Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik denk inderdaad dat angst niet het rascisme is, misschien de oorzaak van discriminatie en vooroordelen, maar niet rascisme, want angst heeft niks met het verafgoden van je eigen "ras" te maken toch? rascisme is in zekere zin te verklaren, want het vind de oorsprong in de drang naar het behoud van de soort. een wolf heeft ook liever wolven dan andere honden.
Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 19:35. |
![]() |
|
Racisme=het willen behouden van je eigen ras en daar minachtend door een grijze gebrainwashte massa op aangekeken worden.
Racisme=Geloven/weten dat rassen bestaan en verschillend zijn, en dat een hierarchie of tenminste besef dat we verschillend zijn en daarop oordelen goed is. Ipv die gelijkhiedsgebazel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laat ik zeggen dat het een precaire aangelegenheid is van "rassengelijkheid" een feitelijke kwestie te maken. I. e.: te zeggen: omdat alle rassen feitelijk gelijk zijn, mag er geen hierarchie geimplementeerd worden. De verschillen tussen de onderscheiden (mensen)rassen zijn immers manifest, en zullen maar al te graag aangegrepen worden door bepaalde lieden om te zeggen dat Ras X superieur is aan Ras Y. En in hoeverre is huidskleur nu eigenlijk een onzinniger criterium dan intelligentie? Rassengelijkheid is dus geen de facto oordeel, maar een ethisch oordeel, behelzende dat de belangen die willekeurige leden van een bepaald ras, zij het menselijk of niet, hebben, niet zwaarder of lichter gewogen mogen worden, louter op grond van het criterium "ras" en de daarmee samenhangende in morele zin irrelevante discrepanties. Overigens, mijn verdraagzaamheid voor antropocentrische linkse loeders is ook niet bijster groot. ![]() *knipoog vergeten ![]()
Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 16:18. |
![]() |
|
Stellingen... mmm.
"Je mag minderwaardige rassen niet discrimineren" (ik moet toegeven dat ik deze niet zelf heb verzonnen; deze opmerking kwam van de geniale geest die ook mijn naam 'franse imbeciel' heeft bedacht). Of: "Je mag allochtonen discrimineren om hun taalachterstand" of "stille tochten helpen tegen racisme". bijvoorbeeld.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom dit nuttloos is? Ik weet niet hoe je eraan moet komen, misschien staat het wel ergens op het internet. Het festival dat wij toen hielden was: 'Multi-Culti' dag. Daar hoorde deze test dus bij. Misschien heb je er iets aan. |
![]() |
||
Citaat:
http://www.vredeseducatie.nl/toleran...antietest1.htm |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
PvdA: kabinet negeert racisme Verwijderd | 68 | 08-06-2006 18:38 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Racisme Vincent A | 5 | 27-12-2005 21:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Rushton discussie Verwijderd | 18 | 02-03-2004 17:38 | |
Sinterklaas afschaffen?? toby | 102 | 04-11-2003 14:22 |