Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 20:41
Amarillys
Amarillys is offline
Ik ben van plan, om volgend jaar een jaar te gaan studeren, ofwel in barcelona ofwel in zuid amerika of centraal amerika.

Gewoon alleen en zonder organisatie, ik ben me ervan bewust dat ik dan, eenmaal terug in belgie terug het eerste zal moeten doen, omdat dat niet overeen gaat komen met die studiepunten enzo, maar dat vind ik niet erg. Ik denk dat het een ongelooflijk onvergetelijke ervaring wordt.

hier iemand ervaring mee, al gedaan heeft, of van plan ook te doen ?

ik ben benieuwd
Oud 14-11-2003, 09:07
Gothic
Gothic is offline
Zelf regelen? Dan had je wel wat eerder moeten beginnen denk ik... Het is trouwens ontzettend duur, je krijgt niet vergoed, dus kosten van boeken, evt uniform, huisversting, eten, drinken, de universiteit zelf, moet je allemaal betalen en dat is veeeel duurder dan in Nederland. Verder moet je een visum aanvragen en nog een heleboel regelen...

Succes... ik meld me gewoon aan en doe dan een uitwisseling. Is even duur, want je betaalt gewoon wat je hier in NL ook betaald, verder is alles voor je geregeld, prima.
Oud 14-11-2003, 12:52
Ambrosia
Ambrosia is offline
Moest ik in jou plaats zijn, zou ik het toch ook via een organisatie regelen. Je hebt dan toch tenminste de zekerheid van onderdak (meestal in een gastgezin), inschrijving aan de universiteit...

EF taalreizen

AFS
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 15:32
Amarillys
Amarillys is offline
ja, die organisaties ken ik wel, verschillende vrienden/innen van mij hebben dat gedaan of zitten nu in buitenland.
maar ik bedoel meer zoiets als op kot zitten, op kamers, maar ipv in een andere stad in binnenland, een andere stad in buitenland. zou dat zoveel verschil maken ?
als ik hier ga studeren, moet ik toch ook alles betalen van unif, eten enzovoort, ik krijg wel zakgeld, maar desnoods neem ik wel een bijbaantje. maar in principe, mijn zussen en broer zijn ook allemaal op kot geweest, of nog steeds op kosten van mijn ouders.

ik ben nog aan het twijfelen, maar zie het al wel goed zitten
Oud 14-11-2003, 19:00
XCiting Matiz
XCiting Matiz is offline
Hej daar, ik zit nu in mijn examenjaar van de Havo en wil misschien ook een jaar naar het buitenland, Amerika denk ik.
Weten jullie wat ik allemaal zou kunnen doen naast het High School progamma? Hopelijk zijn er mensen met ervaring....
Reageren

Regels voor berichten