Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar voor mij was het een zeer moeilijk vak, omdat ik absoluut geen Fries kan spreken, laat staan schrijven. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zo is het en niet anders, dus die mensen die zo kortzichtig zijn om te blijven roepen dat de helft van friesland de nederlandse taal niet beheerst kunnen zich net zogoed buiten deze discussie houden omdat ze toch niet weten waar ze over praten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik was gister nog in Friesland. Mijn moeder is fries. Haar hele familie spreekt fries.
Fries wordt minder vaak gesproken want de taal wordt niet meer echt doorgegeven. De jeugd van nu spreek nog wel aardig fries mits hun ouders fries zijn. Friesland is cool
||
![]() |
Citaat:
Zulke opmerkingen zijn zo verschrikkelijk doelloos, er zijn in Nederland 2 officiele talen , Fries en Nederlands, en tientallen dialecten,(waar de rest van Nederland in veel gevallen ook bar weinig van verstaat) |
![]() |
||
Citaat:
Er worden officiele cursussen limburgs schrift gegeven. Er is zeker Limburgs grammatica, maar die is zeer lastig. Een paar honderd mensen kennen het maar denk ik.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Ik dacht dat ik het dagelijkse nieuws uit friesland al had gegeven maar bij deze Verwijderd | 238 | 21-01-2019 03:27 | |
Flora & Fauna |
Jacht op vos in Friesland weer geopent kees17 | 105 | 30-05-2005 16:21 | |
De Kantine |
Friesland!!! peaceflower | 212 | 11-03-2004 10:42 | |
De Kantine |
Friesland; wat vinden jullie daar nou van? Verwijderd | 71 | 30-01-2003 20:22 | |
Seksualiteit |
meiden die vrijgezel zijn en in friesland wonen kom hier msnboy | 7 | 24-01-2002 22:24 |