Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Moeten er bij voetbal camera's komen om de scheidsrechter te helpen?
ja, vind van wel 26 66.67%
nee, zoals het nu is is het goed 10 25.64%
geen mening 3 7.69%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 18:26
Eric
Eric is offline
IK doe hier mijn spreekbeurt over dus wil ff onderzoeken wat jullie ervan vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 18:32
Ketjing
Ketjing is offline
Nee zeg ik. Voetbal is een sport voor mensen. Mensen kunnen fouten maken en scheidrechters ook.
Oud 22-11-2003, 18:34
Nanaki
Nanaki is offline
Ja, het moet alleen niet ten koste gaan van de spelsnelheid en alleen op echt belangrijke momenten gebruikt worden. Dat van die mensensport is natuurlijk onzin, een doelpunt is een doelpunt en buitenspel is buitenspel. Als je dan beter kan zien wat ergebeurd is, is dat alleen maar gunstig.
Oud 22-11-2003, 19:12
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ja maar dan moet de wedstrijd niet onnodig lang worden vast gelegd.
Er moet een 4de (of 5de) official op de tribune zitten (zal wel skybox worden) en die moet in verband staan met een microfoontje oid. met de scheidsrechter op het veld.
De 4de man moet een curcus volgen om goed en snel een situatie in te kunnen schatten en snel met de appartuur kunnen werken.
Maar begin zoiets met een proef met bijvoorbeeld de Amstel Cup en kijk dan wat de resultaten zijn tussen met en zonder videobeelden.
Oud 22-11-2003, 20:28
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
En ff link van een ouder topic http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=cameras misschien heb je er wat aan
Oud 22-11-2003, 20:48
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind het eigenlijk maar een "slechte" poll
Want ik vind wel dat er hulp bij moet komen maar dan wel met heel veel beperkingen
Oud 22-11-2003, 20:52
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 22-11-2003 @ 21:48:
Ik vind het eigenlijk maar een "slechte" poll

Elke poll is slecht
Oud 22-11-2003, 20:57
tss
tss is offline
ja,hoe eerlijker hoe beter
Oud 22-11-2003, 22:15
Verwijderd
Ja, er worden veel en veel te veel fouten gemaakt, die nog niet eens altijd echt de schuld van de scheidsrechters zijn, maar die toch een wedstrijd beslissen. als je het spel eerlijk wilt houden moet je camera's gaan gebruiken.

argumenten als: dan is voetbal niet meer wat het geweest was, zijn onzin, want vroeger kreeg je ook geen jaarsalaris in miljoenen euro's en was het niet zo dat bepaalde teams alle goede spelers wegkochten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:24
Ketjing
Ketjing is offline
Maar als er ooit camera's komen, krijgen we daar weer discussies over. Wat moet er dan? Zenders in de bal en dan precies via sateliet verbindingen aantonen of hij nou in of uit was? de scheids een compacte pc meegeven zodat hij alles in slow-motion kan zien? Straks staan de scheids niet eens meer op het veld.

Ik zou het graag gewoon zo laten, zorgt voor leuke discussie stof en houdt het voetbal nog een beetje in tact.
Oud 22-11-2003, 22:26
Eric
Eric is offline
ik vind van niet, ik vind dat als er geen camera's gebruikt worden dat toch een beetje spanning geeft doordat er niet bij alles de juiste beslissing genomen wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:55
dre10
dre10 is offline
neuh, als zo'n scheids een beetje een eikel is, gaat ie naar de tv als jou team lekker in het spel zit, hij legt het spel stil, weg moment, daar draait het om in de sport....
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:48
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
dre10 schreef op 22-11-2003 @ 23:55:
neuh, als zo'n scheids een beetje een eikel is, gaat ie naar de tv als jou team lekker in het spel zit, hij legt het spel stil, weg moment, daar draait het om in de sport....
Lees mijn post hier boven eens
Oud 23-11-2003, 15:56
squat
squat is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 22-11-2003 @ 23:24:
Maar als er ooit camera's komen, krijgen we daar weer discussies over. Wat moet er dan? Zenders in de bal en dan precies via sateliet verbindingen aantonen of hij nou in of uit was? de scheids een compacte pc meegeven zodat hij alles in slow-motion kan zien? Straks staan de scheids niet eens meer op het veld.

