Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik kies dus voor het ethernet modem ieder geval bedankt voor de tips.
Ik ben geholpen als dit topic niet meer nodig is kan het voor mij op slot.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je een brakke PC hebt met een OS dat USB niet goed ondersteunt misschien wel, maar dat geldt net zo hard voor Ethernet. Er zijn ook mensen die een simpel PnP-LANkaartje niet aan de praat kunnen krijgen, die zullen daar net zoveel problemen mee hebben. Voordelen Ethernet: Veel minder vage problemen - Is gelul natuurlijk, definiëer eerst eens wat 'vage problemen zijn' Stabielere verbinding - Is ook gelul, met USB heb je net zo'n stabiele verbinding. Instabiliteit in je verbinding heeft in 99% van de gevallen te maken met brakke lijnen en niet met de communicatie modem -> PC Ietsjes snellere verbinding - Tenzij je met testresultaten komt geloof ik daar geen donder van. Een USB-(zelfs 1.1) poort levert genoeg bandbreedte om zelfs een wide open-verbinding aan te sturen Prima mogelijkheid tot aansluiten van meerdere PC's - Kan ook met USB, heb er zelf thuis vier extra PC's aanhangen Geen geknutsel - Die netwerkkaart moet toch echt worden ingebouwd ![]() Xbox of PS2 kan je aansluiten - Vooruit Iets minder latency - Zal onmerkbaar zijn, ik heb genoeg tests gedraaid op beide systemen en nooit verschil gemerkt in pingtimes Nadelen USB: USB trekt CPU power - Zo weinig dat je dat absoluut niet merkt. Een netwerkkaart trekt net zo goed load, omdat dat de bus verstopt. Met alles boven de 800 MHz merk je echt niet dat er een USB-apparaat aan je systeem hangt USB geeft voedingsproblemen bij bepaalde chipsets (VIA) - Ik ken meerdere mensen met KT266A, KT333, KT400, nooit problemen gehad. De chipset zelf levert namelijk niet de voeding (d'oh) dat gebeurt door de spanningsregelaars op het moederbord en die zijn merk-afhankelijk van de fabrikant van het bord, niet van de chipset Niet meer dan 1PC op de verbinding kunnen aansluiten - Gelul, zie boven (Netwerkje bouwen is véél gemakkelijker met een Ethernet-modem) - Nee. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Over dat meerdere PC's probleem, er zijn mogelijkheden om een USB hub neer te zetten, maar een ethernet router of hub is fijner. Ik zou ook voor het ethernet modem gaan in de meeste gevallen, maar als je maar 1 PC wil aansluiten, maakt het eigenlijk niet uit. Nadeel bij ethernet is dat er een netwerkkaart bij moet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Internet op laptop Lyne | 23 | 12-12-2006 22:19 | |
Software & Hardware |
[WLAN] Wat vraagjes.. Johnnie-mannuh | 2 | 14-12-2004 19:50 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Vraagje wat betreft het modem en de lijnmeting Orion16 | 27 | 16-06-2003 02:53 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Advies e.dijkhuizen | 29 | 05-05-2003 13:47 | |
Software & Hardware |
Adsl sanderrr | 8 | 20-04-2003 14:34 | |
Software & Hardware |
[ADSL] USB Modem aap777 | 15 | 11-03-2003 11:46 |