Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 18:30
Hellracer
Hellracer is offline
Wij krijgen binnenkort een adsl verbinding thuis. Nou kregen wij een e-maill dat ze een aktie hadden en dat we kunnen kiezen uit een usb modem en een ethernet modem. Nou heb is mijn vraag, wat is eigenlijk beter. Wij hebben hier ook een router staan die nu een chelo verbinding verdeeld dat is voor ik zo ver ik weet een ethernet router die geen usb aansluiting heeft. Wij willen het liefst de router houden alleen nou weet ik zelf niet of usb nou echt beter is dan een ethernet modem is usb dan wel stukken sneller dan is het mischien wel aantrekkelijker om een andere router te kopen in plaats van een ethernet modem te kiezen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 18:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2003, 18:51
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Voordelen Ethernet:

Veel minder vage problemen
Stabielere verbinding
Ietsjes snellere verbinding
Prima mogelijkheid tot aansluiten van meerdere PC's
Geen geknutsel
Xbox of PS2 kan je aansluiten
Iets minder latency

Nadelen:

Als je 'n laptop zonder NIC hebt, is Ethernet lastiger
Duurder in aanschaf
Op een MAC schijnt Ethernet wat lastiger te zijn

Voordelen USB:

Nog gemakkelijker te installeren dan Ethernet, maar als er iets 'fout' gaat vergeef je jezelf de keuze voor deze prutsmodems nooit.

Nadelen:

Linux drivers werken nog niet helemaal
USB trekt CPU power
USB geeft voedingsproblemen bij bepaalde chipsets (VIA)
Niet meer dan 1PC op de verbinding kunnen aansluiten (Netwerkje bouwen is véél gemakkelijker met een Ethernet-modem)

Conclusie: Ik zou persoonlijk voor Ethernet gaan.
Als USB toch wil werken, werkt het prima. Maar als het niet werkt, zijn de oorzaken zo irritant lastig te achterhalen; en heeft het iets te maken met een driver die niet lekker werkt. Of Windows die het modem niet als inbelmodem wil gebruiken, een USB controller die niet lekker met het modem wil samenwerken. Allemaal problemen waar je met de Ethernetmodem geen last van hebt.

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 18:55
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 15-12-2003 @ 19:51:

Nadelen:

Speedtouch 510 verliest soms zijn configuratie, bijv soms na een korte stroomstoring en dit modem kan maximaal 180-220 verbindingen tegelijk aan maar als je hem icm een Draytec Vigor 2200E (losse router) gebruikt en pptp.ini laadt (ofwel puur modem) danb kan ie er meer dan 300 aan.
Dit snap ik niet helemaal wat het betekend. Kan je hier iets meer over uit leggen. thx voor de tips
Oud 15-12-2003, 19:41
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Hellracer schreef op 15-12-2003 @ 19:55:
Dit snap ik niet helemaal wat het betekend. Kan je hier iets meer over uit leggen. thx voor de tips
Dat was 'n foutje in me post. Dat ging over een ander modem dan de Ethernet die ik bedoelde. Het staat er nu goed.
Oud 15-12-2003, 20:12
Koen
Koen is offline
Conclusie: gewoon een ethernet modem nemen. Zo'n USB modem klikt sommige mensen wel leuk in de oren omdat het wat simpeler te installeren is, maar uiteindelijk brengt dat alleen maar ellende met zich mee.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 20:17
Verwijderd
mijn advies uit ervaring:

Ethernet
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 21:28
Hellracer
Hellracer is offline
Ik kies dus voor het ethernet modem ieder geval bedankt voor de tips.
Ik ben geholpen als dit topic niet meer nodig is kan het voor mij op slot.
Oud 17-12-2003, 07:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Topics gaan alleen op slot als er iets mis mee is, niet als de topicstarter antwoord heeft.
Oud 17-12-2003, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 15-12-2003 @ 21:12:
Conclusie: gewoon een ethernet modem nemen. Zo'n USB modem klikt sommige mensen wel leuk in de oren omdat het wat simpeler te installeren is, maar uiteindelijk brengt dat alleen maar ellende met zich mee.

Als je een brakke PC hebt met een OS dat USB niet goed ondersteunt misschien wel, maar dat geldt net zo hard voor Ethernet. Er zijn ook mensen die een simpel PnP-LANkaartje niet aan de praat kunnen krijgen, die zullen daar net zoveel problemen mee hebben.

Voordelen Ethernet:

Veel minder vage problemen
- Is gelul natuurlijk, definiëer eerst eens wat 'vage problemen zijn'

Stabielere verbinding
- Is ook gelul, met USB heb je net zo'n stabiele verbinding. Instabiliteit in je verbinding heeft in 99% van de gevallen te maken met brakke lijnen en niet met de communicatie modem -> PC

Ietsjes snellere verbinding
- Tenzij je met testresultaten komt geloof ik daar geen donder van. Een USB-(zelfs 1.1) poort levert genoeg bandbreedte om zelfs een wide open-verbinding aan te sturen

Prima mogelijkheid tot aansluiten van meerdere PC's
- Kan ook met USB, heb er zelf thuis vier extra PC's aanhangen

Geen geknutsel
- Die netwerkkaart moet toch echt worden ingebouwd een USB-modem hoef je alleen achterin te prikken.

Xbox of PS2 kan je aansluiten
- Vooruit

Iets minder latency
- Zal onmerkbaar zijn, ik heb genoeg tests gedraaid op beide systemen en nooit verschil gemerkt in pingtimes

Nadelen USB:

USB trekt CPU power
- Zo weinig dat je dat absoluut niet merkt. Een netwerkkaart trekt net zo goed load, omdat dat de bus verstopt. Met alles boven de 800 MHz merk je echt niet dat er een USB-apparaat aan je systeem hangt

USB geeft voedingsproblemen bij bepaalde chipsets (VIA)
- Ik ken meerdere mensen met KT266A, KT333, KT400, nooit problemen gehad. De chipset zelf levert namelijk niet de voeding (d'oh) dat gebeurt door de spanningsregelaars op het moederbord en die zijn merk-afhankelijk van de fabrikant van het bord, niet van de chipset

Niet meer dan 1PC op de verbinding kunnen aansluiten
- Gelul, zie boven

(Netwerkje bouwen is véél gemakkelijker met een Ethernet-modem)

- Nee.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:16
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-12-2003 @ 08:26:
Topics gaan alleen op slot als er iets mis mee is, niet als de topicstarter antwoord heeft.
Oke sorry wist ik niet
Oud 19-12-2003, 11:35
matrix21
matrix21 is offline
Ik zou zeggen ethernet aangezien usbrouters 2 keer zo duur zijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:25
SuperS
SuperS is offline
'k zou maar gewoon een ethernet modem nemen, want dan kun je nu gewoon je chello modem vervangen door adslmodem...... en hoef je verder niet al te veel aan te passen, en usb werkt levert gewoon problemen.....
Oud 19-12-2003, 18:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
USB is meestal goedkoper, Ethernet iets duurder. m.i. is die kleine investering het meer dan waard.
Oud 19-12-2003, 18:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 15-12-2003 @ 19:51:
[BLinux drivers werken nog niet helemaal[/B]
Bullshit, USB onder linux werkt perfect, ik heb inmiddels al vrijwel elk type USB apparaat gedraaid onder linux en zelfs met een USB modem heb ik geen problemen gezien.

Over dat meerdere PC's probleem, er zijn mogelijkheden om een USB hub neer te zetten, maar een ethernet router of hub is fijner.

Ik zou ook voor het ethernet modem gaan in de meeste gevallen, maar als je maar 1 PC wil aansluiten, maakt het eigenlijk niet uit. Nadeel bij ethernet is dat er een netwerkkaart bij moet.
Oud 19-12-2003, 21:31
Hellracer
Hellracer is offline
We hebben uit eindelijk voor de ethernet modem gekozen.
Hey nogmaals bedankt allemaal
Reageren

Regels voor berichten