![]() |
|
![]() |
Net na je menstruatie is er maar een heeeeeeeeeeeeeel kleine kans dat je zwanger bent, eigemlijk is die er bijna niet. Ten eerste o;dat je lichaam zich nog niet aan het klaarmaken is voor een zwangerschap, dus het slijm in je vagina is onvruchtbaar (het breekt de zaadcellen af) en de prop in je baarmoederhals is dikker en steviger. Ten tweede, moesten er nu zaadcellen in je raken dan nog is er geen eicel om te bevruchten, en voor zo ver ik weet leven zaadcellen geen twee weken. Ten derde, je zal de pil meteen weer beginnen nemen, dus da's nogeens een extra barriere voor de zaadcellen, dus ik denk niet dat het mogelijk.
BTW dit is een van de periodes waarin je het veilig kan doen met periodieke onthouding. ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
het zit zo: eerst is je eisprong, dat is 2 weken voor je ongesteld wordt. dan word je, ruim genomen (hopelijk) een week ongesteld. als je dan weer na 2 weken je eisprong zou hebben, zouden er dus 4 weken tussen je ongesteldheid zitten. eerst is dus je eisprong, na 2 weken word je ongesteld, en vanaf de eerste dag van je ongesteldheid gaan de 2 weken voor de volgende eisprong weer tellen. misschien is je lichaam dan nog niet klaar voor een eisprong, maar die is er dan ook nog 'lang' niet. bovendien gaat vanaf de eerste dag van je ongesteldheid je lichaam zich alweer klaarmaken om een eventueel eitje te laten nestelen. tenminste, zo heb ik het gelezen. ik zal het nog een keertje opzoeken. als ik het fout heb hoor ik het wel (liefst met bron, daar heb ik wat aan, zoals ik al zei ga ik zelf zoeken, maar niet nu).
||
Citaat:
Zoals ik al zei is de eisprong 14 voordat je weer ongesteld wordt, dus ook 14 dagen na je eerste ongesteldheidsdag (gemiddeld genomen). eventjes toch wat bronnen gevonden: - In het algemeen kan men stellen dat de eisprong veertien dagen voor de menstruatie plaatsvindt en dat de vruchtbare periode duurt van vier dagen voor de eisprong tot n dag erna. (Rutgers stichting) - Ongeveer 11 tot 16 dagen voor de menstruatie is de eisprong (hoelang je cyclus ook is). (over zwangerschappen - Zaadcellen kunnen als ze eenmaal in het lichaam van de vrouw zijn enkele dagen of soms een week in leven blijven. Zo kan een bevruchting ook nog een week na de seksuele gemeenschap plaatsvinden. (ook over zwangerschap). mijn conclusie: - ongesteld duurt ongeveer 7 dagen. - het zou kunnen dat al 4 dagen na die menstruatie je eisprong plaatsvindt. - omdat zaadcellen wel een week in leven kunnen blijven, heb je dus best wel veel kans dat je ongesteld wordt als je vlak na je menstruatie met elkaar naar bed gaat. - het veiligst is het vlak voordat je ongesteld wordt, maar de meeste mensen weten dat niet vantevoren. overigens is die kans veel en veel kleiner als je de pil slikt de eerste maand oid.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
HELLUP Wat is er aan de hand met mijn kat Marlieske | 5 | 05-04-2002 20:01 | |
Software & Hardware |
Bitsim HELLUP kan iemand me uitleggen hoe je de bitsim programmeerd keffie | 2 | 09-03-2002 11:12 | |
Software & Hardware |
Hellup mijn Ps2 Mushra | 3 | 25-12-2001 12:51 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
HELLUP!! Essay in het engels in de vorm v/e brief.... @Moon | 1 | 19-09-2001 10:45 | |
Verhalen & Gedichten |
nog niet af.. hellup?? star9 | 1 | 06-09-2001 21:42 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hellup! somebody13 | 1 | 03-03-2001 13:37 |