Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Misschien vind je hier nog wat: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=474299
Het heeft er enigsinds wel mee te maken, denk ik. LUH-3417 |
![]() |
|
'kunst' en 'voorstelt' zijn al niet helemaal de juiste woorden...
Want fotografie en film zijn ook kunst. Moet je het dan beperken tot schilderkunst ofzo? Of moet het dan zijn wat kunst uitbeelt? Bedoelt? Maar is de bedoeling niet per definitie niet helemaal achterhaalbaar?
||
![]() |
Ikzelf ben een enorme fan van het realisme, maar ik heb er niet echt bizar veel verstand van...en ik ben nog eens slecht met woorden ook.
wat ik wel weet is dat er een verschil is tussen natekenen en natekenen. Iedereen kan leren natekenen, maar de echte meesters konden dat, maar ze legden ook emoties vast in hun schilderijen. Wat het moelijkste is wat er bestaat. Je kan zo technisch goed tekenen als je wilt, maar als je die emotie niet kan vastleggen op het doek blijven je schilderijen onboeiend en saai om naar te kijken. Bv. Wat Type zegt: Citaat:
![]() Veel mensen weten gewoon niet hoeveel erin gaat zitten en zien het ook niet... Kijk maar eens naar dit interview: http://www.panturastudios.com/hans/aboutbody.php |
![]() |
||
Citaat:
Maar imho gaat het nog steeds om het idee, het originele idee, het kunstzinnige, het kunnen grijpen wat niemand anders ziet, en dat uit kunnen beelden. Of dat nu over film, foto, schilderij, schrijfsel of wat dan ook gaat, het gaat om het idee. Dat was mijn punt. En dat het idee dus op elke manier uitgebeeld kan worden. Ook op een abstracte.
|
![]() |
haai allemaal! heeeel erg bedankt voor alle reacties! ze zijn nu niet meer nodig hoor, het gesprek is geweest, het was echt een flink eitje
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
hmm ik weet dat het niet meer nodig is maar toch...
mijn mening: kunst is wat jij als kunst beschouwt, kunst is voor iedereen anders. ik ben van mening dat kunst niet bestaat, maar door dat te zeggen bevestig ik juist dat het wel bestaat. realisme, abstract.. maakt niet uit, als jij een lucifer kunst vindt is het kunst, maar bestaat kunst dan nog wel? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee maar wat de bedoeling van kunst is is niet in een paar woorden uit te leggen. Dit verschilt enorm per stroming, stijl en kunstenaar zelf.
Als ik jou was zou ik 3* totaal verschillende kunstwerken als voorbeeld nemen en erbij vertellen wat de bedoeling en achtergrond van het kunstwerk is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|