Ik zou het graag gewoon zo laten, zorgt voor leuke discussie stof en houdt het voetbal nog een beetje in tact.
Jij bent echt dom, gast.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 16:00
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 23-11-2003 @ 16:56:
Jij bent echt dom, gast.
Jij laat anders ook niet echt blijken slim te zijn door deze reactie.
Oud 23-11-2003, 20:52
Verwijderd
ik ben er tegen. Gewoon zonder gezeik, lekker voetballen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:25
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 22-11-2003 @ 23:24:

Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 07:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vind van wel, zo worden het aantal verkeerde beslissingen terug gebracht. Dit kan invloed hebben op de uitslag van de wedstrijd. Nadeel natuurlijk wel is dat de tijd die de scheids in beslag neemt wel van de wedstrijdtijd af gaat. Mot je dus weer meer blessuretijd er bij tellen.
Oud 24-11-2003, 09:37
Verwijderd
Alleen een camera op de doellijn.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:46
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Is het trouwens niet zo dat er steeds meer crusiale fouten worden gemaakt omdat voetballers fysiek steeds sterker zijn tegenwoordig?!
Dan zouden scheidsrechters misschien eens na gaan moeten denken om ook sneller te worden en dus fysiek wat meer te gaan trainen en mee gaan met de tijd.
Oud 24-11-2003, 12:31
Vandal
Vandal is offline
Camera's op de doellijn
Oud 24-11-2003, 16:58
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 23-11-2003 @ 16:56:
Jij bent echt dom, gast.
hoezo zou ik dom zijn? ik kom tenminste met argumenten waarom ik tegen ben. Het enige wat ik jou heb zien posten in deze topic is bovenstaande, wat ook niet echt van een hoog niveau is. Ik geef gewoon mijn mening, en je mag zelf weten of je het er mee eens bent of niet. maar wel graag met een beetje motivatie

nu weer even terug.

Lijkt het niet alsof er steeds meer fouten worden gemaakt? omdat er nu veel meer voetbal op tv is als 20 jaar terug. Toen werden er ook fouten gemaakt, zelfs fouten die volgens mij de Belgen het E/WK hebben gekost.
en de NOS had ooit "IJzeren Rinus" weet iemand wat daar mee aan de hand is?
Oud 24-11-2003, 17:59
Eric
Eric is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 24-11-2003 @ 17:58:

Lijkt het niet alsof er steeds meer fouten worden gemaakt? omdat er nu veel meer voetbal op tv is als 20 jaar terug. Toen werden er ook fouten gemaakt, zelfs fouten die volgens mij de Belgen het E/WK hebben gekost.
Volgens mij heb je grotendeels gelijk ja, doordat er zoveel camera's zijn en er zoveel voetbal op tv is worden bijna alle fouten van een scheidrechter opgemerkt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:05
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 24-11-2003 @ 17:58:

en de NOS had ooit "IJzeren Rinus" weet iemand wat daar mee aan de hand is?

Is idd ook waar.
Oud 24-11-2003, 19:12
Eric
Eric is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-11-2003 @ 21:28:
En ff link van een ouder topic http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=cameras misschien heb je er wat aan
Thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2003, 13:49
Eric
Eric is offline
Bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 13:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Eric schreef op 28-11-2003 @ 14:49:
Bedankt voor jullie hulp!
Graag gedaan!
Oud 28-11-2003, 13:54
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-11-2003 @ 14:53:
Graag gedaan!
Oud 30-11-2003, 03:00
magicwopke
magicwopke is offline
Ik heb over voor mijn schriftelijk nederlands voor mijn havo-examen het onderwerp, "de electronische scheidsrechter"
In de usa worden vooral bij de nfl (american football) veel gebruikt gemaakt van camera's om tekijken of het wel of niet overtreding waren.
Een italiaanse ex-coach vond ( wat ik ook vind) dat ook een camera niet echt precies kan zijn ook die kan het oog bedriegen. Hij was er voor om soort laser in het doel te plaasten en als de bal dan echt over die lijn is dat dat wordt aan gegevn en zoalng de bal nog in de baan is niet.
voor buitenspel had hij ook een goed idee. er moest een chip in de bal en in de voetbalschoenen. en dan kon je je nooit meer vergissen in buitenspel ik wee tniet meer precies hoe dat inelkaar zat.
Oud 30-11-2003, 10:01
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
magicwopke schreef op 30-11-2003 @ 04:00:
Ik heb over voor mijn schriftelijk nederlands voor mijn havo-examen het onderwerp, "de electronische scheidsrechter"
In de usa worden vooral bij de nfl (american football) veel gebruikt gemaakt van camera's om tekijken of het wel of niet overtreding waren.
Een italiaanse ex-coach vond ( wat ik ook vind) dat ook een camera niet echt precies kan zijn ook die kan het oog bedriegen. Hij was er voor om soort laser in het doel te plaasten en als de bal dan echt over die lijn is dat dat wordt aan gegevn en zoalng de bal nog in de baan is niet.
voor buitenspel had hij ook een goed idee. er moest een chip in de bal en in de voetbalschoenen. en dan kon je je nooit meer vergissen in buitenspel ik wee tniet meer precies hoe dat inelkaar zat.
zo is het hele spelletje tog weg? Ik vind het wel leuk als het fouten worden gemaakt, behalve voor je eigen ploeg natuurlijk maar ik vind dat het erbij hoort
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
MartenZ schreef op 30-11-2003 @ 11:01:
zo is het hele spelletje tog weg? Ik vind het wel leuk als het fouten worden gemaakt, behalve voor je eigen ploeg natuurlijk maar ik vind dat het erbij hoort
vind ik ook. Het hoort gewoon bij de charmes van het voetbal
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 12:03
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
IJshockey taferelen hoef ik niet zo nodig eigenlijk. (laser op de doellijn ) Nee dat is wel het laatste wat ik wil, sterker nog ik denk dat heel veel mensen in Nederland dat maar niks vinden.
Straks krijgen we nog een sirene te horen bij elk doelpunt
Oud 30-11-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 30-11-2003 @ 13:03:
IJshockey taferelen hoef ik niet zo nodig eigenlijk. (laser op de doellijn ) Nee dat is wel het laatste wat ik wil, sterker nog ik denk dat heel veel mensen in Nederland dat maar niks vinden.
Straks krijgen we nog een sirene te horen bij elk doelpunt
nu hoor je steeds een liedje ipv de sirene gewoon het liedje houden
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 12:15
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 30-11-2003 @ 13:13:
nu hoor je steeds een liedje ipv de sirene gewoon het liedje houden
Jij komt niet in een stadion blijkbaar, want volgens mij hebben veel mensen (bij Groningen iig wel) een hekel aan zo'n liedje bij een goal.
Supporters moeten juichen en niet de speakers in een stadion.
Oud 30-11-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 30-11-2003 @ 13:15:
Jij komt niet in een stadion blijkbaar, want volgens mij hebben veel mensen (bij Groningen iig wel) een hekel aan zo'n liedje bij een goal.
Supporters moeten juichen en niet de speakers in een stadion.
ik kom daar eigenlijk nooit nee. Op tv is het best leuk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:14
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 30-11-2003 @ 17:36:
ik kom daar eigenlijk nooit nee. Op tv is het best leuk
Ik ben blij dat de geluidsinstalatie in het Oosterpark oud is en niet vervangen wordt tot we in het nieuwe stadion zitten (2005).
De supporters komen nu boven het gejuich uit en de speaker is nauwlijks te verstaan.
Oud 30-11-2003, 23:42
walter
walter is offline
ik vind dat het bij doelpunten en penaltys wel moet
als je die wil afkeuren op grond van bijvoorbeeld eventueel buitenspel en schwalbes

maar als je het echt bij alles gaat doen, waar ligt dan de grens, en dat haalt alle charme van de spelen van het volk (voetbal) weg
Reageren

Regels voor berichten