Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 20:51
DaDude
DaDude is offline
Is NG moeilijk of niet ?/
Oud 15-04-2002, 20:52
Kat
Kat is offline
Wiskunde en natuurkunde wel, verder valt het wel mee.
maar je hebt wle het probleem dat (bij ons iig wel...) je al die practische opdrachten van de exacte vakken in het laatste trimester krijgt...
Oud 15-04-2002, 20:54
flamez
flamez is offline
ligt eraan waar je goed in bent, als je goed bent in bio, na12, en wib1 dan moet je het doen...

greetz

Flamez
Oud 15-04-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
Wiskunde en natuurkunde wel, verder valt het wel mee.
maar je hebt wle het probleem dat (bij ons iig wel...) je al die practische opdrachten van de exacte vakken in het laatste trimester krijgt...
heej bij mij zijn ook alle po's in het laatste trimester.... (duh)
Maar t is niet erg moeilijk hoor, je moet gewoon goed opletten tijdens de les, en vooral de planners goed volgen, en vragen als je t niet snapt, want de stof wordt je niet voorgekauwd...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:55
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Maar t is niet erg moeilijk hoor, je moet gewoon goed opletten tijdens de les, en vooral de planners goed volgen, en vragen als je t niet snapt, want de stof wordt je niet voorgekauwd...
Nou weet ik wat ik fout heb gedaan....

Tja, je moet er idd wel zelf wat voor willen doen, het gaat niet meer vanzelf... snik...
Oud 15-04-2002, 20:56
DaDude
DaDude is offline
K thnx maar is de tweede fase echt nu zo anders moet je nu ineens elke les opletten (wij hebben echt slaapverwekkende leraren) (zoals eentje die al lang binnen is maar van zn vrouw moet lesgeven omdat ie anders thuiszit)
in elk geval thnx voor de antwoorden
Oud 15-04-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
DaDude schreef:
K thnx maar is de tweede fase echt nu zo anders moet je nu ineens elke les opletten (wij hebben echt slaapverwekkende leraren) (zoals eentje die al lang binnen is maar van zn vrouw moet lesgeven omdat ie anders thuiszit)
in elk geval thnx voor de antwoorden
Tijdes de colleges moet je wel goed opletten, in de rest van de lessen wordt niet veel uitgelet, dan kan je werken en vragen stellen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:51
xx_sanne
xx_sanne is offline
nou ik vind het dus een beroerd profiel!!!
ik sta dan ook 3 onvoldoendes in mijn profiel en ga dus ook waarschijnlijk niet over!! en ik ga zeker een ander profiel neme, als ik blijf zitte!! ook al let ik goed op en maak mijn huiswerk, het lukt me niet!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:19
Verwijderd
Citaat:
xx_sanne schreef:
nou ik vind het dus een beroerd profiel!!!
ik sta dan ook 3 onvoldoendes in mijn profiel en ga dus ook waarschijnlijk niet over!! en ik ga zeker een ander profiel neme, als ik blijf zitte!! ook al let ik goed op en maak mijn huiswerk, het lukt me niet!!
daarom is het nog geen beroerd profiel. je moet gewoon wel een beetje exact inzicht hebben tja dat heeft gewoon niet iedereen. ik heb bijvoorbeeld geen talenknobbel
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:51
GinnyPig
GinnyPig is offline
Je moet overigens niet N&G kiezen omdat je geen talen kan. In E&M zit namelijk precies dezelfde hoeveelheid taal. Je moet dus vooral bedenken of je beter in exacte vakken bent, of beter in economie (wat toch wel het zwaarste vak is in E&M).

Ga in ieder geval van uit dat N&G toch wel heel wat exacte aanleg van je vereist. En als je dat niet hebt, zal je flink wat moeten werken om goed bij te kunnen blijven.
Oud 18-04-2002, 15:21
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Je moet overigens niet N&G kiezen omdat je geen talen kan. In E&M zit namelijk precies dezelfde hoeveelheid taal. Je moet dus vooral bedenken of je beter in exacte vakken bent, of beter in economie (wat toch wel het zwaarste vak is in E&M).

Ga in ieder geval van uit dat N&G toch wel heel wat exacte aanleg van je vereist. En als je dat niet hebt, zal je flink wat moeten werken om goed bij te kunnen blijven.
tja je moet er dan inderdaad hard aan trekken iets te hard zelfs
Oud 18-04-2002, 16:04
Sommetje
Sommetje is offline
Weet ik niet, want ik heb dat profiel niet.
Oud 18-04-2002, 20:07
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Scheikunde werd ineens supermoeilijk Hoogste cijfer tot nu toe een 5,4 Wiskunde gaat bij mij steeds beter maar daar moet ik wel veel voor doen. Natuurkunde is ook wel te doen, gewoon 'n beetje formules leren. Biologie is makkelijk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:10
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

... en vooral de planners goed volgen ...

Tja, planners volgen, das bij mij nog 't grootste probleem...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 19:17
Saari
Saari is offline
Ik persoonlijk vind N&G erg moeilijk maar dat komt omdat bij mij de inzicht ontbreekt bij vakken zoals natuurkunde, scheikunde en wiskunde. Dus tja... Maar als jij zeker weet dat jij wel inzicht hebt, je t een uitdaging vind, t leuk vind, er trots op bent en wanneer de leraren je het adviezeren hoef je echt nergens bang voor te zijn.
Maar ik raad je aan vooral in het begin van het jaar hard te werken want dan is het nog het makkelijkst, en als je het begin verneukt kan je er erg moeilijk nog inkomen. Is mijn ondergang geweest. Ik blijf zitten..
Sterkte ermee, en doe t als je disipline hebt en denkt dat t kan.
Oud 24-04-2002, 19:26
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Eigenlijk word ik een beetje moe van dit soort vragen, maar ja...het ligt er aan wat je beste vakken zijn in de eerste 3 jaren.(Zie flamez) en anders moet je eens vragen of er zo'n test is bij je op school waarin je kunt zien welk profiel het best bij je past n.a.v. interessant/wat wil je later worden/huidige cijfers...als dit niet bij jullie op school is, kijk dan maar zelf: "Wat wil je worden?" en "Welke vakken vind je leuk?"
Oud 25-04-2002, 08:17
Kat
Kat is offline
tja, het ligt er idd maar helemaal aan waar je goed in bent. Talenknobbel dan kan C&M wel, economische aanleg dan kan je E&M doen, en als je goed bent in exacte vakken dan kan je N&G of N&T doen, ligt er een beetje aan waar je allemaal goed in bent (wel of geen bio, WB1 (of 1 en2).
Reageren

Regels voor berichten