Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 22:31
coopergirl
coopergirl is offline
Hallo iedereen,

Vandaag was ik op een paranormaalbeurs. Een vrouw vroeg aan mij of ik iets van een 'klankbord' afwist..
Ik ken dit fenomeen niet. Echter, ik ben zeer benieuwd of iemand hier weet wat het is/ doet.
Heeft iemand hier overigens wel eens mee geexpirimenteerd?
Hoe doe je dat? Wat heb je er voor nodig?
Oud 02-11-2003, 00:28
Verwijderd
Hmmm... ok, ik kan ff echt niet helder denken, maar een klankbord is toch iemand die als 'medium' fungeert voor iets of iemand anders (en medium niet bedeold als in de zin van geesten maar gewoon als doorgeefluik voor de boodschap).
Oud 02-11-2003, 09:31
Upke
Upke is offline
Dat zijn volgens mij de 7 helende klanken. Die worden gebruikt om blokades in je lichaam te verwijderen zodat je energie lekker kan stromen. Dacht ik...
Oud 02-11-2003, 22:37
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Mensen kunnen een klankbord zijn voor elkaar..
Oud 02-11-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 02-11-2003 @ 10:31:
Dat zijn volgens mij de 7 helende klanken. Die worden gebruikt om blokades in je lichaam te verwijderen zodat je energie lekker kan stromen. Dacht ik...
dat zegt mij ook iets, ik heb er iets over gelezen...

Ik weet wel dat je kamers kunt reinigen met een gong of bel, een speciale klank...
Oud 06-11-2003, 15:33
coopergirl
coopergirl is offline
Bedankt voor jullie reacties!!
Eerdaags ga ik nog even navraag hierover doen... (Nu wil ik ook weten wat het precies is )
Oud 06-11-2003, 15:52
coopergirl
coopergirl is offline
Een kennis verwees me naar een site...
Misschien zijn er meer mensen die interesse met betrekking tot dit onderwerp hebben, hier volgt wat informatie over het klankbord;

Steeds meer mensen maken kennis met klankschalen via CD's en tape-jes of misschien wel live en klankschalen kun je op steeds meer adressen kopen.
Klankschalen kunnen op een aantal manieren worden 'bespeeld' en elke manier geeft z'n eigen specifieke klankbeleving.
De ervaring van het luisteren naar het zingende, soms zinderende, geluid van deze Tibetaanse schalen heeft een heel speciaal effect op je lichaam en geest.
Sommige mensen denken, dat de lichamelijke en spirituele effecten van klankschalen zich alleen voordoen als je erin gelooft, dat het een kwestie is van suggestie. Maar bij klankschalen is het niet anders dan met andere muziek: je hoeft er niet in te geloven om erdoor geraakt te worden.
Er is in eerste instantie ook niet zoveel mystieks aan: het geluid dat klankschalen voortbrengen komt tot je langs dezelfde weg en op dezelfde manier als elk ander geluid .
Maar toch.... het maakt nogal verschil of je luistert naar een kikker, een krakende wagen of naar Bach of ACDC. Muziek en klanken brengen gevoelens omhoog en klankschalen kunnen diepe gevoelens losmaken. De klanken werken bovendien helend op lichaam en geest. En hoe dàt komt, is niet zo eenvoudig te verklaren.
Klankschalen worden volgens de traditie gemaakt van 7 metalen die elk een heel specifiek geluid produceren, met veel boventonen en al deze klanken tezamen zorgen voor het zingen van de schaal.
Dit zijn de 7 metalen met hun betekenis:
Goud: de zon
Zilver: de maan
Kwik: Mercurius
Koper: Venus
IJzer: Mars
Tin: Jupiter
Lood: Saturnus
Deze 7 metalen tezamen brengen een geluid voort dat diep in je lichaam en geest kan doordingen en je op een heel subtiele manier kan genezen, tot rust kan brengen, vooral als het live wordt ervaren.
Lichaam en geest leven òp bij klankschalen en het geluid is een beproefde manier om in een meditatieve stemming te komen.

Het effect van klankschalen
Het geluid dat bij het bespelen van klankschalen wordt voortgebracht herstelt de natuurlijke, van oorsprong aanwezige frequenties van je lichaam en je geest.
Je kunt je lichaam vergelijken met een klankbord. De klanken van de schalen zullen zich aanpassen aan je lichaam. In de combinatie vinden ze beide hun eigen harmonie.
Eén enkele schaal kan dus op verschillende mensen een verschillend effect hebben. Sterker nog: de schaal vibreert anders op verschillende momenten bij dezelfde persoon. De verklaring daarvoor is heel eenvoudig: omdat je als klankbord fungeert maar tegelijkertijd op verschillende momenten een andere lichamelijke of psychische conditie hebt, zal de schaal anders resoneren

Regels voor berichten