Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb toevallig 4 weken geleden een artikel geschreven voor mijn IB 'Media and her use in the U.S. Power Structure'
Voor diegene geïntereseerd: Media and her use in the U.S. Power Structure |
![]() |
|
Een mens kan volgens mij nooit helemaal objectief zijn. We hebben nu eenmaal emoties meegekregen, en hoe rationeel je ook handelt emoties gebruik je bewust of onbewust toch wel.
Aangezien een berichtgeving o.i.d. gemaakt wordt door een mens kan het dus in principe niet objectief zijn. De subjectiviteit wordt ingebracht door de verslaggever. Het beste zou zijn om alles zelf te kunnen aanschouwen en beleven, maar dat is gewoon niet reeel. We moeten het dus doen met de, imo, subjectieve berichtgevingen van alle media. Het ligt aan je eigen verstand wat je met die berichtgeving doet.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Telegraaf is daar een kei in. Ik lees 'm wel eens bij de kapper en je kunt je echt rotlachen om die krant. Feiten worden zó compleet uit hun verband gerukt, je houdt het niet voor mogelijk. Mensen die hun 'objectieve' feitenkennis uit de Telegraaf halen kúnnen dan inderdaad niet anders zijn dan kleinzielige, miskende kleinburgertjes met een gigantische wrok tegen 'de polletiek'. De Volkskrant is inderdaad een vrij linkse krant, maar dat slaat op de redactie. Niet op de berichtgeving. De Volkskrant, net als het NRC Handelsblad, het Algemeen Dagblad en Trouw, zijn kranten die de feiten zo kleurloos mogelijk voorspiegelen. De redacties van die kranten zijn wel professioneel genoeg om ondanks hun politieke kleur alle feiten weer te geven. Dat kan van de Telegraaf niet gezegd worden. Blijkbaar leest meelman de Volkskrant nooit, anders zou hij haar niet van 'zielige linkse indoctrinatie' beschuldigen. Het was de Volkskrant die het 'achterlijke Islam'-interview met Pim Fortuin publiceerde, als enige krant omdat alle andere kranten bang waren voor de implicaties van dat interview. Zonder dat interview had de LPF waarschijnlijk nooit bestaan. De media hadden de radicaliserende Pim toen ook kunnen doodzwijgen. In plaats daarvan zijn de Volkskrant en Vrij Nederland juist de confrontatie aangegaan. Om terug te komen op objectiviteit: de redactie en medewerkers van de Telegraaf kunnen feit en mening niet scheiden. Het is tekenend dat veel medewerkers van roddelblad Privé ook redactielid of medewerker zijn geweest bij de Telegraaf en vice versa. Het is een vreselijk slechte krant waar je voor je objectieve nieuwsgaring niet op moet vertrouwen, wil je enigszins serieus genomen worden. Laatst gewijzigd op 05-11-2003 om 11:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
De Telegraaf is geniaal. Ik lees hem elke zaterdag op mijn werk, en ik kan enorm genieten van de onzin die de blijkbaar enigzins gefrustreerde professor Smalhout de wereld in spuit.
Het is echt enorm grappig, maar dan bedenk ik me weer dat veel mensen de onzin van die kerel geloven en dat word ik weer verdrietig ![]() Zelf ben ik fan van de Trouw. Hebben we nu 10 maanden voor 100 euro hier in huis! ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar t scheelt inderdaad wel, dit komt vooral omdat de laatstgenoemden (vooral NRC) hun verkoopcijfers afhankelijk zijn van de betrouwbaarheid. dit is idd een marketingtechnische reden om betrouwbaar te zijn, maar de tillegraaf heeft die niet
||
Citaat:
hoe kan je ooit een goede mening over een bepaald onderwerp hebben, als je de achtergronden niet kent?? dat is ook een rede waarom de tillegraaf zo kut is; om een genuanceerd beeld over een probleem te kunnen hebben moet je niet alleen de nieuwsfeiten kennen, maar ook de oorzaken ed.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Van de landelijke kranten is de Volkskrant mijn favoriet. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar de Metro is nog wel weer beter dan de Sp!ts. dat is een soort samenvatting van de Telegraaf. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Volkskrant ![]() ![]() Citaat:
Er staan wel elke dag ingezonden brieven in de Metro, en columns, da's redelijk wat opinie ![]() En ach, de Sp!ts is gratis en ligt meestal klaar als je de bus in stapt ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder merk ik er nooit wat van, eigenlijk. Misschien iets meer aandacht voor kerkelijke zaken als het SoW-proces.
|
Verwijderd
|
Een licht Gristelijk sausje is in de praktijk niet zo slecht, mits je het maar in de gaten hebt. Je weet dat zoiets vooral doorwerkt in standpunten over drugs en dergelijke, daar moet je gewoon op inspelen. Dan kun je er heel objectieve berichtgeving uithalen.
Maar over de Telegraaf, dat is echt een lachertje. Vooral die columns van Rob Hoogland zijn altijd heerlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en de volkskrant en het nrc doen dat niet; dat hele gedoe met die singh varma werd in de volkskrant net zo breed uitgemeten als in elke andere krant
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat mij tegenstaat aan de 'LPF-meningen' is niet het feit dat ze rechts zijn, maar het feit dat ze gebaseerd zijn op simpele emoties en een gebrekkige en gekleurde feitenkennis. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh ja, die puinhopen van 8 jaar Paars kan ik dus nergens vinden. De veel grotere berg rotzooi van 1,5 jaar Balkenende ligt ervoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En nu is het bedtijd voor jou. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
HDD Media Player Lord Dolphin | 29 | 20-04-2008 12:22 | |
Psychologie |
Jongeren en de invloed van de media.... vertel je verhaal! applelicious88 | 2 | 25-02-2008 20:20 | |
Games |
Invloed van de media op jongeren.... vertel je verhaal!! applelicious88 | 2 | 25-02-2008 16:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Venezuela, Chávez, RCTV en de partijdige Nederlandse media Eric Berger | 54 | 15-06-2007 09:27 | |
Democratie en media Love & Peace | 26 | 21-09-2006 17:18 | |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 |