Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2003, 19:35
Careless
Careless is offline
Offtopic: @ fb's: Dit gaat gedeeltelijk over de pil, maar ook gewoon over mijn menstruatie. Dat eerder eigenlijk. Dus ik opende liever een ander topic, maar als hij in het piltopic hoort kun je hem samenvoegen.

Een week ofzo geleden was ik twee keer achter elkaar mijn pil vergeten in te nemen. Ik ben ongesteld geworden, maar ben toch doorgegaan met slikken. Maar nu lijkt het wel alsof ik helemaal leeg bloed. Normaal zijn bij mij alleen de eerste twee dagen redelijk zwaar, daarna wordt het meteen minder. Maar nu ben ik nog steeds zwaar ongesteld en er komt meer bloed vrij dan normaal in de hele menstruatie. Komt dat doordat ik toch die pil doorslik? Of kan het andere lichamelijke redenen hebben? Ik ben bang dat ik door blijf bloeden en daardoor veel te veel bloed kwijt raak. Wat nu?
Oud 17-12-2003, 19:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meestal lijkt het alsof je heel wat bloed verliest terwijl je ongesteld bent maar tijdens een normale, gemiddelde menstruatie verlies je maar een eierdopje bloed. Het lijkt ook meer omdat er slijm enzo bij zit. Je bloed echt niet zomaar leeg maar als je je slap gaat voelen ofzo of erg wit ziet dan kan het zijn dat je een beetje last krijgt van bloedarmoede. Als je denkt dat er iets niet in orde is met je menstruatie dan kan je altijd even langs je huisarts gaan. Die kan je dan vaak gerust stellen. Als je toch van plan bent te gaan dan kan je beter nu gaan dan dat je straks rond de kerst misschien naar een vervanger moet.
Oud 17-12-2003, 20:10
Careless
Careless is offline
Ik denk niet echt dat mijn bloed op raakt ofzo hoor, ik maak me alleen zorgen omdat het zo veel is opeens. Veel meer dan normaal.
Oud 17-12-2003, 21:13
Fleurrr
Fleurrr is offline
Je moet niet zo onnozel doen, je kan tijdens je menstruatie echt nooit dood bloeden. Het lijkt altijd meer dan het in werkelijkheid is. Maar meer dan een halve liter zal je nooit verliezen.Dus slik die pil volgende keer nou een beetje goed dan hoef je je hier ook al geen zorgen meer over te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Fleurrr schreef op 17-12-2003 @ 22:13:
Je moet niet zo onnozel doen, je kan tijdens je menstruatie echt nooit dood bloeden.
Ik denk dat ze het meer figuurlijk bedoeld, ze verliest gewoon veel meer dan normaal.

Ja, ik heb er zelf zo af en toe ook last van, en meer wanneer ik doorslik. Grof weg kan ik wel stellen dat ik 4 maanden normaal ongesteld ben voor mijn aan-de-pil-zijn-doen, de 5de maand verlies ik iets meer. Als ik doorslik, schuift mijn menstruatie meestal een weekje of twee op, dan moet het er blijkbaar toch uit en verlies ik - beetje afhankelijk van de maand (dus zoals ik al zei net) - weer meer bloed dan normaal.

Als je bang bang dat het teveel wordt, of je wordt wat duizelig, zorg dan voor wat extra ijzer. En duurt het echt te lang, ga dan even naar de huisarts.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten