Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 14:04
Verwijderd
vraagje:
Ik werk dus in een callcenter naast dat ik fulltime naar school ga en deze week werkte ik dus elke avond tot 1 uur. Gisteravond om 5 voor 1 kreeg ik een oudere vrouw aan de telefoon, ik heb dus geprobeerd de survey met haar te doen.... maar ze verstond mij niet... ze had zon sterk accent dat ik haar maar met moeite kon verstaan naast dat de helft van wat ik zei niet eens snapte.
De survey hoort zon 10 min te duren, max 15 minuten. En mijn baas vertelde mij een tijdje geleden dat als ik echt heel veel moeite had met iemand, of ze verstonden mij niet (omdat ze spaans spreken) dat het doelloos is en dat ik gewoon vriendelijk doei kan zeggen en ophangen.
Deze vrouw had ik dus al 15 minuten aan de telefoon, en ik was nog niet een shalverwege de survey... het ging mij er dus niet om dat ik vrij was... het wou gewoon niet! Mn andere supervisor stond ook ff achter mij te kijken en ik hoor dus allles van het scherm te lezen en die vrouw snapte het niet dus versimpelde ik het maar en dan zegt mijn supervisor dus weer "Hey dat staat er niet"
Dus op een gegeven moment heb ik opgehangen, komt mn andere supervisor dr aan "Doe dat nooit weer, dat hoor je niet te doen, en doe dat nooit weer zonder mij te vragen"
Ze behandelde me als een 3 jarig kind wat geen beoordelings vermogen heeft, ze deed het lijken of ik minderwaardig ben... en vroeg ook verder niet eens waarom ik op had gehangen.
Ik snap dat het belangrijk is dat ik die surveys klaar krijg.... maar het wou gewoon niet! Die vrouw zat te zeuren, van wanneer ben je nu klaar, ze was moe, ze was al wat ouder... en ze snapte geen flikker van waar het over ging...

Ik bedoel... had mijn supervisor nou het recht om mij zo te behandelen zonder mij eerst te vragen hoe het zat? Want zij was niet degene die achter me stond, ze heeft ook niet met het gesprek meegeluisterd... ze zag dat ik ophing en kwam kaad aanlopen... zei wat ze zei ik zei "Sorry, dat wist ik niet, ik dacht dat cathy (baas) zei dat als het hopeloos was je net zo goed op kon hangen dus ja sorry" ze keurde me niet eens een blik waardig maar liep gewoon verder....
WTF
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 14:36
Auntie M
Auntie M is offline
Aan wie moet je je uiteindelijk verantwoorden? Ik begrijp dat je 2 2 supervisors hebt en 1 baas (Cathy)? Staat deze Cathy weer boven de supervisors? Als dit laatste het geval is en zij jou gezegd heeft dat als je geen nut meer in het gesprek ziet en dat het alleen maar verloren tijd is dat je het dan netjes mag afbreken, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Dan het gedrag van de supervisors:
die achter jou stond is vast een regeltjesneuker, zwart is zwart, wit is wit. Helaas bestaan zulke mensen, neem ze met een korreltje zout, ik vind dat je het netjes gedaan hebt en hey je bent geen robot, dit initiatief had hij of zij juist moeten waarderen.
Die andere supervisor is waarschijnlijk een machtswellusteling, alleen zij heeft gelijk en niemand anders. Bovendien is ze ergens ook lomp want wat verwacht ze nu, dat jij het gesprek onderbreekt en jij aan je toehoorder vraagt of je het gesprek even mag onderbreken om aan je supervisor te vragen of je het gesprek mag afbreken
Oud 06-11-2003, 14:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 06-11-2003 @ 15:04:
had mijn supervisor nou het recht om mij zo te behandelen zonder mij eerst te vragen hoe het zat?
om je hoe te behandelen? Ze heeft je alleen maar gezegd dat je het niet juist deed, verder toch niet? Nou ja, dat recht heeft ze, lijkt mij, aangezien zij jouw baas is op dat moment. En als ze van iemand anders te horen krijgt dat jij iets niet naar behoren doet, mag ze je daar op aanspreken.
Tuurlijk is het handiger als ze eerst even naar jouw verhaal vraagt, maar ze doet niks (ze ontslaat je niet ofzo) dus ze mag gewoon vertellen hoe iets wel of niet moet. Dat ze het op zo'n manier vertelde is wel vervelend, maar ook niet heel onrechtvaardig ofzo. Misschien kan je eens een gesprek met haar voeren en vertellen dat je het heel vervelend vond hoe ze je aansprak. Dat is wel beter voor de sfeer onderling.
Oud 06-11-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 06-11-2003 @ 15:36:
want wat verwacht ze nu, dat jij het gesprek onderbreekt en jij aan je toehoorder vraagt of je het gesprek even mag onderbreken om aan je supervisor te vragen of je het gesprek mag afbreken
Dat verwacht ze dus idd. ( )

