Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 14:02
Charlottetje
Charlottetje is offline
Wat ik me af vroeg is, waarom gewaagdere topics niet mogen? Zijn jullie aan bepaalde regels verbonden? Het valt me op dat bepaalde woorden (o.a. bij psychologie) niet gebruikt mogen worden. Er was ooit een forum waar dat wel mocht, maar die is gesloten en ik ken nog een forum waar het ook mag, maar waar erg weinig gereageerd wordt, vandaar dat ik uiteindelijk hier verzeild raakte. Moeten de mensen die hier komen discussieren dan zo beschermd worden? Ook jammer dat jullie het niet toelaten wanneer een discussie wat af gaat wijken van het oorspronkelijk idee. In het echt gebeurd dat tenslotte ook. Als mensen maar lol hebben in hun discussie lijkt het mij toch allemaal gewoon oke? Misschien dat dan gewoon de titel anders kan worden? Als je namelijk eenmaal goed op dreef bent in een discussie en dan een nieuwe moet openen is dat verschrikkelijk irritant, omdat je niet zomaar door kunt gaan op wat er voor je gezegd is. (als iedereen nog wel begrijpt wat ik bedoel)
Nou ja, goed, was niet aanvallend bedoeld hoor, ofzo, maar vroeg het me gewoon af, waarom?!
Oud 19-12-2003, 14:05
Quiana
Quiana is offline
Op wat voor woorden doel je dan? En wat bedoel je met gewaagdere topics?
Oud 19-12-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 19-12-2003 @ 15:05:
Op wat voor woorden doel je dan? En wat bedoel je met gewaagdere topics?
Ik denk dat ze het o.a. over AM heeft, maar daar zijn echt plenty topics over op Beleidszaken.

Het kwam er op neer dat topics over AM als een soort trigger werkten, toch Quiana?
Oud 19-12-2003, 21:44
PV
PV is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-12-2003 @ 15:56:
Het kwam er op neer dat topics over AM als een soort trigger werkten, toch Quiana?
Is dat eigenlijk wel bewezen? Lijkt me knap als je precies kan achterhalen dat een topic op een forum mensen irl tot dingen aanzet.
Oud 19-12-2003, 23:24
Verwijderd
Oh natuurlijk laten we het AM-woord niet meer in de mond nemen maar vervangen door een politiek correcte afkorting

Kom op zeg, mensen die van plan waren zichzelf te snijden deden dat toch allang. Dit forum werkt juist als een soort katalysator. Als ze on-line kunnen zeuren en miemelen over hun problemen, gaan ze misschien juist níet in zichzelf snijden. Dat doen ze pas als ze heel gefrustreerd zijn en nergens heen kunnen.

Net als mensen die op het forum gillen dat ze zelfmoord gaan plegen. Die doen het ook nooit. Grote bek
Oud 20-12-2003, 12:59
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2003 @ 00:24:
Net als mensen die op het forum gillen dat ze zelfmoord gaan plegen. Die doen het ook nooit. Grote bek
Sommigen hadden 't in stilte wel aangegeven en die hebben 't dan ook gedaan, totaal onverwachts... Remember Sir Smoke-a-Lot.
Oud 20-12-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 19-12-2003 @ 22:44:
Is dat eigenlijk wel bewezen? Lijkt me knap als je precies kan achterhalen dat een topic op een forum mensen irl tot dingen aanzet.
Het is ook niet bewezen dat het niet zo is.

Er is een hele discussie geweest, toen al. Het heeft geen zin die discussie telkens opnieuw te voeren.

Ik persoonlijk weet alleen dat ik op een ander forum heb gezeten waar het allemaal wel toegestaan was en dat het er daar inderdaad toe geleid heeft dat bepaalde mensen dat zijn gaan proberen door de topics die ze er daar over lazen.
Oud 20-12-2003, 17:26
telluriet
telluriet is offline
Automutilatie!

Ben ik nu stoer?

Overigens vind ik het een beetje dom om het te verbieden, wel ja.. laten we allemaal onze hoofden in het zand steken en doen alsof we van niks weten.. altijd makkelijk om het probleem uit de weg te gaan.
Oud 20-12-2003, 17:27
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2003 @ 00:24:
Die zijn dan ook allemaal van het type: "Oeh, mijn playervriendje heeft het uitgemaakt, ik heb niemand om te houden, niemand begrijpt me en ik pleeg lekker zelfmoord!"
Oud 20-12-2003, 17:30
Miracle
Miracle is offline
Het kan mensen die het soms wel doen, elke keer ópnieuw aanzetten er toe. Dat is de trigger.

Daarnaast kunnen mensen het gaan doen omdat ze het hier lezen, maar dat zijn minder mensen denk ik.

Waarom wordt deze discussie steeds opnieuw gevoerd? Het beleid verandert toch niet.
Oud 20-12-2003, 18:20
Arashi
Arashi is offline
Lees eens een keer een van de vele andere topics waarin ook dezelfde vragen gesteld zijn, zou ik zeggen. Het beleid is echt niet voor niets gemaakt, en de antwoorden zijn nog altijd hetzelfde.

Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 18:29.
Oud 21-12-2003, 09:17
Verwijderd
Ik sluit me aan bij de post van Arashi.
Oud 21-12-2003, 10:54
PV
PV is offline
Blijft krom dat er wel een forum over Drugs & Alcohol is, wat je lichaam kan verpesten, en dat hierover niet gepraat zou mogen worden.
Oud 21-12-2003, 12:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
PV schreef op 21-12-2003 @ 11:54:
Blijft krom dat er wel een forum over Drugs & Alcohol is, wat je lichaam kan verpesten, en dat hierover niet gepraat zou mogen worden.

SM kan ook ver gaan, laten we seksualiteit ook opschorten.

Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 12:11.
Oud 21-12-2003, 13:06
PV
PV is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-12-2003 @ 13:07:

SM kan ook ver gaan, laten we seksualiteit ook opschorten.
Mij best, daar post ik toch nooit
Oud 22-12-2003, 09:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PV schreef op 21-12-2003 @ 11:54:
Inderdaad. Daar wordt bijzonder vrolijk geluld over verschillende soorten drugs terwijl de meeste daar toch duidelijk veel te jong zijn om uberhaupt hash te mogen gebruiken.
Oud 24-12-2003, 00:24
Charlottetje
Charlottetje is offline
Misschien is het ook niet het meest belangrijke dat het beleid veranderd wordt, maar de reden waarom (die ik nu eigenlijk nog steeds niet DUIDELIJK weet, ook niet door andere topics te lezen) kan wel erg interessant zijn om te weten en om over te discussieren. Sorry, ik ben ook een beetje principieel ingesteld.
Oud 24-12-2003, 11:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-12-2003 @ 01:24:
Misschien is het ook niet het meest belangrijke dat het beleid veranderd wordt, maar de reden waarom (die ik nu eigenlijk nog steeds niet DUIDELIJK weet, ook niet door andere topics te lezen) kan wel erg interessant zijn om te weten en om over te discussieren. Sorry, ik ben ook een beetje principieel ingesteld.
De reden is dat het mensen er toe kan aanzetten het ook te doen. (en ik denk dat je de andere topic niet erg goed gelezen hebt, want het is toch zeker meerdere malen gezegd)
Oud 24-12-2003, 12:09
Gus
Gus is offline
Lijkt me reden genoeg. Denk niet dat die ernstige gevolgen het waard zijn om als een gek de vrijheid van meningsuiting te verdedigen op een kanarie-gele internetpagina.
Oud 24-12-2003, 12:22
owlbeer
owlbeer is offline
Anger Management????
Oud 24-12-2003, 15:30
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 24-12-2003 @ 13:22:
Anger Management????
Automutilatie. Lezen is ook een kunst.
Oud 24-12-2003, 16:11
owlbeer
owlbeer is offline
K vond Anger Management leuker
Oud 24-12-2003, 18:03
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hier is al een topic over...

Citaat:
telluriet schreef op 20-12-2003 @ 18:26:
Automutilatie!

Ben ik nu stoer?

FLIKKER TOCH OP...
Oud 24-12-2003, 22:08
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-12-2003 @ 19:03:

FLIKKER TOCH OP...
Even tot 10 tellen...

Ik vind het wel fijn om te weten waarover het gaat, ipv de één of andere afkorting. En zelfs met dat woord moest ik nog even naar vandale.nl surfen om erachter te komen wat het betekende.

Ik begrijp het beleid en de gedachte hierachter, ik keur het echter niet goed. Als iemand echt een neiging tot zelfmoord of zelfverminking heeft zal hij of zij dit hoogstens aangeven met een omweg. Mensen die het echt aankondigen roepen alleen om aandacht, en zullen het nooit zelf doen. Want niemand op dit forum komt erachter dat ze iets met zichzelf gedaan hebben, dus dan heeft het geen nut

Iemand gaat zichzelf niet verminken of van het leven beroven door het forum, ook niet als versterkende factor. Dit weet ik zeker, of (voor de vorm) bijna zeker.

Het lijkt me inderdaad logischer het forum over verdovende middelen te sluiten, aangezien dit eerder aanzet tot het gebruik van verdovende middelen en alcohol.
Oud 24-12-2003, 22:40
telluriet
telluriet is offline
Citaat:

FLIKKER TOCH OP...
Ik deed het erom, rustig
Oud 25-12-2003, 17:13
zlatani9
zlatani9 is offline
jammer
Oud 25-12-2003, 17:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
FLIKKER TOCH OP...
Stel je niet aan.
Oud 25-12-2003, 18:55
Simon
Simon is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-12-2003 @ 01:24:
Deze discussie is meerdere malen gevoerd, en op een gegeven moment rolt daar een beleid uit. Ik kan me voorstellen dat je de discussie leuk vindt, of graag uitleg wilt, maar het is onredelijk om van forumbazen te eisen dat ze elke maand opnieuw hun beleid moeten verdedigen. Zo blijf je bezig, zeker omdat het telkens dezelfde discussie is.

Bovendien: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=670136

Daarom een slotje.

Regels voor berichten