Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 18:53
Kale
Kale is offline

toevoeging Tofke_H: Wat zou de reden van dit kunnen zijn? heb jij een andere mening hierover? Wat kan er aan gedaan worden? enz. enz.
Offtopic: Aan topics met alleen erin, hebben we totaal niets aan. Zet er een nuttige vraag/stelling bij in het vervolg!

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 19:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2003, 19:00
Verwijderd
lame raden: een feyenerd supporter

tsja kvinnut niet gek... er is op de 10 supporters bekant 1 beveiligingsmedewerker.... om over de prijzen van een seizoenkaart / los kaartje nog maar te zweigen...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:15
Tofke_H
Tofke_H is offline
De laatste wedstrijd die ik in een stadion zag, had zeker weten wél sfeer. Maar ik kan heel goed begrijpen dat er heel veel sfeerloze wedstrijden zijn. Ik ben benieuwd wat de meerderheid hierover te zeggen heeft.
Oud 20-04-2003, 19:15
Kale
Kale is offline
Citaat:
vijf schreef op 20-04-2003 @ 20:00:
lame raden: een feyenerd supporter

tsja kvinnut niet gek... er is op de 10 supporters bekant 1 beveiligingsmedewerker.... om over de prijzen van een seizoenkaart / los kaartje nog maar te zweigen...
Dat is het niet alleen ik heb schijt aan die beveiligers en het zingen begint toch bij je zelf (ben geen a supporter)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:18
Kale
Kale is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 20-04-2003 @ 20:15:
De laatste wedstrijd die ik in een stadion zag, had zeker weten wél sfeer. Maar ik kan heel goed begrijpen dat er heel veel sfeerloze wedstrijden zijn. Ik ben benieuwd wat de meerderheid hierover te zeggen heeft.
[QUOTE]Kale schreef op 20-04-2003 @ 20:18:
Als je al jaren bij een club komt en je ziet die dingen veranderen dat er steeds meer gekke niet meer gaan ja dan blijven er nog maar een paar over,de meeste mensen van vandaag die denken van ohhh de sfeer dat doen andere mensen maar,maar ja dan krijg je dat geklooi van amper doen ze hun mond open [/QUOTE

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:27
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Komt volgens mij door de commercie, mensen in stropdas met kaviaar zingen niet echt

Maar die mensen (de sponsers) zijn ook heel belangrijk voor een club.

Ook denk ik dat het komt door stadionverboden die (terecht) zijn uitgedeeld aan een deel van de fanatieke aanhang.
Oud 20-04-2003, 19:32
Kale
Kale is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 20-04-2003 @ 20:27:
Komt volgens mij door de commercie, mensen in stropdas met kaviaar zingen niet echt

Maar die mensen (de sponsers) zijn ook heel belangrijk voor een club.

Ook denk ik dat het komt door stadionverboden die (terecht) zijn uitgedeeld aan een deel van de fanatieke aanhang.
De Sponsrers hebben geen invloed.
En die stadionverboden die jij terecht noemt voor het gedeelte nah vergeet het het gaat nergens om je hoeft maar boe te zeggen of wild te plassen en je hebt een sv het gaat negens meer over
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:43
spsup
spsup is offline
je mag geen ene fuck meer in stadions zoals fakkels enzo
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:45
Kale
Kale is offline
Citaat:
spsup schreef op 20-04-2003 @ 20:43:
Ja ook dat word minder,maar er zijn mensen die zeggen van oke het mag niet meer dan doen we het niet meer maar je hebt nog altijd mensen die zeggen doei je bekijkt het maar
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:11
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
spsup schreef op 20-04-2003 @ 20:43:
nee idd. fakkels, knuppels, wapens; ze verbieden tegenwoordig maar alles
Oud 20-04-2003, 20:26
Kale
Kale is offline
Citaat:
Kale schreef op 20-04-2003 @ 19:53:

toevoeging Tofke_H: Wat zou de reden van dit kunnen zijn? heb jij een andere mening hierover? Wat kan er aan gedaan worden? enz. enz.
Offtopic: Aan topics met alleen erin, hebben we totaal niets aan. Zet er een nuttige vraag/stelling bij in het vervolg!
Wat boeit het als je daar op gaat letten dan kan je bij nog veel meer mensen dat gaan veranderen maar ja leuk dat je er mee bemoeit
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:42
spsup
spsup is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 20-04-2003 @ 21:11:
nee idd. fakkels, knuppels, wapens; ze verbieden tegenwoordig maar alles
slaat nergens op volgens mij ben jij zo pino die nog nooit naar voetbal is geweest en achter elke fanatieke supporter een hooligan ziet gezien je reactie ach ja wat jij wil ...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:44
spsup
spsup is offline
Citaat:
Kale schreef op 20-04-2003 @ 20:45:
Ja ook dat word minder,maar er zijn mensen die zeggen van oke het mag niet meer dan doen we het niet meer maar je hebt nog altijd mensen die zeggen doei je bekijkt het maar
Maar toch zijn het er dan zowie zo minder kijk ik wil best wel met een fakkel gaan staan enzo maar ik heb geen zin om een SV te krijgen enzo...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:46
Kale
Kale is offline
Citaat:
spsup schreef op 20-04-2003 @ 21:44:
Maar toch zijn het er dan zowie zo minder kijk ik wil best wel met een fakkel gaan staan enzo maar ik heb geen zin om een SV te krijgen enzo...
Slim spelen met een groep zijn elkaar kenen dan doen je je niet veel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:13
Cartosa
Cartosa is offline
Hier in Belgie gaan we steeds meer naar Italiaanse en Spaanse taferelen toe. (zie genk, standard, anderlecht)
Veel volk maar er wordt niks gezongen.
Men smijt met vanalles (wc-papier, snippers) er is veel show (vuurwerk, bengaals vuur..doet allemaal Italiaans aan) en vanaf er een tegendoelpunt valt begint de menigte te fluiten..

Ook de originaliteit van wat men zingt is schandalig, domme nieuwe deuntjes winnen het van mooie oude klassiekers.

Je ziet steeds meer van die speciale 'sfeervakken' maar de ervaring zegt toch dat dit de eersten zijn die gaan fluiten als het slecht gaat..

Was ik ff trots toen ik met duizend anderen in Anderlecht bij een 5-1 achterstand bleef zingen
Oud 20-04-2003, 22:33
Thomas
Thomas is offline
Ik vind niet dat de sfeer steeds slechter wordt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:42
Verwijderd
Ben het eens ja, met Kale. Viel me de laatste tijd namelijk ook al op.
Alleen bij belangrijke wedstrijden (Europees/AmstelCup op het einde) is de sfeer meestal nog wel redelijk. Maar bij de gemiddelde competitiewedstrijd heb ik het idee dat het bij de meeste clubs maar matig is. (kan er zelf wel weinig over zeggen, omdat ik alleen bij Ajax kom, maar de samenvattingen op studio sport zijn luidruchtiger geweest.)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:10
Ji Sung Dennis
Ji Sung Dennis is offline
Ik ga naar alle wedstrijden van mijn cluppie, en het verschil tussen THUIS en UIT is ZOOOOOOO mega groot. Geef mij maar de uitwedstrijden, ipv die sfeerloze stadion van ons waar je door je club alles wordt afgenomen...

Zaterdag weer naar een uitwedstrijd... YIPPIE
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:13
pepijn 14
pepijn 14 is offline
eerlijk gezegd ben ik het totaal niet met je eens, kijk naar de galgenwaard, naar de kuip ok niet alle stadions hebben veel sfeer maar dit zijn 2 stadions waarin er altijd een goede sfeer is en ik kan er nog meer noemen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:15
pepijn 14
pepijn 14 is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-04-2003 @ 22:13:
Hier in Belgie gaan we steeds meer naar Italiaanse en Spaanse taferelen toe. (zie genk, standard, anderlecht)
Veel volk maar er wordt niks gezongen.
Men smijt met vanalles (wc-papier, snippers) er is veel show (vuurwerk, bengaals vuur..doet allemaal Italiaans aan) en vanaf er een tegendoelpunt valt begint de menigte te fluiten..

Ook de originaliteit van wat men zingt is schandalig, domme nieuwe deuntjes winnen het van mooie oude klassiekers.

Je ziet steeds meer van die speciale 'sfeervakken' maar de ervaring zegt toch dat dit de eersten zijn die gaan fluiten als het slecht gaat..

Was ik ff trots toen ik met duizend anderen in Anderlecht bij een 5-1 achterstand bleef zingen
club brugge supporter neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:34
AGH
AGH is offline
Vroeger kwamen alleen randgroepjongeren in de stadions, die zich niet lieten generen door achterlijk lang en hard allerlei vage liederen te zingen.
De tegenpool, ook randgroepjongeren, lieten zich hierdoor dom genoeg ook nog door provoceren en het verbale hooliganisme was geboren.
Tegenwoordig is het in Nederland de tendens om er als ‘hooligan’ zo representatief mogelijk uit te zien en jezelf voor lul zetten door, gepaard met veel speeksel, de meest simpele liederen te produceren is er dus niet meer bij.
Bovendien was de sfeer vroeger altijd een stuk grimmiger dan tegenwoordig, bij menig club hoor ik enkel en alleen nog maar ‘hup jongens, schop die leren knikker naar voren!’.
Voor een aantal jaar geleden hoorde je veel meer ‘kanker die’ en ‘joden dat’, de boefjes!
Bovendien is het veel lastiger om de tegenpartij goed te benaderen.
Een paar jaar geleden kwamen de meest slimme hooligans van Nederland op het idee om pal naast het uitvak te gaan zitten, zodat je ongestoord het voetbal kon missen en de tegenpartij 90 minuten lang kon bekijken en elkaar ook dingen duidelijk kon maken.
Gebaren met vingers die langs kelen snijden, middelvingers, naar buiten wijzen, dertien keer per minuut met je vinger onder je oog tikken en vervolgens naar het desbetreffende doelwit wijzen.
Mijn inziens humor en sfeerverhogend, maar de clubs denken er anders over en voor het provoceren van de tegenstander kun je nu al 9 maanden stadionverbod krijgen.
Utrecht supporters worden teruggestuurd als zij hun eigen sfeertje willen creëren, vuurwerk is al jarenlang taboe (behalve als er Polen of Grieken op bezoek komen) en er wordt wel voor gezorgd dat er zo min mogelijk supporters in het stadion zijn, waardoor tegen elkaar opzingen bijna onmogelijk wordt. Je kunt niet zingen tegen iemand die je niet ziet….

Bij uitwedstrijden is de sfeer inderdaad veel beter, maar dat komt ook omdat je in het hol van de leeuw bent en je jezelf graag wilt laten horen.
‘Kijk, wij zijn er!’
Bovendien is de saamhorigheid veel groter.
Combilikkers die je de week ervoor in je eigen stadion nog hebt duidelijk gemaakt dat ze sjappies zijn, worden je beste vrienden wanneer jouw clubje in de laatste minuut de winnende treffer heeft gemaakt.
Het ‘wij tegen de rest van de wereld-syndroom’ speelt dan op en ik moet zeggen dat het een heerlijk syndroom is.

Bij ons gaan, na een dure investering, na 2 jaar de stoeltjes in één vak er in ieder geval weer uit en hopelijk is dit het begin van een nieuwe actie waarbij weer veel meer sfeer in de stadions komen. Als de stoeltjes er in de B-Side weer uit gaan, nemen wij weer gewoon plaats in vak YD; naast het uitvak.

Ik hoef geen slingers, toeters, trommels, en holadijee.
Gewoon drie punten, wat rivaliteit en een beetje lol.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:51
Kale
Kale is offline
Citaat:
AGH schreef op 21-04-2003 @ 13:34:
Vroeger kwamen alleen randgroepjongeren in de stadions, die zich niet lieten generen door achterlijk lang en hard allerlei vage liederen te zingen.
De tegenpool, ook randgroepjongeren, lieten zich hierdoor dom genoeg ook nog door provoceren en het verbale hooliganisme was geboren.
Tegenwoordig is het in Nederland de tendens om er als ‘hooligan’ zo representatief mogelijk uit te zien en jezelf voor lul zetten door, gepaard met veel speeksel, de meest simpele liederen te produceren is er dus niet meer bij.
Bovendien was de sfeer vroeger altijd een stuk grimmiger dan tegenwoordig, bij menig club hoor ik enkel en alleen nog maar ‘hup jongens, schop die leren knikker naar voren!’.
Voor een aantal jaar geleden hoorde je veel meer ‘kanker die’ en ‘joden dat’, de boefjes!
Bovendien is het veel lastiger om de tegenpartij goed te benaderen.
Een paar jaar geleden kwamen de meest slimme hooligans van Nederland op het idee om pal naast het uitvak te gaan zitten, zodat je ongestoord het voetbal kon missen en de tegenpartij 90 minuten lang kon bekijken en elkaar ook dingen duidelijk kon maken.
Gebaren met vingers die langs kelen snijden, middelvingers, naar buiten wijzen, dertien keer per minuut met je vinger onder je oog tikken en vervolgens naar het desbetreffende doelwit wijzen.
Mijn inziens humor en sfeerverhogend, maar de clubs denken er anders over en voor het provoceren van de tegenstander kun je nu al 9 maanden stadionverbod krijgen.
Utrecht supporters worden teruggestuurd als zij hun eigen sfeertje willen creëren, vuurwerk is al jarenlang taboe (behalve als er Polen of Grieken op bezoek komen) en er wordt wel voor gezorgd dat er zo min mogelijk supporters in het stadion zijn, waardoor tegen elkaar opzingen bijna onmogelijk wordt. Je kunt niet zingen tegen iemand die je niet ziet….

Bij uitwedstrijden is de sfeer inderdaad veel beter, maar dat komt ook omdat je in het hol van de leeuw bent en je jezelf graag wilt laten horen.
‘Kijk, wij zijn er!’
Bovendien is de saamhorigheid veel groter.
Combilikkers die je de week ervoor in je eigen stadion nog hebt duidelijk gemaakt dat ze sjappies zijn, worden je beste vrienden wanneer jouw clubje in de laatste minuut de winnende treffer heeft gemaakt.
Het ‘wij tegen de rest van de wereld-syndroom’ speelt dan op en ik moet zeggen dat het een heerlijk syndroom is.

Bij ons gaan, na een dure investering, na 2 jaar de stoeltjes in één vak er in ieder geval weer uit en hopelijk is dit het begin van een nieuwe actie waarbij weer veel meer sfeer in de stadions komen. Als de stoeltjes er in de B-Side weer uit gaan, nemen wij weer gewoon plaats in vak YD; naast het uitvak.

Ik hoef geen slingers, toeters, trommels, en holadijee.
Gewoon drie punten, wat rivaliteit en een beetje lol.

Er mag steeds minder,mensen die pas wat jaren in een stadion komen die houden zich aan de regels,vroeger was alles anders kon nog veel en als er dingen verboden werden schijt aan samen zijn we sterk,en nu? er lopen te veel a supporters in het stadion ze staan pas op als er word gescoort de sfeer word zo verneukt ik hoor mensen klagen over de sfeer in de Kuip het zijn mensen die al 10 jaar of meer in de Kuip komen,ze zien mensen komen omdat Feyenoord veel uitstaalt namens veel mensen het Legioen de mensen vinden het te gek om er bij aan te sluiten maar ze verwachten te veel van anderen,de sfeer zelf komt wel denken ze dan als iedereen zo denkt dan zakt het langsaam weg.
Ik spreek uit ervaring het is stil en je gaat schreeuwen je zingt wat,mensen kijken je vreemd aan zo van waar maak je,je druk om of hou je bek het doet pijn aan me oren zoals ik vaker naar me toe heb gekregen van (vrouwen) dat is voor mij het top punt ze krijgen van mij een grote bek zo van kankert dan maar lekker op ga lekker naar een concert daar kan je lekker zitten en je bek houden en kijken,voetbal is emotie voetbal is je lust,ik eet voetbal en drink het ik ga er mee naar bed en sta er mee op,veel mensen zien dat niet in die nu rond lopen in de Kuip ze willen ergens bij horen maar ze doen er niks voor,bestond vak S nog maar kwa naam waar is die tijd gebleven? was ik maar 20 jaar eerder geboren dan had ik dat wel mee gemaakt en nog genoten van alle gekke dingen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:56
AGH
AGH is offline
Ik ken het gevoel, al was 10 jaar voor mij ook al genoeg geweest.
The naugthy nineties!
Prachtig die verhalen van die tijd, al kunnen de oudere jongens ook nog wel genieten van onze verhalen over deze tijd.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat over 10 jaar de jongere jongens weer met grote ogen zullen luisteren naar de jaren na het millennium.
Ik heb in 4/5 jaar tijd ook genoeg gekke dingen meegemaakt rondom de velden.
Mooie dingen om op terug te kijken.
Nacht van te voren al vooruit, eigen vervoer naar Den Haag, met 6 man de MI-Side op lopen, met 15 man in het vak bij Haarlem, met 70 man buiten de combi om naar TOP Oss en heel politiekorps Brabant uit laten rukken, 60 man getooid met mondkapjes door de binnenstad van Helmond, zelf een touringcar huren en naar Groningen rijden en na de wedstrijd bijna uit de bus breken, met de lijnbus van Apeldoorn naar Zwolle, agenten met getrokken pistool/traangas/stroomstokken, samen met Utrecht naar Zwolle-FCG voor de nacompetitie, gekke dingen bij weekendjes Centre Parcs, feesten.
Het gespreksonderwerp ‘vroeger’ werpt bij mij ook al een bepaalde nostalgie naar boven, nostalgie over de afgelopen vijf jaar voetbal.
Als we nog vroeger teruggaan denk ik aan de tijden toen Go Ahead Eagles nog eredivisie speelde en voetbal nog écht passie is.
Soms inderdaad wel balen dat ik die spanning nooit echt heb meegemaakt, behalve met een colaatje bij de Chinees waar vandaan je prachtig het schouwspel der gladiatoren kon aanschouwen.
Even offtopic een statement tussendoor.
De ouderen moeten niet zo zaniken, de jeugd heeft ook gekke dingen gedaan.
Andere tijden, andere acties.
Mooi voorbeeld zondag bij Vitesse, waarbij de jonge garde van NEC het initiatief nam en zelf de ruiten van hun eigen bus eruit sloegen. Vitesse leverde het gewoonlijke werk en bleven met middelvingers achter een hek staan.

Maar verder wat het publiek betreft is het wederom de omwenteling van ouderwetse schoffies in de stadions of toch meer de elite die een skybox bij Ajax willen, de sloebers onder de elitaire bevolking nemen genoegen met een verwarmd stoeltje in het Gelredome.
‘Even lekker gek doen’ en ‘eventjes weg uit de sleur!’ maar wat voor de één lekker gek doen is, is voor de ander oubollig.
Ik denk namelijk dat er niet minder wordt gezongen, integendeel.
Ik denk dat er minder passie, beleving en emotie is.
Iemand met hart voor de club zingt voor 10 mensen die naar een voetbalwedstrijd gaan omdat de parkeerplaats bij het theater te ver lopen is.
Verder niet zo erg, maar pas je dan tenminste aan.
Ik bezoek ook wel regelmatig een theater of bioscoop, maar ga ook niet georganiseerd met 40 man daar naar toe, ik noem een jongen vijftien stoeltjes voor me ook geen ‘kankerjood’, drink ook niet achterlijk veel bier samen met lijntjes om lekker gek te worden en ik krijg ook geen orgasme bij het zien van een mooie scène.
Laat al dat theaterpubliek dat bij voetbal dan wel gewoon doen!
En als ze het al niet willen, laat ze er dan alsjeblieft in ieder geval begrip voor tonen.
Respect hoeft niet, als er maar begrip is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:06
Kale
Kale is offline
Citaat:
AGH schreef op 22-04-2003 @ 18:56:
The naugthy nineties!
Prachtig die verhalen van die tijd, al kunnen de oudere jongens ook nog wel genieten van onze verhalen over deze tijd.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat over 10 jaar de jongere jongens weer met grote ogen zullen luisteren naar de jaren na het millennium.
Nacht van te voren al vooruit, eigen vervoer naar Den Haag, met 6 man de MI-Side op lopen, met 15 man in het vak bij Haarlem, met 70 man buiten de combi om naar TOP Oss en heel politiekorps Brabant uit laten rukken, 60 man getooid met mondkapjes door de binnenstad van Helmond, zelf een touringcar huren en naar Groningen rijden en na de wedstrijd bijna uit de bus breken, met de lijnbus van Apeldoorn naar Zwolle, agenten met getrokken pistool/traangas/stroomstokken, samen met Utrecht naar Zwolle-FCG voor de nacompetitie, gekke dingen bij weekendjes Centre Parcs, feesten.
Het gespreksonderwerp ‘vroeger’ werpt bij mij ook al een bepaalde nostalgie naar boven, nostalgie over de afgelopen vijf jaar voetbal.
Als we nog vroeger teruggaan denk ik aan de tijden toen Go Ahead Eagles nog eredivisie speelde en voetbal nog écht passie is.
Soms inderdaad wel balen dat ik die spanning nooit echt heb meegemaakt, behalve met een colaatje bij de Chinees waar vandaan je prachtig het schouwspel der gladiatoren kon aanschouwen.
Mooi voorbeeld zondag bij Vitesse, waarbij de jonge garde van NEC het initiatief nam en zelf de ruiten van hun eigen bus eruit sloegen. Vitesse leverde het gewoonlijke werk en bleven met middelvingers achter een hek staan.

Maar verder wat het publiek betreft is het wederom de omwenteling van ouderwetse schoffies in de stadions of toch meer de elite die een skybox bij Ajax willen, de sloebers onder de elitaire bevolking nemen genoegen met een verwarmd stoeltje in het Gelredome.
‘Even lekker gek doen’ en ‘eventjes weg uit de sleur!’ maar wat voor de één lekker gek doen is, is voor de ander oubollig.
Iemand met hart voor de club zingt voor 10 mensen die naar een voetbalwedstrijd gaan omdat de parkeerplaats bij het theater te ver lopen is.
Ik bezoek ook wel regelmatig een theater of bioscoop, maar ga ook niet georganiseerd met 40 man daar naar toe, ik noem een jongen vijftien stoeltjes voor me ook geen ‘kankerjood’, drink ook niet achterlijk veel bier samen met lijntjes om lekker gek te worden en ik krijg ook geen orgasme bij het zien van een mooie scène.
En als ze het al niet willen, laat ze er dan alsjeblieft in ieder geval begrip voor tonen.
Begript er is amper te vinden,ze snapen het niet,ze snapen niet wat je voor een club kan voelen hoe ver je kan gaan met emotie,maar ja dat boeit ook eigelijk niet wij zijn de club wij zullen dat altijd doen tot de dood ons scheidt
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:06
Kale
Kale is offline
Citaat:
AGH schreef op 22-04-2003 @ 18:56:
The naugthy nineties!

Begript er is amper te vinden,ze snapen het niet,ze snapen niet wat je voor een club kan voelen hoe ver je kan gaan met emotie,maar ja dat boeit ook eigelijk niet wij zijn de club wij zullen dat altijd doen tot de dood ons scheidt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 18:22
Ketjing
Ketjing is offline

Deze hing in het Gelredome zondag middag, ik vond hem wel mooi gevonden, helaas voor de Necers, die waren er minder blij mee. Die vonden het provocerend
Oud 23-04-2003, 16:44
AGH
AGH is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 22-04-2003 @ 19:22:
Deze hing in het Gelredome zondag middag, ik vond hem wel mooi gevonden, helaas voor de Necers, die waren er minder blij mee. Die vonden het provocerend
Ik vond de haren van Gentenaar eigenlijk ook wel aardig, leuke actie.
Dat zijn pas spelers!
Tattoo van Dennis Hulshof blijft ook altijd mooi.

Ik vond de NEC'ers die de bussen uit wilden komen eigenlijk ook best wel provocerend, helaas werd er niet op in gegaan door de Arnhemmers.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:00
AGH
AGH is offline
Citaat:
Kale schreef op 22-04-2003 @ 19:06:
Die belofte durf ik nu nog niet te maken.
Ik heb heel veel jongens zien komen en gaan die exact hetzelfde beweerden, maar bij het krijgen van een vriendin haakten ze af.
Ik heb nu overigens ook al erg lang een vriendin en blijf nog wel gewoon gaan (al is het wel iets anders geworden dan twee jaar geleden), maar zeg nooit nooit.
Overigens denk ik niet dat 'relschoppen' ook maar iets te maken heeft met emotie, op enkele uitzonderingen na.
Na een gewonnen wedstrijd kan het ook los gaan en ook voor de wedstrijd gebeuren er regelmatig dingetjes.
Maar wat sfeer betreft snap ik de emotie bij de meeste mensen wel, zelf ben ik namelijk niet zo'n sfeermaker.

Of ik de club ben weet ik niet.
Zij is in ieder geval wel een deel van mij.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:42
Kale
Kale is offline
Citaat:
AGH schreef op 23-04-2003 @ 18:00:
Die belofte durf ik nu nog niet te maken.
Ik heb heel veel jongens zien komen en gaan die exact hetzelfde beweerden, maar bij het krijgen van een vriendin haakten ze af.
Ik heb nu overigens ook al erg lang een vriendin en blijf nog wel gewoon gaan (al is het wel iets anders geworden dan twee jaar geleden), maar zeg nooit nooit.
Overigens denk ik niet dat 'relschoppen' ook maar iets te maken heeft met emotie, op enkele uitzonderingen na.
Na een gewonnen wedstrijd kan het ook los gaan en ook voor de wedstrijd gebeuren er regelmatig dingetjes.
Maar wat sfeer betreft snap ik de emotie bij de meeste mensen wel, zelf ben ik namelijk niet zo'n sfeermaker.

Of ik de club ben weet ik niet.
Zij is in ieder geval wel een deel van mij.
Ik maak die belofte wel en mensen zullen me over 20 jaar nog steeds zien in de Kuip(als ik niet on nodig de Kuip word geweigerd met een sv)
En ik heb een relatie gehad van 2,5 jaar om een verhaal heel kort te maken er was geen toekomst zij woonde in Maastricht en ik in de buurt bij Rotterdam,de toekomst was dat we samen gingen wonen in het gebied Rijmond,maar ze kon niet weg gaan vrienden Fam daar enz en ik ga daar niet wonen puur omdat ik niet elke zondag het op kan brengen de trein te nemen en naar Rotterdam te gaan en me club te bezoeken,en geen gelul ik hield veel van haar en dan spreek ik nog voor me zelf,ik heb altijd gezegd ga nooit vragen van je moet kiesen tussen mij en Feyenoord,en dat deed ze dus wel en toen kreeg ze het antwoord het gaat niet verder zo.

Ik bedoel maar voor de ene is het een sport voor de andere vermaak,voor de andere ze leven
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:59
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
De beleving van de supporters hangt inderdaad af in de mate van de rivaliteit en de spanning die een wedstrijd met zich meebrengt. Voor een wedstrijd thuis tegen Heerenveen die slechts een paar bussen gevuld krijgen met supporters, voel ik gewoon minder spanning, zeker als blijkt dat de wedstrijd simpel gewonnen gaat worden met 5-0. Op zo moment maak ik me echt niet meer druk of de ingooi nu voor hun of voor ons is, maar hoe anders is dat gevoel tegen Ajax. Dan zit ik dagen van te voren al met een gespannen gevoel en slaap ik ook meteen een stuk onrustiger, elke moment in de wedstrijd is belangrijk, en elke beslissing van de scheidsrechter die ik anders zie wordt beantwoord met wat scheldwoorden.
Zeker nu het een stuk beter gaat met Feijenoord (sportief gezien) merk ik dat ook bij mezelf, wedstrijden worden gemakkelijk gewonnen, en ik maak me minder druk. Maar zodra het 1-1 staat en er op het veld een ware slachtpartij uitbreekt, sta ik weer uitbundig met te schreeuwen.

De sfeer is inderdaad anders geworden, het agressieve sfeertje heeft meer plaatst gemaakt voor leuke “ole ole ole ole…..” deuntjes begeleid onder trommel gebonk. Waardoor de agressieve sfeer verdwenen is heeft veel redenen. Zoals ik al aangaf, zijn met mij gewoon veel mensen opgefokter op het moment dat de club sportief slecht presteert. Nu Feijenoord de UEFA cup heeft gewonnen zijn veel supporters een tijd verzadigd en is de hunkering naar successen minder geworden.
Maar ook de sterk toegenomen veiligheidsmaatregels hebben de supporters rustiger gemaakt, de uitsupporters worden sterk gescheiden van het thuispubliek, en alles en iedereen die ook maar één poging waagt dichtbij te komen, wordt verwelkomd met een SV + 450 euro boete. Ook zijn de uitsupporters nauwelijks nog verstaanbaar en zichtbaar omdat zijn zich meestal bevinden achter metershoge plasticwanden en hekken en verstopt onder een visnet.
En natuurlijk de grote hoeveelheid stewards, camera’s en stillen die de supporters op de voet volgen. In een uitvak moet er op de 25 supporters 1 steward aanwezig zijn, met een minimum van 50 stewards, in de thuisvakken bevinden zich op elke vak meerder stewards en zitten om het veld om de 5 meter een steward naar het vak te kijken of er geen stoute supporters zijn die met suikerzakjes lopen te gooien. Vroeger heette ze nog suppoosten en keken ze nog wel eens de strategisch de andere kant op….

Ook ik kan niet ontkennen dat het publiek ook veranderd is, waar vroeger volgens de politiechef van Amsterdam Feijenoord nog “5 commando teams” naar Ajax mee nam, zie je nu complete gezinnen die uitgerust met broodtrommels en een pak kaakjes rustig een potje voetbal willen kijken. Maar laat ik niet teveel vergelijkingen gaan treffen met vroeger, want de gasten van vroeger luisterden ook met open mond naar de verhalen van vroeger….

De wedstrijd tegen Vitesse herinner ik me als een sfeervolle wedstrijd, puur omdat de laatste vijf minuten er van alles gebeurde op het veld met als gevolg een vreugde uitbarsting vanwege de 2-1, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo speciaal was de gehele wedstrijd. Sfeer is voor mij ook meer dan alleen een liedje zingen, sfeer is de beleving van de tribunes tijdens de wedstrijd. Als de spelers elkaar de vernieling in trappen dan zie je dat meteen in terug in het publiek, ze beginnen feller te reageren en bemoeien zich meer met de wedstrijd. Soms geniet ik van een wedstrijd en heb ik mijn aandeel in de sfeer, andere keren kijk ik gewoon rustig de wedstrijd en laat ik de liederen voorbij gaan.
Het belangrijkste vind ik dat een sfeer echt is, als ik mijzelf klote voel ga ik niet vrolijk “ole ole” zingen. Hoeveel sfeerteams en vakken er ook zullen komen, je kan zoveel vlaggen en bordjes omhoog houden als je wilt, maar de echte voetbalsfeer komt toch recht vanuit het hart…

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:09
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 24-04-2003 @ 16:59:
De beleving van de supporters hangt inderdaad af in de mate van de rivaliteit en de spanning die een wedstrijd met zich meebrengt. Voor een wedstrijd thuis tegen Heerenveen die slechts een paar bussen gevuld krijgen met supporters, voel ik gewoon minder spanning, zeker als blijkt dat de wedstrijd simpel gewonnen gaat worden met 5-0. Op zo moment maak ik me echt niet meer druk of de ingooi nu voor hun of voor ons is, maar hoe anders is dat gevoel tegen Ajax. Dan zit ik dagen van te voren al met een gespannen gevoel en slaap ik ook meteen een stuk onrustiger, elke moment in de wedstrijd is belangrijk, en elke beslissing van de scheidsrechter die ik anders zie wordt beantwoord met wat scheldwoorden.
Zeker nu het een stuk beter gaat met Feijenoord (sportief gezien) merk ik dat ook bij mezelf, wedstrijden worden gemakkelijk gewonnen, en ik maak me minder druk. Maar zodra het 1-1 staat en er op het veld een ware slachtpartij uitbreekt, sta ik weer uitbundig met te schreeuwen.
Precies, dat soort wedstrijden maak ik bij Go Ahead helaas maar al te vaak mee. De enkele bussen worden in de eerste divisie helaas enkele supporters en dus is de beleving vaak helemaal ver te zoeken. Neemt niet weg dat ik niet naar het weekend (vrijdag) toe leef.
Derby’s zijn inderdaad anders.
Wedstrijden tegen Zwolle.
Buikpijn, dromen van de wedstrijd, hele lange midweekdagen, elkaar elke dag gek bellen, zin hebben in een voetbalwedstrijd, altijd teleurstelling na de wedstrijd. Althans de laatste 9 jaar.

Citaat:
De sfeer is inderdaad anders geworden, het agressieve sfeertje heeft meer plaatst gemaakt voor leuke “ole ole ole ole…..” deuntjes begeleid onder trommel gebonk. Waardoor de agressieve sfeer verdwenen is heeft veel redenen. Zoals ik al aangaf, zijn met mij gewoon veel mensen opgefokter op het moment dat de club sportief slecht presteert. Nu Feijenoord de UEFA cup heeft gewonnen zijn veel supporters een tijd verzadigd en is de hunkering naar successen minder geworden.
Maar ook de sterk toegenomen veiligheidsmaatregels hebben de supporters rustiger gemaakt, de uitsupporters worden sterk gescheiden van het thuispubliek, en alles en iedereen die ook maar één poging waagt dichtbij te komen, wordt verwelkomd met een SV + 450 euro boete. Ook zijn de uitsupporters nauwelijks nog verstaanbaar en zichtbaar omdat zijn zich meestal bevinden achter metershoge plasticwanden en hekken en verstopt onder een visnet.
En natuurlijk de grote hoeveelheid stewards, camera’s en stillen die de supporters op de voet volgen. In een uitvak moet er op de 25 supporters 1 steward aanwezig zijn, met een minimum van 50 stewards, in de thuisvakken bevinden zich op elke vak meerder stewards en zitten om het veld om de 5 meter een steward naar het vak te kijken of er geen stoute supporters zijn die met suikerzakjes lopen te gooien. Vroeger heette ze nog suppoosten en keken ze nog wel eens de strategisch de andere kant op….
Tja, tegenwoordig naaien ze je liever een oor aan.
Talloze stewards bij ons hebben al stenen in handen van supporters gezien die er niet waren.
Dan moet je ook niet zeuren om een kapotte bril en een blauw oog als je mensen verhinderd de deur uit te springen na Den Bosch uit.
Een steward is iemand die mensen begeleidt, een politieagent moet mensen verhinderen criminele acties te ondernemen.
De serviceverlenende taak van de stewards is overigens ook ver te zoeken, want ik kan me nog een aantal akkefietjes herinneren waarbij de stewards als eerste weg waren.

Citaat:
Ook ik kan niet ontkennen dat het publiek ook veranderd is, waar vroeger volgens de politiechef van Amsterdam Feijenoord nog “5 commando teams” naar Ajax mee nam, zie je nu complete gezinnen die uitgerust met broodtrommels en een pak kaakjes rustig een potje voetbal willen kijken. Maar laat ik niet teveel vergelijkingen gaan treffen met vroeger, want de gasten van vroeger luisterden ook met open mond naar de verhalen van vroeger….
Ik heb één van de jongens van vroeger nog een keer achter me aangehad met een broodmes van 10 cm. tijdens de oefenwedstrijd in Deventer 2 jaar geleden.
Ik denk dat de meeste mensen dat beeld ook nog steeds hebben van Feyenoord.
Probleem is dat mensen hun conclusie trekken uit koppen die ze op tv. zien.
Bij Go Ahead zie ik soms ook jongens rondlopen waarbij ik denk: ‘Nou, dat is één van de topjongens’ maar omdat je weet wie gek zijn en wie niet, weet je dat die potentiële topjongen eigenlijk een lieve knuffelbeer is.
Bij Feyenoord zie je vaak een heleboel nare koppen op televisie verschijnen (waarvan sommige Deventernaren zijn die eigenlijk liever niet op tv. willen komen).
Bovendien kun je een actie niet meer maken in het stadion.
Bij een rel kun je vooruit reizen, maar dan zie je geen wedstrijd. Dat weet je van te voren.
Vele stadionverboden helpen natuurlijk ook niet echt mee.

Citaat:
De wedstrijd tegen Vitesse herinner ik me als een sfeervolle wedstrijd, puur omdat de laatste vijf minuten er van alles gebeurde op het veld met als gevolg een vreugde uitbarsting vanwege de 2-1, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo speciaal was de gehele wedstrijd. Sfeer is voor mij ook meer dan alleen een liedje zingen, sfeer is de beleving van de tribunes tijdens de wedstrijd. Als de spelers elkaar de vernieling in trappen dan zie je dat meteen in terug in het publiek, ze beginnen feller te reageren en bemoeien zich meer met de wedstrijd. Soms geniet ik van een wedstrijd en heb ik mijn aandeel in de sfeer, andere keren kijk ik gewoon rustig de wedstrijd en laat ik de liederen voorbij gaan.
Het belangrijkste vind ik dat een sfeer echt is, als ik mijzelf klote voel ga ik niet vrolijk “ole ole” zingen. Hoeveel sfeerteams en vakken er ook zullen komen, je kan zoveel vlaggen en bordjes omhoog houden als je wilt, maar de echte voetbalsfeer komt toch recht vanuit het hart…
Precies, sfeerteams hoeven van mij ook niet echt direct.
Een fakkeltje is leuk, een trommel kan ook leuk zijn.
Meestal irriteer ik me mateloos aan het gebonk als je 3-0 achterstaat in een troosteloos stadion met troosteloze supporters (waar zijn alle supporters gebleven?)
Opvallend fenomeen vind ik wel dat de ‘gewone’ supporters de gehele wedstrijd hun best doen om de voetballers naar voren te schreeuwen, maar dat wanneer de harde kern zich bemoeit met het sfeertje het hele gebeuren ineens een andere atmosfeer krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:23
AGH
AGH is offline
Citaat:
Kale schreef op 23-04-2003 @ 20:42:
Ik maak die belofte wel en mensen zullen me over 20 jaar nog steeds zien in de Kuip(als ik niet on nodig de Kuip word geweigerd met een sv)
En ik heb een relatie gehad van 2,5 jaar om een verhaal heel kort te maken er was geen toekomst zij woonde in Maastricht en ik in de buurt bij Rotterdam,de toekomst was dat we samen gingen wonen in het gebied Rijmond,maar ze kon niet weg gaan vrienden Fam daar enz en ik ga daar niet wonen puur omdat ik niet elke zondag het op kan brengen de trein te nemen en naar Rotterdam te gaan en me club te bezoeken,en geen gelul ik hield veel van haar en dan spreek ik nog voor me zelf,ik heb altijd gezegd ga nooit vragen van je moet kiesen tussen mij en Feyenoord,en dat deed ze dus wel en toen kreeg ze het antwoord het gaat niet verder zo.

Ik bedoel maar voor de ene is het een sport voor de andere vermaak,voor de andere ze leven
Dat ik altijd bij het voetbalgebeuren zal rondlopen vind ik een conclusie die nog niet te trekken is. Mijn vader gaat nog steeds en ik denk dat voor mij hetzelfde geldt.
Maar hoe vaak zie je geen jongens die zich achter een stadionverbod gaan verschuilen zodra ze een vriendin krijgen?
Vrouwen maken meer kapot dan ze vroeger lief was.
Eerst is alles voetbal en ineens klapt het om.
Dan is de vriendin weer alles.
Op zich niet erg, maar ik ben voorstander van het combineren.

Ik heb ook dingen geroepen waar ik nog niet op terug wil komen (behalve op het nemen van een tatoeage), maar ik zal ze in ieder geval niet verder herhalen.
Sinds drie jaar ben ik bij hetzelfde meisje en op een kleine interruptie na is ze dus ook drie jaar lang mijn vriendin.
Sinds het begin van dit jaar woont en studeert ze elders in het land en dus zie ik haar bijna alleen maar in de weekenden, al maak ik de oversteek doordeweeks ook nog wel eens.
Voor mij is het dus een voordeel dat GAE op de vrijdag speelt en heb ik dus nog genoeg kansen haar zaterdag en zondag te zien.
Wel lastig want ik ben zeer op mijn vrijheid, het jongens onder elkaar en tripjes naar andere sensatieplekjes gesteld.
Nogmaals, ik kan het goed combineren en mijn vriendin heeft geen moeite met mijn verslaving. Althans, ze haat voetbal en voetbalgeweld maar ze zal mij geen beperkingen opleggen. Een vrouw die mij beperkingen oplegt wijs ik sowieso de deur, ongeacht of het nu GAE is of het lezen van de Donald Duck.
En in feite heb ik een hele zachtaardige jongen dus ze vertrouwd me wel wat het geweld betreft, al vertel ik liever niet alles. Iets wat ik overigens wel altijd doe.
Maar ik merk wel dat ik rustiger aan het worden ben, al ben ik er nu nog helemaal uit of dat angst voor politie (consequenties) of dat het mijn aard is.

Ik ben een aantal keren opgepakt, waaronder dit jaar in Sittard en heb ook kortstondig een stadionverbod gehad maar blijf tot nu toe nog steeds gaan en ik wil ook blijven gaan.
Alleen iets minder voor de rellen, maar puur voor het voetbal.
Komt misschien ook omdat het iets beter gaat op sportief gebied en dat ik geen overwinning wil missen. Om even de stigmatisering kloppend te maken voor de mensen die een oordeel hebben over voetbalsupporters, soms gingen we inderdaad niet voor de voetbal.
Met knuppels in de kofferbak op weg naar Oss, in plaats van Eindhoven uit naar Vitesse – Willem II gaan, na 10 minuten het stadion al verlaten en soms zelfs helemaal niet naar de wedstrijd gaan maar wel in de binnenstad blijven hangen.
Dat soort ongein wil ik allemaal niet meer, ik wil gewoon de wedstrijd zien en als het moet dan moet het, maar ik ga niet meer zoeken.
Ik vind het nog leuk om met 15 (echt goeie) jongens op een neutrale tribune te zitten en kijken wat er gebeurd, maar ik houd er niet meer van om in de buurt van het stadion te gaan lopen eikelen. Zoeken naar de tegenstander etc.

Als je over 20 jaar nog in de Kuip zit hoor je tot een klein, select groepje wat zich trouwe aanhang mag noemen.
Als ik over 20 jaar thuis zit bij mijn vrouw en kinderen kan ik terugkijken op een hele, mooie jeugd waarin ik bijna niets heb gemist en dan hoop ik op dat moment ook een heel mooi, rustig leventje te hebben.
Al hoop ik nu dat ik nog mijn hele leven zal blijven kijken, ik sluit niets uit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:23
Kale
Kale is offline
Ik heb ook dingen geroepen waar ik nog niet op terug wil komen (Als je over 20 jaar nog in de Kuip zit hoor je tot een klein, select groepje wat zich trouwe aanhang mag noemen.
Als ik over 20 jaar thuis zit bij mijn vrouw en kinderen kan ik terugkijken op een hele, mooie jeugd waarin ik bijna niets heb gemist en dan hoop ik op dat moment ook een heel mooi, rustig leventje te hebben.
Al hoop ik nu dat ik nog mijn hele leven zal blijven kijken, ik sluit niets uit. [/B][/QUOTE]

Je hebt zeker wel gelijk,we zien wel wat het leven ons geeft,maar het is maar een inschating hoe de toekomst er uit moet gaan zien
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
waarom? omdat:
- de prijzen steeds hoger worden
- tribunes steeds verder van t veld moeten i.v.m veiligheid
- KUT particulierebeveiliging.
- camera's, stadionverboden enz!
- Fakkels niet meer toegestaan en sommige andere sfeerdingen

I REST MY CASE
Oud 24-04-2003, 20:52