En mijn baas is cathy, zij staat boven de supervisors, waar er twee van zijn.. die ene was heel aardig en vond het heel goed dat ik zo laat nog 1 te pakken kreeg en die stond ff achter m evan "je zegt niet wat er staat" maar ze stond wel even mee te luisteren hoe het ging en gaf me nog een en die andere... die was gewoon zo bezig... en mjah... ik vind het geowon belachelijk en ik was eigenlijk van plan vandaag vriendelijk aan haar te vragen of ze mij mischien eerst mijzelf had kunnen laten verantwoorden en dat ik een goed beoordelings vermogen heb en niet achterlijk ben... bluh (maar dan niet zo letterlijk heh)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 06-11-2003 @ 15:39:
om je hoe te behandelen?
OM me aan te kijken alsof ik minderwaardig ben, me ook nog eens zo te behandelen en vervolgen sme de rug toe draaien al sik probeer mn excuses aan te bieden. Bovendien dit nadat mn eigenlijke baas mij een aantal weken geleden mij vertelde dat ik wel zo mocht handelen als dat ik deed, bovendien kreeg ze van niemand te horen dat ik iets verkeerd deed.. ze trok haar eigen conclusies.. ze zag me van een afstandje de telefoon afhangen en mn headset afdoen en ze kwam kwaad aangestampt deed haar zegje en sjouwde weer weg! Voel ik me daar lekker onder? Nee!

(Edit: En ze zei verder niet eens hoe of wat ik fout deed, ik denk dat ze dacht dat ik gewoon ophing omdat het laat was en naar huis wou omdat ik haar verder niks ut kon leggen en ze ook niet wist wie ik aan de telefoon had... ze zij gewoon letterlijk "Dont you EVER do that AGAIN, always ask ME, DONT ever do that again etc."

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 14:54
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 06-11-2003 @ 15:41:
Dat verwacht ze dus idd. ( )

En mijn baas is cathy, zij staat boven de supervisors, waar er twee van zijn.. die ene was heel aardig en vond het heel goed dat ik zo laat nog 1 te pakken kreeg en die stond ff achter m evan "je zegt niet wat er staat" maar ze stond wel even mee te luisteren hoe het ging en gaf me nog een
Dus ze waardeerde het wel, dat had ik ff gemist in je verhaal.

Citaat:

