Advertentie | |
|
![]() |
|
even dus dit :
een XP 2000+ is helemaal niet zo'n verouderde processor. Een goede basis voor veroudering is 'waarmee kan ik alles goed draaien' en 'wat word er nog veel gebruikt'. dus niet 'wat is het nieuwste in de winkel'. een Geforce 4 Ti is een prima kaart, en draait de meeste spellen goed. Merk je alleen iets van de mindere prestaties in de benchmarks (die scores van jou zijn trouwens best goed), of ook in de spellen zelf (objectief) ?. Die lullige cijfertjes zeggen niet zoveel als het spel maar lekker speelt. De meeste huidige en aankomende nieuwe spellen zijn DirectX 8 of OpenGL gebaseerd. Het verdient pas aanbeveling om je kaart te vervangen als de meeste spellen directX 9 (of misschien zelfs al DirectX 10 ?) zijn. extra geheugen en een betere videokaart helpen altijd, en dat is zeker geen onzin, ook niet met een XP 2000+ zoals iemand hiet beweerde. met een betere videokaart onlast je de cpu; met meer geheugen kan de dataverwerking sneller gebeuren, zeker als er anders 'geswapt' moet worden. NU DE TIPS VOOR DE TOPICSTARTER ---------------------------------------------- - download RivaTuner (bv. op www.guru3d.com). Met dit programma kun je, dankzij NVidia's coolbits, de GPU veilig en makkelijk overklokken tot veel snellere waarden. Mijn Geforce 4 draait standaard op 250 Mhz Core/330 Mhz Memory, en draait nu (al maanden) op 310 Core/410 Memory, zonder problemen, zonder extra koeling (nu zat er al een goede koeling op), en het is te merken - de nieuwste NVidia drivers (detonater 52.16, download op nvidia.com) zijn merkbaar sneller in DirectX 9 spellen, zoals Halo. (dit komt doordat de shaders dan terugvallen op directx 8, zolang de grafische kwaliteit gelijk blijft, maar toch -> het is sneller en ziet er net zo goed uit). - zorg dat in de bios alle instelling bij AGP goed staan. (dus transfer rate op maximum, AGP fast write aan, enz...) die processore kun je ook overklokken, maar vraag even niet aan mij hoe dat ook al weer moest...
|||||
Citaat:
Citaat:
Je hebt dus sowieso een ander moederbord nodig, en eigenlijk ook een andere voeding. Mijn advies is dan ook om begin 2004 eens te kijken naar een compleet nieuw systeem, dat je naast je huidige systeem draait. Ik vind 2 systemen hebben erg fijn (heb er zelfs nog meer ![]() Maar je performance met de huidige games hoort zeker voldoende te zijn, jouw grafische kaart is een prima kaart voor DirectX8 games. Een ATi Radeon 9800 is niet veel sneller, alleen in nieuwe toekomstige games die DirectX9 / PS2 gaan gebruiken. Citaat:
Citaat:
Maar Windows 2000 hoort alle moderne spellen wel te kunnen spelen. Ik raadde je aan Windows XP te installeren, omdat je dan een schone Windows-installatie hebt. Misschien is je performance te laag omdat je OS gewoon een rommeltje is. Dus probeer het eens met een frisse lei en kijk of spellen en desktoptaken nu wel lekker gaan. Indien je Windows 2000 prefereert boven XP (misschien zit je met een licentiekwestie), dan kun je natuurlijk ook Windows 2000 opnieuw installeren. Maar als het even kan raad ik XP aan, omdat deze gewoon nét iets beter is dan 2000 op bepaalde vlakken. Het start in ieder geval sneller op.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] actieradius elektrische fiets kadir_107 | 16 | 28-10-2010 19:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom wij geen vrije wil hebben snepsnep | 129 | 16-07-2007 10:19 | |
Software & Hardware |