan. Al ben je een moordenaar, ik heb liever dat je wat zinnigs zegt. Als je mans genoeg bent boude uitspraken te doen, onderbouw ze dan ook! En tegen mij hoef je je qua sarcasme niet in te houden...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 22:35
Secreet
Secreet is offline
tacidvs wat kun je toch heerlijk arrogant doen af en toe

Maargoed, naar het gedicht...het klinkt ergens als een kinderliedje, je inhoud is cliche, je schrijfvorm redelijk waardoor het best goed wegleest. Het heeft iets chaotisch wat je terug kunt vinden in een droom dat vind ik goed overgebracht, het van de hak op de tak springen voornamelijk bij het einde heeft ook wel iets, maar de dubbele zinnetjes vind ik wat storend, hoewel het waarschijnlijk tijdens voordragen leuker klinkt, ik vind het niet echt veelzeggend, wat ik overigens van het gehele gedicht niet echt vind. Je kunt beter.
Oud 04-11-2003, 03:27
S. Swaenenburgh
S. Swaenenburgh is offline
De dildo van Secreet zegt alles.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 14:24
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Secreet schreef op 03-11-2003 @ 23:35:
tacidvs wat kun je toch heerlijk arrogant doen af en toe
Ik word gedwongen door hen die de weerschijn van mijn ziel afdoen als kinderliedjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten