Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 14:24
droppie
droppie is offline
weetje, ik weet niet of dit nou ook hier geplaatst mag worden...maarja....

maar....laatst ben ik mt school naar madurodam geweest voor ckv....nou moet ik dus van alles over het Groninger museum vertellen....maar...kan er niet zoveel over vinden dat echt bruikbaar is (en nee, ook niet via google!¡!) misschien dat ik gewoon helemaal verkeerd kijk hoor, of misschien ook niet....
maar...is er hier iemand die er meer over weet of weet waar ik er meer over kan vinden? (en dan op gebied van architectuur..materialen, enz...)
zou heeeeeel fijn zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 16:33
alpha
alpha is offline
Als ik naar de site van het Groninger Museum ga (www.groningermuseum.nl )kan ik toch echt best heel veel vinden. Onder Architectuur kijken. Compleet met Slideshow en al. Ingedeeld in verschillende architecten.
Dus ik vind het een beetje vreemd dat je niks hebt kunnen vinden, want als je over de architectuur van het gebouw iets wilt vinden lijkt het me logisch dat je naar de site van hen gaat en dan klikt op architectuur
Oud 24-11-2003, 09:39
droppie
droppie is offline
Citaat:
alpha schreef op 19-11-2003 @ 17:33:
Als ik naar de site van het Groninger Museum ga (www.groningermuseum.nl )kan ik toch echt best heel veel vinden. Onder Architectuur kijken. Compleet met Slideshow en al. Ingedeeld in verschillende architecten.
Dus ik vind het een beetje vreemd dat je niks hebt kunnen vinden, want als je over de architectuur van het gebouw iets wilt vinden lijkt het me logisch dat je naar de site van hen gaat en dan klikt op architectuur
ja, daar heb ik ook gekeken...en ook onder architectuur op die site..daar heb ik ook heel wat info vandaan, maar niet genoeg
en niet precies wat we moeten weten.......maarja..laat ook maar zitten, ik zie wel hoe ik erachter kom
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:44
Verwijderd
't is niet veel, maar 't is iets, en vele ietsjes maken veel.

Postmodernisme (1980-2000)

Deconstructivisme (1988-2000)

Citaat:
COOP Himmelb(l)au De architecten van het Oostenrijkse architectenbureau COOP Himmelb(l)au waren onder andere gastarchitecten van het Groninger Museum. De architecten Wolf D. Prix (Wenen, 1942) en de Pool Helmut Swiczinsky (1944) hebben beiden aan de Technische Universiteit van Wenen gestudeerd. Samen hebben zij in 1971 het architectenbureau COOP Himmelb(l)au opgericht. Dit bureau vertegenwoordigt de architectonische stroming die ervan uitgaat, dat voordat er nieuw gebouwd kan worden, eerst alles afgebroken moet worden. Op de internationale tentoonstelling ‘Deconstructivist Architecture’ in 1988 lanceerde COOP Himmelb(l)au het idee om de basiselementen van de architectuur uit hun traditionele samenhang los te maken en tot nieuwe creaties te verbinden. Hun ontwerpen streven geen visuele harmonie na, maar chaos en fragmentarisme. Beweging in de architectuur brengen is één van hun pogingen. Hun ontwerpen kenmerken zich door het experimentele karakter. COOP Himmelb(l)au is gevestigd in Wenen en Los Angeles.
Komt van: http://www.canisius.nl/Grassroots_Ca...uur_6v/6-2.pdf

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:04
alpha
alpha is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 24-11-2003 @ 10:39:
ja, daar heb ik ook gekeken...en ook onder architectuur op die site..daar heb ik ook heel wat info vandaan, maar niet genoeg
en niet precies wat we moeten weten.......maarja..laat ook maar zitten, ik zie wel hoe ik erachter kom
sorry, het kwam op mij over dat je nog niet had gezocht. Excuses!
Reageren

Regels voor berichten