Advertentie | |
|
![]() |
|
mjah,, dit herken ik wel als ik terug denk aan me vorige relatie... ik denk eigenlijk niet dat het iets te maken hebben met wel en verliefd zijn,, het is er dan gewoon ffies niet...
weinig aan te doen, enige tip die ik heb is dat het meestal averechts werkt als je "kunstmatig" de sfeer probeert op te wekken |
![]() |
|
![]() |
IK denk dat het eigenlijk vrij normaal is dat het niet altijd leuk, gezellig en fijn is binnen een relatie. Iedereen heeft toch weleens gewoon een slechte dag zeg maar? Dan hoef je toch ook niet leuk te gaan doen? want dan wordt het zo'n neppe boel vind ik. Dan kun je gewoon beter zeggen dat je een slecht humeur hebt, dan ga je een beetje tegen hem/haar aan liggen zeuren, helpt soms best
![]() Als je dit steeds vaker hebt kunnen er drie dingen aan de hand zijn; -je ergste verliefdheid is over, misschien houden van?? -de verliefdheid is helemaal over; uitmaken dan maar. - er is echt iets met jou aan de hand, en niet zo zeer met jullie relatie.. succes! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij praten ook amper, enkel door de telefoon omdat we anders de hele tijd aan mekaar zitten...
Nou, toen we op vakantie waren hebben we trouwens de oren van ons hoofd gepraat. En toen ik dacht dat hij het misschien saai vond heb ik dat gewoon aangekaart, en dat bleek niet zo te zijn, hij voelde zich juist heel erg op zn gemak hier... |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor de reacties
![]() En dat de ergste verliefdheid over is zou heel goed kunnen hoor, we hebben al bijna een jaar iets met elkaar. Misschien moet ik me er ook niet zo'n zorgen over maken. Ik heb eigenlijk ook niet het idee dat hij het zo erg vind.. Ik zal het er weleens over hebben met hem ![]() |
![]() |
|
![]() |
In zijn "Halt mich" zingt Herbert Grönemeyer (op zijn cd Ö, 1988): "friedvoll, liebestoll, überwältigt von dir... schön das es dich gibt..."
In deze vier elementen zit de hele ontwikkeling naar een (geestelijk) "liefdeshoogtepunt" en de concluderende rust die erna komt. Ook in de muziek wordt deze gang van zaken benadrukt: een crescendo en een de-crescendo begeleiden de climax en de de-climax. Beide ontwikkelingen gaan uit van een speciaal "liefdesniveau", dat al hoger ligt dan de dagelijkse levenssfeer. Tussen de momenten waarop je dat niveau bereikt, liggen de perioden dagelijks leven... die in vergelijking met die hogere momenten uit de aard der zaak saai zijn. Met het een en ander beschrijft Grönemeyer dus die momenten die zich in de "relationele" liefde, ook na het (heel normale) afkalven van de eerste verliefdheid, bij tijd en wijle zullen blijven voordoen. Het is zoals alles in het leven een golfbeweging. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Uitkomen voor je geloof? Marzs | 107 | 12-01-2007 21:45 | |
Algemene schoolzaken |
Wat is de beste oplossing? el CAPUC | 10 | 21-06-2006 10:04 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] de dag is bijna om Verwijderd | 6 | 23-01-2006 18:06 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Liefde & Relatie |
Verliefdheid is eigenlijk onzin Verwijderd | 74 | 27-05-2002 16:50 |