Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 16:00
Rossoneri
Rossoneri is offline
Ik heb een probleem. Ik heb op marktplaats films verkocht, het geld is overgemaakt en nu moet ik de films opsturen. Echter ben ik de gegevens kwijt van de koper. Hij had ze mij gemaild en zijn bericht kwam in het postvak 'Ongewenste Post'. Ik wilde vandaag de films opsturen maar de laatste mail die ik kreeg is van een week geleden en die is nu inmiddels verwijderd.

Ik heb zijn bankrekeningnummer, z'n woonplaats (Lelystad) en zijn achternaam met voorletters. Kan ik via zijn bankrekeningnummer aan meer gegevens komen?
Ik heb al in het telefoonboek gekeken maar de enige die dezelfde achternaam had met dezelfde voorletter was het niet (ik heb hem gebeld)...

Iemand een oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2005, 16:02
hasseltboy
hasseltboy is offline
Je weet zijn emailadres dus niet meer?
Oud 03-11-2005, 16:02
Verwijderd
Volgens mij kan je die gegevens wel opvragen bij de bank waar hij zijn rekening heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:03
Verwijderd
Misschien neemt hij uiteindelijk zelf contact op? Zou ik wel doen na een tijdje..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 03-11-2005 @ 17:02 :
Volgens mij kan je die gegevens wel opvragen bij de bank waar hij zijn rekening heeft.
volgens mij mogen ze dat niet geven?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:04
Rossoneri
Rossoneri is offline
Citaat:
N00dles schreef op 03-11-2005 @ 17:02 :
Ik weet alleen zijn rekeningnummer, niet van welke bank. Hoe kom ik dan te weten van welke bank het is?

Nee, ikheb zn email adres niet meer.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:05
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Rossoneri schreef op 03-11-2005 @ 17:04 :
Ik weet alleen zijn rekeningnummer, niet van welke bank. Hoe kom ik dan te weten van welke bank het is?

Nee, ikheb zn email adres niet meer.
Ik denk niet dat de bank die gegevens mag verstrekken.
Oud 03-11-2005, 16:19
Balance
Balance is offline
>> w,g&r
Oud 03-11-2005, 16:34
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat die persoon na een tijdje contact met jou opneemt. Is natuurlijk wel een beetje lullig, maar misschien heeft hij er begrip voor als je de situatie uit hebt gelegd.
Oud 03-11-2005, 17:00
Ivo
Ivo is offline
Probeer er achter te komen van welke bank het is. Waarschijnlijk kan je eigen bank het wel vertellen. Vraag dan vervolgens bij de bank van de koper, nadat je de situatie hebt uitgelegd, of ze het willen doorgeven aan de koper zodat hij contact met je kan opnemen. Als je een vriendelijke medewerker treft, moet dat wel lukken.

(op deze manier hebben we op m'n werk ook wel eens een klant opgespoort waarbij bij het pin-bedrag per ongeluk een getalletje te veel was ingetoetst (ruim 600 euro te veel afgescherven ). Op deze manier heeft de klant z'n geld terug gekregen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:24
zoemzoem
zoemzoem is offline
Niet dat je hier iets aan hebt, maar toch...

Kunt u mij vertellen welke bank bij welke reeksen bankrekeningnummers hoort?
Nee. Vroeger hoorde elke serie bankrekeningnummers bij een bepaalde bank. Nu is dat niet meer het geval.

Het is dus niet mogelijk om automatisch op grond van het rekeningnummer te weten bij welke bank de rekening loopt.
http://www.nvb.nl/index.php?p=11010

en dit: (komt van een of ander forum dus ik weet niet in hoeverre het klopt)http://www.voelspriet2.nl/forum/inde...=4479.msg19981

Reactie van DNB :
Interpay kan nagaan bij welke bank een rekening loopt, telefoon: Voor banken: 020 - 5631712 Voor publiek: 0900 - 8728353 (45 cent per minuut) Voor postbankrekeningen: 020 - 5611611
Men krijgt dan een bandje met mogelijkheid het rekeningnummer in te tikken. Indien het om een buitenlands rekeningnummer gaat kan Interpay dit niet nagaan. Vroeger kon men aan het rekeningnummer zien bij welke bank een rekening liep, bijv. bankrekeningen beginnend met een dertigcijfers van de Rabobank. Tegenwoordig gaat dat voor veel nummers niet meer op.

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:30
ganralph
ganralph is offline
en wat je altijd nog kunt doen als het helemaal niet lukt:
maak 10 cent over op zijn rekening (want die gegevens heb je) met als bijschrift "ik ben uw adres kwijt".

op zijn volgende rekeningafschrift staat dan:
"ik ben uw adres kwijt" (je weet wel, de beschrijving van een transactie) en dan weet hij dat hij contact met jou op moet nemen.

gewoon een andere manier van informatie versturen en is goedkoper dan een postzegel
Oud 04-11-2005, 09:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ganralph schreef op 04-11-2005 @ 10:30 :
maak 10 cent over op zijn rekening (want die gegevens heb je) met als bijschrift "ik ben uw adres kwijt".

"ik ben uw adres kwijt" (je weet wel, de beschrijving van een transactie) en dan weet hij dat hij contact met jou op moet nemen.

gewoon een andere manier van informatie versturen en is goedkoper dan een postzegel
maak 1 cent over is nog goedkoper
Oud 04-11-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:

goede oplossing is dat
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 11:35
Verwijderd
Kan je geen berichten sturen via Marktplaats? Dat je daar iets intypt en dat hij dan een e-mail krijgt?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:

Idd, zou ik ook zo doen. Vermeld er dan even je e-mailadres bij, weet je helemaal zeker dat het goed komt
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:23
Ivo
Ivo is offline
Das ook een hele slimme oplossing in dit geval! Ik zou me zelfs krom lachen als ik dat op m'n rekening afschrift zag staan
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:14
MB
MB is offline
Je hebt zijn achternaam en woonplaats. Zoek die naam dan op met de telefoongids en bel hem op (en als er meer zijn, dan bel je ze allemaal maar op om te vragen of ze wat hadden gekocht bij jou.)
Oud 05-11-2005, 09:38
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Ik zou eerst inderdaad bellen naar iedereen met die achternaamin zijn woonplaats. Geen resultaat --> zie ganralph
Oud 05-11-2005, 16:38
Jules
Jules is offline
je hebt je ad op marktplaats al verwijderd denk ik? want daar bied je altijd met je mailadres als naam
Oud 05-11-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 04-11-2005 @ 17:14 :
Je hebt zijn achternaam en woonplaats. Zoek die naam dan op met de telefoongids en bel hem op (en als er meer zijn, dan bel je ze allemaal maar op om te vragen of ze wat hadden gekocht bij jou.)
Anders lees je z'n post niet goed ofzo...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 19:43
Winner
Winner is offline
AIVD kan je misschien helpen.
Reageren

Regels voor berichten