Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 15:11
The 1 and only
The 1 and only is offline
Heb net een week griep gehad, ben nu alleen nog een beetje moe. Nu heb ik morgen 2 toetsen, maar kan me helemaal niet concentreren op het leren. Wat kan ik doen?

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:19
Aries
Aries is offline
Citaat:
The 1 and only schreef op 26-11-2003 @ 16:11:
Heb net een week griep gehad, ben nu alleen nog een beetje moe. Nu heb ik morgen 2 toetsen, maar kan me helemaal niet concentreren op het leren. Wat kan ik doen?
hmmja als je 't toch al kent zou ik vandaag nog ff lekker rustig aan doen ..
ik leer nooit de dag voor 'n tentamen ofzo ..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:21
Nona
Nona is offline
Zorgen dat je goed uitgerust bent helpt al een beetje. Al is dat natuurlijk een beetje kort dag als het morgen begint.

Stel vaste tijden in dat je leert en neem genoeg pauzes ( een half uur leren, tien minuten ontspannen bijvoorbeeld). Maak samenvattingen, leg alles wat je af zou kunnen leiden aan de kant, laat je overhoren (dan kan je niets anders gaan doen), zorg dat je rechtop aan je bureau zit met je voeten naast elkaar op de grond, drink iets warms...
Oud 26-11-2003, 15:23
The 1 and only
Citaat:
Aries schreef op 26-11-2003 @ 16:19:
hmmja als je 't toch al kent zou ik vandaag nog ff lekker rustig aan doen ..
ik leer nooit de dag voor 'n tentamen ofzo ..
Hoe bedoel je als ik het toch al ken? Ik ken het juist helemaal niet, daarom moet ik ook leren maar dat lukt dus niet echt
Iemand anders nog tips?
Oud 26-11-2003, 15:30
The 1 and only
Citaat:
Kruimel schreef op 26-11-2003 @ 16:21:
Zorgen dat je goed uitgerust bent helpt al een beetje. Al is dat natuurlijk een beetje kort dag als het morgen begint.

Stel vaste tijden in dat je leert en neem genoeg pauzes ( een half uur leren, tien minuten ontspannen bijvoorbeeld). Maak samenvattingen, leg alles wat je af zou kunnen leiden aan de kant, laat je overhoren (dan kan je niets anders gaan doen), zorg dat je rechtop aan je bureau zit met je voeten naast elkaar op de grond, drink iets warms...
Jah, dat probeer ik dus ook, maar dan zit ik aan mn bureau en zit ik wat om me heen te kijken enzo. Weet echt niet wat ik moet doen zodat ik me op het leren kan concentreren...
Oud 26-11-2003, 15:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik kan me nooit concentreren
maar ik moet 's avonds wel muziek luisteren om wakker te blijven dat kan niet bevroderend werken
maar ik laat wereklijk door alles afleiden..zelfs tijdens een tentamen zit ik minutenlang peinzend uit het raam te kijken, terwijl ik aan alles behalve het tentamen denk

tips: zit in een leeg, stil hok, met alleen je boeken
(denkt aan wc )
Oud 26-11-2003, 15:42
The 1 and only
Citaat:
ImeZ schreef op 26-11-2003 @ 16:33:
ik kan me nooit concentreren
maar ik moet 's avonds wel muziek luisteren om wakker te blijven dat kan niet bevroderend werken
maar ik laat wereklijk door alles afleiden..zelfs tijdens een tentamen zit ik minutenlang peinzend uit het raam te kijken, terwijl ik aan alles behalve het tentamen denk

tips: zit in een leeg, stil hok, met alleen je boeken
(denkt aan wc )
Haha...op zich wel goed idee jah. Zullen mn ouders wel vreemd opkijken. 'Mam, ik zit ff 2 uurtjes op de wc hoor, ga leren!'
Oud 26-11-2003, 15:45
Dolores
Dolores is offline
Bij mij helpt de gedachte dat andere mensen op dat moment misschien ook wel aan hun huiswerk zitten... dan denk ik van 'goh, die en die zitten nu ook aan hun huiswerk, en die hebben er vast ook helemaal geen zin in.. en zij doen het dan toch.. dus laat ik ook maar weer aan de slag gaan' en dan ga ik toch maar weer eventjes aan het werk en verder, tja, idd alle afleidende dingen wegleggen etc.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 17:55
femkeb
femkeb is offline
als je je niet kan concentreren op de toetsen moet je het idd gewoon heel ver uitspreiden. gewoon afwisselen veel pauzes inlassen. Wil het dan nog steeds niet leer dan alleen de toets die het belangrijkst is (of die als eerst komt zodat je in de tijd die je overhebt de ander nog kan doen) en ik neem aan dat je tijdens de lessen wel hebt opgelet zodat je waarschijnlijk nog wel iets weet.
Oud 27-11-2003, 06:31
Ireentje
Ireentje is offline
Bij mij lukt het ook vaak niet omdat het zoveel is (lijkt) dan moetje een samenvatting maken, het goed verdelen. Het blijkt dan toch heel erg mee te vallen. De combinatie zwarte pen/blauwe pen/potlood werkt bij mij heel goed Gewoon de samenvatting maken, en de stukjes die je niet begrijpt weer ff opzoeken, lukt het je vast wel

Iedereen die vandaag ook proefwerken heeft, succes!

is extra vroeg opgestaan om muziekproefwerk te leren voor dalijk
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 09:30
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Als ik mij niet kan concentreren ga ik mediteren, Bij mij helpt het enorm, ik word er erg rustig en helder van.
Wat ook wel helpt is gewoon geen muziek aanhebben als je leert, dat verbreekt namelijk ook je concentratie.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten