Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@ TS: Als je rechten wilt gaan doen en twijfelt of je N&G wel aankunt denk ik dat het een verstandige keuze is om te switchen naar E&M omdat je daar ook de studie mee kan gaan doen die je wilt doen en misschien is het zelfs nog wel een betere voorbereiding daarop.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waar baseer je dat precies op? |
![]() |
||
Citaat:
idd ![]() alhoewel bij ons op school EM wel een beetje het afvoerputje van de 2e fase is... niet goed in talen en niet goed in exacte vakken? dan maar EM.. Maar dit wil niet zeggen dat het makkelijker is! |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Die mensen hebben geen inzicht, Hebben geen intresses in de wetenschap; Zijn slecht in exacte vakken; Zijn slecht in technische dingen; Zijn slecht in economie. Ze zijn "artistiek" omdat ze (de meeste) tekenen hebben.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb er bijvoorbeeld wiskunde b en biologie2 bijgekozen, dus ik vind dat je er zo nog wel wat van kan maken. En als iemand economie en wiskunde A1,2 zou kiezen, dan heb je dezelfde vakken als een C&M persoon, alleen je hebt meer examenvakken. Maar dit is onze school,ik weet niet of dit overal geldt ![]() Maar idd, veel mensen kiezen C&M om tekenen, maatschappijleer, filosofie enz te kiezen en het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken. Edit: Oh en over dat wisselen: ik zou het doen maar ik neem aan dat je dan nog wel wat in te halen hebt voor de profielvakken, dus inzet zal nodig zijn. Ik ben zelf ook gewisseld van NG naar CM, en het was een goede keuze maar het begin was moeilijk, omdat je je vrij lang op het NG vakgebied hebt geconcenteerd, je moet anders gaan denken om bijv toetsen te maken. Dat was mijn ervaring, ik zat helemaal 'in' NG en toen opeens CM was voor mij een hele verandering qua maniervan leskrijgen en toetsing etc, maar het is een goede keuze gebleken uiteindelijk. Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 20:34. |
![]() |
||
Citaat:
![]() 1. inzicht in wat? 2. Oh jawel. En jij moet leren spellen/typen. 3. Jep. 4. Nope. 5. Jep. 6. En wat is daar mis mee? En het is 'het meeste'. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik dwaal af ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vond zoals je het eerder stelde het anders overkomen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens begrijp ik niet wat er mis mee is als je geen natuurprofiel kiest als je slecht bent in exacte vakken. Je kiest toch ook bewust geen C&M als je geen talen en geschiedenis en zo kunt? Ik snap de ophef niet. En voordat deze thread verzandt in weer een eindeloze 'welk profiel is beter' discussie kunnen we beter zo zoetjesaan weer ontopic gaan. |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat je met de vakken die je bij EM krijgt (bijv. eco) een grotere kans hebt dat je er nog wat aan hebt als je rechten gaat doen.. Ik weet niet of tussen WisA1,2 en B1 een groot verschil zit, maar ik doe A1,2 en het is veel kansrekenen. Als in: Piet pakt 3 knikkers uit een pot met 5 witte, 6 rooie en 2 gele, wat is de kans dat hij 3 rooie pakt? [haha oke volgens mij klopt deze 'som' niet echt] Tsja en verder veel grafiekjes tekenen en normale&bionomale verdelingen enz ![]() Ik ben slecht in wis omdat ik me er niet voor interesseer en er dus niks aan doe, maar opzich is et goed te doen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik namelijk wel, en naar mijn mening hoort iemand die deze examens moeilijk vond niet op het vwo qua niveau. Ik vind het een feit dat vakken als maatschappijleer, geschiedenis en filosofie makkelijker zijn dan economie of wiskunde, er is namelijk geen inzicht voor nodig, enkel kennis die je opdoet door letterlijk uit je hoofd te leren wat er in je boek staat. En dit is niet het geval bij bijvoorbeeld wiskunde of economie. En ja ik zowel deze vakken gehad als economie en wiskunde, en ik deed zelf CM dus ik ben ook geen bevooroordeelde natuurprofieler. Edit: Tekenen heb ik nooit gehad, maar iedereen die ik ken en tekenen heeft gekozen geeft zelf toe dat de reden hiervoor is dat het een vak is dat erg makkelijk is, helemaal als je kijkt hoeveel sbu's je ervoor krijgt. Ik heb trouwens nooit gezegd dat er geen examen gedaan hoeft te worden in deze vakken, misschien moet je je eens verdiepen in de kunst van het lezen ![]() Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 11:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was er gemakshalve vanuit gegaan dat je voor in ieder geval filosofie toch wel wat inzicht nodig had om die vragen te beantwoorden. Dat jij die examens gemakkelijk vond, is natuurlijk nog geen reden dat iedereen dat makkelijk vindt. Ik mag toch hopen dat het CEVO geen inferieure examens maakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En er zullen vast mensen zijn die deze examens moeilijk vinden, dan hebben ze of een zeer beta gerichte denkwijze of ze zouden op de havo moeten blijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En inferieur vind ik een te groot woord, natuurlijk is het een volwaardig vwo diploma net als de andere 3 profielen. Maar dat neemt niet weg wat ik al eerder heb gepost. Ik erger me er aan als mensen hun eigen profiel blind verdedigen, want elk profiel heeft voor- en nadelen en die moet je zelf ook kunnen zien. En verder is dit onderwerp eigenlijk te onbelangrijk om over door te gaan, de meningen blijven toch verdeeld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar wat je gemist hebt moet je wel op een of andere manier inhalen. ik zou het gewoon proberen je kunt beter een paar boeiende vakken hebben en wiskunde is ook gewoon maniertjes in je kop stampen. Daarnaast is wis B1 veel kansberekening en dat is easy
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 13:40. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder worden alle N&G-vakken in de 5e veel moeilijker dan ze in de 4e waren. En E&M blijft eigenlijk redelijk hetzelfde niveau. (tenminste, zo is mijn ervaring tot nu toe(6 Gym.))
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
ik wil na 5havo naar vwo maar met een ander profiel? niekwever | 7 | 29-05-2016 11:50 | |
Studeren |
Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!! MRxSMITH | 76 | 30-12-2009 16:25 | |
Algemene schoolzaken |
profiel wisselen jojojojojo1 | 24 | 19-09-2006 16:21 | |
Software & Hardware |
Mozilla Firefox: hoe kan ik van profiel wisselen? mrs B | 2 | 17-09-2005 20:31 | |
Algemene schoolzaken |
Em / ng Maty | 65 | 17-01-2005 19:02 | |
Algemene schoolzaken |
Profiel change wildeman | 12 | 05-11-2004 18:00 |