en die andere... die was gewoon zo bezig... en mjah... ik vind het geowon belachelijk en ik was eigenlijk van plan vandaag vriendelijk aan haar te vragen of ze mij mischien eerst mijzelf had kunnen laten verantwoorden en dat ik een goed beoordelings vermogen heb en niet achterlijk ben... bluh (maar dan niet zo letterlijk heh)
Ja misschien moet je even de confrontatie met haar aan gaan.
Uitleggen wat Cathy jou gezegd heeft en haar overtrokken reactie op jouw actie. Als ze twijfels heeft over jouw beoordelingsvermogen zou ik een deurtje verder lopen (naar Cathy dus). Niet om te klikken maar om te vragen wat nu precies van jou verwacht wordt in zulke gevallen. Cathy zegt dat jij mag afbreken (waaruit ik haal dat zij vindt dat je genoeg beoordelingsvermogen hebt), de supervisor wil dat je dat eerst even vraagt. Je kunt niet 2 bazen pleasen.
Oud 06-11-2003, 17:26
Poesket
Poesket is offline
Werk jij tot en uur snachts?
Dat betekend toch dat je dan nmensen moet bellen tot die tijd? wat vreemd zeg... zol aat
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:43
Verwijderd
Ja we bellen dus wel mensen in een andere tijdzone heh anders krijg je ammal kwaaie mensen aan de foon... we bellen niet later dan zo'n 9 uur bij hen. en er is zo'n 4 uur tijd verschil.... du sjah reken maar uit al sik snachts om 1 uur iemand bel, is het bij diegene nog maar 9 uur....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 06-11-2003 @ 15:44:
OM me aan te kijken alsof ik minderwaardig ben, me ook nog eens zo te behandelen en vervolgen sme de rug toe draaien al sik probeer mn excuses aan te bieden. Bovendien dit nadat mn eigenlijke baas mij een aantal weken geleden mij vertelde dat ik wel zo mocht handelen als dat ik deed, bovendien kreeg ze van niemand te horen dat ik iets verkeerd deed.. ze trok haar eigen conclusies.. ze zag me van een afstandje de telefoon afhangen en mn headset afdoen en ze kwam kwaad aangestampt deed haar zegje en sjouwde weer weg! Voel ik me daar lekker onder? Nee!

(Edit: En ze zei verder niet eens hoe of wat ik fout deed, ik denk dat ze dacht dat ik gewoon ophing omdat het laat was en naar huis wou omdat ik haar verder niks ut kon leggen en ze ook niet wist wie ik aan de telefoon had... ze zij gewoon letterlijk "Dont you EVER do that AGAIN, always ask ME, DONT ever do that again etc."
ik had begrepen dat zij achter jou stond tijdens je gesprek en dus wél mee had gekregen wat er gebeurd was (en het daar dus gewoon niet mee eens was). Maar als dit niet het geval was is dat behoorlijk slordig, ze hoort dan inderdaad te vragen wat er aan de hand was (aan jou of iemand die bij jou stond tijdens dat gesprek (als die er was)). Toch denk ik niet dat je te zwaar aan zoiets moet tillen. Iemand kan z'n dag niet hebben, zij kan dingen niet zo tactisch bellen of er zijn andere oorzaken; kan altijd. Als het vaker voorkomt dat ze lullig tegen je doet, zou ik toch eens een gesprek met haar aangaan. Niet meteen naar je baas stappen, want daar wordt de sfeer alleen maar slechter op. Praat eerst met haar en pas als dat niet werkt met je baas.
Oud 06-11-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 06-11-2003 @ 19:03:
Niet meteen naar je baas stappen, want daar wordt de sfeer alleen maar slechter op. Praat eerst met haar en pas als dat niet werkt met je baas.
Ik was ookniet van plan meteen te gaan klagen hoor, ikl wou alleen graag mijn baas ff vragen wat ik dus voortaan moet doen in zo'n geval en ik wou haar gewoon ff vertellen of vragen liever of het mischien wat tactischer kan... omdat ze wel vaker iets heeft van "ik weet hoe he tmoet en jij niet" en da's gewoon niet zo lief... vind ik persoonlijk en ik mag dr verder ook wel hoor ze is een aardige meid, zo'n jaar of 23/24 dus eh ja

thanks voor je advies in elk geval....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 06:34
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 06-11-2003 @ 19:10:
Ik was ookniet van plan meteen te gaan klagen hoor, ikl wou alleen graag mijn baas ff vragen wat ik dus voortaan moet doen in zo'n geval en ik wou haar gewoon ff vertellen of vragen liever of het mischien wat tactischer kan... omdat ze wel vaker iets heeft van "ik weet hoe he tmoet en jij niet" en da's gewoon niet zo lief... vind ik persoonlijk en ik mag dr verder ook wel hoor ze is een aardige meid, zo'n jaar of 23/24 dus eh ja
Misschien tegen haar zeggen? En misschien ook zeggen dat die Cathy dat gezegd had, maar dan op een moment dat zij niet al chagerijnig is (wat ik ook zou zijn als ik 's nachts moest werken...).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten