Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 19:19
Sommetje
Sommetje is offline
Wie heeft er filosofieles op school?
Waarom heb je het gekozen en wat vind je ervan?
Oud 14-04-2002, 19:41
Verwijderd
Ik heb het als extra vak. Ik vind het een leuk vak, alleen de leraar is wat minder. Man, wat is die vent irritant en saai!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:47
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik heb nog geen filosofie, volgend jaar pas ( in de 4e )
Ik heb nu wel 1 x per maand een soort voorbereiding op het vak, als extraatje zeg maar. Gewoon omdat het leuk is

Ik verheug me er nu al op
Oud 16-04-2002, 20:40
REIE
REIE is offline
Volgend jaar pas, en ik acht het belangrijker dan veel wiskunde!

REIE
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 20:51
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Het wordt niet bij mij op school gegeven. Anders had ik het wel gekozen!

Maar in ieder geval leer ik het mezelf wel aan, heb 12 filosofieboeken gekocht!

Groetjes
Ben(die ook wel latijn had willen doen, maar ook niet wordt gegeven en zichzelf dus ook maar moet aanleren
Oud 16-04-2002, 21:39
liz85
liz85 is offline
Ik heb nu bijna een jaar filosofie op school; als derde vak in mn vrije ruimte. Ik heb het gekozen omdat het me gewoon een enorm boeiend vak leek. Het is echt heel leuk; de lessen zijn gezellig en de onderwerpen zijn heel interessant.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:31
Druppel
Druppel is offline
Ik heb gelukkig filosofie op school omdat ik het een zeer boeiend vak vind. Het is alleen jammer dat we heel erg veel theorie moeten doen en daardoor nog maar weinig tijd over hebben om te discusiëren...... maar het is wel leuk om te doen!!! Je leert er zoveel van. Ik krijg er echt inzicht door in sommige dingen in het leven en kan ook beter een mening vormen. Ik lees ook het filosofie magazine, dat is wel lastig maar als ik het goed tot me door laat dringen en het nog eens lees dan snap ik het wel. Filosofie rules!

Xx~Druppel~xX
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:59
Vespasienne
Vespasienne is offline
Ik heb het nooit kunnen kiezen, als ik het kon had ik het zeker gedaan. Ik heb me daardoor er zelf maar veel in verdiept waar ik wel blij mee ben, ik kan nu zelf de filosofen uitkiezen waar ik wat van wil lezen. En hoef ik de pauper niet verplicht te lezen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:07
Mik-mother
Mik-mother is offline
Ik heb filosofie in mijn profiel gekozen (cm) en het bevalt best. We moeten wel elke periode een presentatie houden en daar ben ik niet dol op, maar de discussies in de klas zijn best leuk.
Maar eigenlijk het leukste van filosofie is....... de repetities! Dat kun je je misschien moeilijk voorstellen, maar de repetities zijn echt leuk! Wij kregen voornamelijk denkvragen en ik vind het er leuk om daar over na te denken. Ik heb altijd tijd tekort.
Oud 18-04-2002, 17:32
spiritueelkieke
spiritueelkieke is offline
bij ons kan je dat niet kiezen. in belgië
bij menswetenschappen krijg je dat blijkbaar wel, maar dat is van een ongelooflijk laag niveau schijnt, dat je je gewoon dood ergert. doe ik dus maar niet. ook omdat je dan zo weinig wiskunde krijgt dat je een groot aantal van de hogere studies niet meer kan volgen.
Oud 18-04-2002, 17:53
Oen
Oen is offline
Filosofie is gewoon het beste/mooiste vak wat er is. Ik heb het maar een jaartje gehad, en ookal is het soms best wel pittig, het is zeker de moeite dubbel en dwars waard. Maar het moet je natuurlijk wel liggen. Verder is het me opgevallen dat alle belangrijke natuur/wiskundige ook filosofen waren
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:41
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Oen schreef:
Filosofie is gewoon het beste/mooiste vak wat er is. Ik heb het maar een jaartje gehad, en ookal is het soms best wel pittig, het is zeker de moeite dubbel en dwars waard. Maar het moet je natuurlijk wel liggen. Verder is het me opgevallen dat alle belangrijke natuur/wiskundige ook filosofen waren

Vroeger was de grens tussen filosofie en wetenschap flinterdun.

Tegenwoordig is wetenschap nog te complex om het te combineren met filosofie. Daarom studeer je dan ook een bepaald wetenschapsgebied en eventueel doe je daarnaast nog een bepaald filosofisch onderdeel. B.v. wetenschapsfilosofie.

Groetjes
Ben(die misschien later ooit eens filosofie wil studeren of een cursus er in wil volgen
Oud 20-04-2002, 18:50
flamez
flamez is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
eh ik heb het, omdat ik het leuk vind, en de leraar is cool

greetz

Flamez
Oud 23-04-2002, 19:13
R_Mgirl
R_Mgirl is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik heb het, ik heb het gekozen omdat dat het vak was dat overbleef na een beredenerende keuze..
Eerlijk gezegd, we krijgen een beetje theorie, beetje discussies, 1 presentatie ennee....
ok, je leert best veel!
Ik ben super blij dat ik tot die keuze ben gekomen, omdat ik er heeeeeeeeel weinig voor hoef te doen en de toetsen zijn super-easy!!! maargoed, das op mijn school dan he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten