Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 17:17
Verwijderd
nee, geen leerboek, maar echt een leesboek
Die zoek ik.
Weten jullie misschien titels van boeken waar wiskunde in voorkomt?

en ik moet eruit voorlezen, dus liefst niet met al te moeilijke woorden enzo

Weet iemand misschien zo'n boek?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 18:01
Mindfields
Mindfields is offline
De telduivel?
Oud 02-12-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 01-12-2003 @ 19:01:
De telduivel?
wie heeft het geschreven?

google kan het niet vinden, en de catalogus van de bieb ook niet..
(maar hmm, als de catalogus van de bieb em niet kan vinden, heeft het ook geen zin om naar de auteur te vragen, want de bieb heeft het boek toch niet)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:22
Anne_Lieke
Anne_Lieke is offline
De stelling van de papegaai
Oud 02-12-2003, 17:58
dinki
dinki is offline
de telduivel is van Hans Magnus Enzenberger
gaat over een jongetje dat bang is voor wiskunde. Maar in zijn dromen ontmoet hij een mannetje (de telduivel) die hem alles uitlegt over wiskunde, de ECHtE wiskunde, niet dat gekneuter met grafieken en tabellen...
Het is eigenlijk een kinderboek, maar ik lees het zelf ook nog regelmatig. een absolute aanrader!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
dinki schreef op 02-12-2003 @ 18:58:
de telduivel is van Hans Magnus Enzenberger
gaat over een jongetje dat bang is voor wiskunde. Maar in zijn dromen ontmoet hij een mannetje (de telduivel) die hem alles uitlegt over wiskunde, de ECHtE wiskunde, niet dat gekneuter met grafieken en tabellen...
Het is eigenlijk een kinderboek, maar ik lees het zelf ook nog regelmatig. een absolute aanrader!!
Zeker aan te raden idd!
Ga je voorlichting geven? Dan zou je eerst even kunnen informeren waar de klas op 't moment mee bezig is, en daar bv. een stukje over vertellen. Of juist over iets waar ze nog nooit van hebben gehoord natuurlijk (of nog logischer, aan 't begin natuurlijk)
Zijn btw grote letters, allemaal plaatjes en geen moeilijke woorden Ik kreeg 't boek volgens mij op de basisschool en kon 't toen ook allemaal prima begrijpen Maar ook nu is 't nog leuk.

was je trouwens 't laatst ook bij ons op school? Ik liep zowat tegen iemand op en vroeg me daarna af of jij dat soms was?

overigens: ga naar de bieb in Duiven! Daar is ie nu aanwezig zie ik op de website (en daar mag je ook met je westervoort-pasje heen)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef op 02-12-2003 @ 19:26:
Zeker aan te raden idd!
Ga je voorlichting geven? Dan zou je eerst even kunnen informeren waar de klas op 't moment mee bezig is, en daar bv. een stukje over vertellen. Of juist over iets waar ze nog nooit van hebben gehoord natuurlijk (of nog logischer, aan 't begin natuurlijk)
Zijn btw grote letters, allemaal plaatjes en geen moeilijke woorden Ik kreeg 't boek volgens mij op de basisschool en kon 't toen ook allemaal prima begrijpen Maar ook nu is 't nog leuk.

was je trouwens 't laatst ook bij ons op school? Ik liep zowat tegen iemand op en vroeg me daarna af of jij dat soms was?

overigens: ga naar de bieb in Duiven! Daar is ie nu aanwezig zie ik op de website (en daar mag je ook met je westervoort-pasje heen)
Nop, geen voorlichting, maar voor een vak bij ons op school (Oriëntatie op wiskunde en de samenleving)

Offtopic: jup, afgelopen woensdag en komende woensdag weer.. Maar volgens mij ben ik toen niet bijna tegen iemand aangelopen En anders had ik het niet in de gaten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten