Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 16:44
MUTS123
MUTS123 is offline
Stel: je dier wordt ernstig ziek [welk dier dan ook rat, muis, hond, kat, paard, koe], jij bent er verantwoordelijk voor en betaald dus ook de dierenartskosten. De dierenarts zegt: of een operatie van 600 euro o.i.d. of ik laat hem inslapen. De kans van slagen is wel 100%. Wat zou je doen, je dier in laten slapen of het betalen? [maakt niet uit of je het geld wel of niet hebt, je kan ook lenen]
En wat is het maximum wat je wilt betalen voor zoiets en voor welk dier wel en welk dier niet?
Oud 07-11-2003, 17:02
miro
miro is offline
Tja ik zou t wel doen denk ik. Maar ik heb dan (lees: hou niet van) kleine beestjes zoals ratten, vogels, konijnen enz. Als t om n hond of kat gaat zou ik t wel doen. Als ik t geld tenminste had. Mijn paard heeft sowieso al dure doktersrekeningen gehad....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 17:47
Idoless
Idoless is offline
ik weet het niet, als het bij mn rat was zou het er aan liggen oftie al oud was of niet, als k em nog maar net had zou ik et waarschijnlijk nog wel doen ook, bij hond/kat al helemaal waarschijnlijk
Oud 07-11-2003, 19:24
kees17
kees17 is offline
Ik zou wel voor mijn hond wel geld overhebben voor een operatie.

Maar een konijn of een kanarie die geef ik wel een klap in de nek of ik draai de nek om.
Oud 07-11-2003, 19:41
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-11-2003 @ 20:24:
Maar een konijn of een kanarie die geef ik wel een klap in de nek of ik draai de nek om.

Ik zou zeker weten alles betalen wat nodig is.. idd alst niet anders kan, een lening afsluiten.. Ik zou ut mezelf echt nooit vergeven als ik een dier dood heb laten gaan, simpelweg omdat ik ut geld er niet voor over had..
Oud 07-11-2003, 19:50
kees17
kees17 is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 07-11-2003 @ 20:41:

Ik zou zeker weten alles betalen wat nodig is.. idd alst niet anders kan, een lening afsluiten.. Ik zou ut mezelf echt nooit vergeven als ik een dier dood heb laten gaan, simpelweg omdat ik ut geld er niet voor over had..
Er was ooit een een kat bij mijn voilere geweest, het gevolg een kanarie met een gebroken pootje en die heb ik toen de nek omgedraait, want een veearts draait hem volgens mij ook gewoon de nek om.
Oud 07-11-2003, 20:07
TechXP
TechXP is offline
Voor een dier wil ik wel mijn computer verkopen. Maakt me niet uit hoeveel het zou kosten.
Oud 07-11-2003, 21:37
Belle
Belle is offline
Zeer zeker weten dat ik het zou doen, mijn beestjes gaan voor alles, ik heb voor ze gekozen en als ik wat moet doen om ze gelukkiger/gezonder te laten worden doe ik dat , al moet ik een maand droog brood eten
Oud 07-11-2003, 23:51
Verwijderd
Een dier met een korte levensverwachting zou ik geen dure operatie laten ondergaan. Een kat of een hond die je 10 a 15 jaar hebt, daar zou ik wel in investeren. Maar een knaagdier dat misschien nog een jaar leeft niet. Bovendien is het risico dat een klein dier (rat, muis o.i.d.) tijdens de operatie overlijdt vrij groot.

Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 23:53.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 00:03
XLerator
XLerator is offline
Als onze kat, die een jaar of 9 is, iets ernstigs krijgt, kan het me werkelijk geen bal schelen wat het kost.
Als hij er echt zeker beter van wordt en er nix aan overhoudt dan betalen we alles.

We hadden echter ook een kat die was echt oud. Die was geloof ik al 18 of 19 jaar. Die had toen allemaal kankergezwellen, en 1 was opengeknapt. Die kon theoretisch gezien geopereerd worden, maar dan was het de vraag wanneer de volgende zou knappen of wanner het haar einde was. En dat leed van de operatie wou ik haar niet aan doen, en mijn moeder ook niet.
Die hebben we in laten slapen.

Ik heb alleen zo`n ongelovelijke spijt dat ik haar bij de dienenarts gelaten heb, dat voelt achteraf zoooo fout
Oud 08-11-2003, 00:11
Verwijderd
Wij hebben alleen katten, die zijn eigenlijk onbetaalbaar. Geen idee hoe ver ik zou gaan, maar de prijs van een operatie moet natuurlijk reëel blijven. Het kan nooit meer zijn dan een paar duizend euro (toch?). Dat zou ik er zeker voor over hebben, dus 600 euro natuurlijk helemaal.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 00:15
XLerator
XLerator is offline
Tenzij dat je kat aangeeft dat hij zich innerlijk een hond voelt.
Trans-dier-ueel ofzo dus.
Dat zal redelijk wat kosten. Maar ik denk niet dat er echt veel katten zijn die dat gevoel hebben.
Oud 08-11-2003, 00:52
Verwijderd
Citaat:
XLerator schreef op 08-11-2003 @ 01:15:
Tenzij dat je kat aangeeft dat hij zich innerlijk een hond voelt.
Trans-dier-ueel ofzo dus.
Dat zal redelijk wat kosten. Maar ik denk niet dat er echt veel katten zijn die dat gevoel hebben.
Als mijn kat 'trans-dier-ueel' is, heeft ie toch mooi pech gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 12:08
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-11-2003 @ 20:50:
Er was ooit een een kat bij mijn voilere geweest, het gevolg een kanarie met een gebroken pootje en die heb ik toen de nek omgedraait, want een veearts draait hem volgens mij ook gewoon de nek om.
Jah, maar dan is ut anders.. het gaat er om wat je zou doen als de kans van slagen 100% is.. En als die veearts dus ook het nekje om zou draaien () dan betekent dat dus dat de kans van slagen niet 100% is..
Oud 08-11-2003, 13:30
Thomas
Thomas is offline
Bij oude, grotere beesten zou ik ze in laten slapen, want 600 Euro is wel ontzettend veel. Bij ratten en meer van dat soort klein grut daar heb ik sowieso weinig mee, dus die zal ik nooit laten opereren.

Een hond zou ik echter bijna altijd laten opereren, mits de omstandigheden daarvoor optimaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:27
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Hangt van de leeftijd af....
En wat voor dier het is.
Oud 08-11-2003, 17:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hmm gewetensvraag. Zoals eerder gezegd, als het beest sowieso niet lang meer te leven heeft zou ik het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 11:31
Eend
Eend is offline
ik zou betalen, je moeder laat je ook niet inslapen, omdat ze e duur wordt
Oud 10-11-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 09-11-2003 @ 12:31:
ik zou betalen, je moeder laat je ook niet inslapen, omdat ze e duur wordt
Je vergelijkt je moeder met een cavia?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 23:24
elfje16
elfje16 is offline
voor mijn kat, zal ik echt wel de operatie betalen, als het zeker is dat ze het overleefd en geen pijn lijd.
mijn kat is namelijk heel dierbaar voor mij.
Oud 16-11-2003, 09:33
kees17
kees17 is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 08-11-2003 @ 13:08:
Jah, maar dan is ut anders.. het gaat er om wat je zou doen als de kans van slagen 100% is.. En als die veearts dus ook het nekje om zou draaien () dan betekent dat dus dat de kans van slagen niet 100% is..
Als je bij de veearts naar binnen stapt ben je al 35 euro kwijt en van dat geld kan ik veel andere kanaries van kopen.
Oud 16-11-2003, 11:37
Somebody Special
Somebody Special is offline
Het hangt voor mij van verschillende factoren af.

Ik heb een Beagle teefje met een gaatje in haar hart en een FORS vergrote linker helft van het hart.
Als ik zou weten dat dit met een operatie op te lossen zijn (ze is nog geen 10 maanden) dan zou ik het zeker doen.
Zou het echter 50% zijn (van slagen) zou ik het denk ik niet doen.

Het ligt dus aan de ernst van de situatie, de leeftijd van het beessie en voor mij alleen een hond..
Oud 16-11-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 07-11-2003 @ 22:37:
Zeer zeker weten dat ik het zou doen, mijn beestjes gaan voor alles, ik heb voor ze gekozen en als ik wat moet doen om ze gelukkiger/gezonder te laten worden doe ik dat , al moet ik een maand droog brood eten
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:21
INViCTuS
INViCTuS is offline
Ik heb veel voor een beest over maar 600 euro o.i.d toch echt niet tenzij ik gewoon geld in overvloed heb.
Oud 19-11-2003, 10:14
Punkygirl
Punkygirl is offline
Hond, kat & paard wel..

met "kleinere" dieren ligt het er aan of ze oud zijn etc.. zou er 2x over nadenken denk ik.
Oud 25-11-2003, 08:34
Belle
Belle is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 19-11-2003 @ 11:14:
Hond, kat & paard wel..

met "kleinere" dieren ligt het er aan of ze oud zijn etc.. zou er 2x over nadenken denk ik.
Ik heb alleen ratten, maar ook voor hen zou ik het doen, kijk de slagingskans is 100% dus waarom niet?
Oud 25-11-2003, 13:20
XLerator
XLerator is offline
Citaat:
INViCTuS schreef op 16-11-2003 @ 18:21:
Ik heb veel voor een beest over maar 600 euro o.i.d toch echt niet tenzij ik gewoon geld in overvloed heb.
Euh hoor je wel wat je nou zegt?
Je hebt wel veel geld over voor dieren, maar absoluut geen 600 euro? Wat vind jij dan veel geld? 30 euro? 40?

Ik kan heel diep duiken, maar ik kom niet verder dan 1 meter.
Reageren

Regels voor berichten