Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 16:57
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Ze willen het nu echt door gooien
roken verboden in cafe´s en restaurant´s het moet over een maand in gaan maar de cafe´s willen zelf dat er tien jaar tussen komt te zitten
om hun zaak voortebreiden

de Volksgezondheid wil wel dat er bordtjes buiten komen bij de cafe´s waar op staat dat er binnen niet gerookt wordt

Code:
Roken verboden in uitgaans 
gelegenheden per 1 januari 04 ??? 

Ik hoorde op de radio Dat ze Roken 
willen verbieden in openbaren gebouwen zoals 
wachtruimten, hallen, gangen, l
eslokalen, vergaderzalen 
kantines. Uitgaans gelegenheden 
.openbarengebouwen Etc. 

had er wel wat van gehoord maar 
wist niet dat ze het zo serieus nemen 

In cafe's en in een disco niet meer 
roken dat is wel vaag 
Lijkt me dat dan niet veel mensen 
meer uit gaan 

denk wel dat het opden duur zal 
werken omdat de volgende 
genaratie van mensen zich er op 
aanpast maar de mensen die nu roken Jah  

heb maar wat site,s bij elkaar gezocht over roken 
http://www.rokenendewet.nl/ 
http://www.stoppen-roken.com/  
http://www.stoppenmetroken.nl/  
http://www.ikstop.nl/ 
Horeca wil nog tien jaar doorroken

De horeca wil tenminste tien jaar gevrijwaard blijven van een rookverbod. In die periode wil de brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland (KHN) door zelfregulering de rookoverlast in cafés, restaurants, cafetaria's en hotels beperken. Dat staat in het rookbeleidsplan 'Gewoon Gastvrij' van de KHN.

Daarnaast wil KHN van minister Hoogervorst van Volksgezondheid de garantie dat horecabedrijven die met luchtzuiverings- en ventilatieapparatuur de rookoverlast afdoende hebben teruggedrongen, aan de Tabakswet hebben voldaan. Investeringen in ventilatie, luchtzuivering en rookvrije zones zijn volgens de organisatie niet op te brengen als de horeca binnen vijf jaar helemaal rookvrij moet zijn.

Meerderheid gasten rokers
Volgens KHN bestaat er "geen draagvlak voor een rookvrije horeca bij werknemers en gasten." De standaardverhouding 30 procent rokers versus 70 procent niet-rokers zou in de horeca niet opgaan. "Sterker nog, in sommige sectoren van de horeca (cafés en bars) zijn rokers in de meerderheid." In mei waarschuwde de brancheorganisatie nog dat een volledig rookvrije horeca 50.000 banen zou kosten.

De KHN heeft berekend dat als het percentage rokers onder de Nederlandse bevolking daalt tot 15 procent, nog maar 30 procent van de gasten in de drankverstrekkende horeca rookt en een rookverbod dan niet tot onaanvaardbaar banenverlies in de branche zal lijden.

"Dit betekent dat als het ministerie er in slaagt het percentage rokers sneller terug te brengen tot die 15 procent, de horeca sneller helemaal rookvrij zal worden", stelt KHN. Minister Hoogervorst heeft de doelstelling om het aantal rokers in vijf jaar tijd met 5 procent te laten afnemen, van 29 procent in 2004 tot 24 procent in 2009.

Naar Brits voorbeeld
KHN wil een zelfreguleringssysteem naar Brits voorbeeld. Dit door de Britse horeca in samenwerking met het Britse ministerie van Volksgezondheid ontwikkelde programma heeft volgens de brancheorganisatiesalle verwachtingen overtroffen.

Bij dit systeem krijgen consumenten duidelijk de keuze voorgeschoteld tussen horecagelegenheden met en zonder rookbeleid. Zo moet een café, restaurant, cafetaria of hotel zijn beleid met een gevelschildje naast de ingang kenbaar maken.

bron tros
Oud 02-12-2003, 17:05
Negrotiator
Negrotiator is offline
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:06
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 18:05:
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:08
niceman1984
niceman1984 is offline
Wat zitten ze nou te janken om rokenrij als je wil roken ga je roken oeh oeh het vermindert je levensduur oh nee he moet ik bang worden ofzo? wat een mietje mentaliteit hebben Nederlanders ik zou jullie naar een goelagkamp sturen stelletjes verwende brats.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 02-12-2003 @ 18:08:
Wat zitten ze nou te janken om rokenrij als je wil roken ga je roken oeh oeh het vermindert je levensduur oh nee he moet ik bang worden ofzo? wat een mietje mentaliteit hebben Nederlanders ik zou jullie naar een goelagkamp sturen stelletjes verwende brats.
Lekkere normen en waarden heb je als je zo denkt

Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:24
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Van mij mogen die mensen ook best roken. Als jij graag je levensduur wilt verkorten, moet je dat zelf weten, maar je verkort de levensduur van de mensen om je heen ook. Die hebben er niets aan (meeroken is niet lekker) en die kiezen er niet voor.
Als je wilt roken, prima, maar doe het dan lekker thuis ofzo... (of een rokershoek in een horecagelegenheid ofzo heb ik ook geen problemen mee)
Oud 02-12-2003, 17:28
Skibi
Skibi is offline
Ik ben voor een rookverbod in restaurants, absoluut!
Ik werk zelf in een restaurant waar (nog?) wel gerookt mag worden, en krijg daar vaak klachten over. Tenslotte is het niet prettig als je andermans rook zit te happen...
Een rookverbod in een cafe vind ik wat anders, daar wordt aan zoiets veel minder waarde gehecht. Maar ja, het is zo moeilijk om een grens te stellen...
Daarom is het misschien maar beter om, in het kader van rekening met elkaar houden, roken in de horeca/openbare gelegenheden te verbieden. Als alternatief zouden er dan rokersruimte ingesteld moeten worden voor de mensen die echt niet zonder kunnen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:30
Gothic
Gothic is offline
wat jammer dat het nog 10 jaar gaat duren...
Oud 02-12-2003, 17:36
Optima
Optima is offline
ze moeen gewoon speciale rookplekken maken. dan stel ik me een wand voor met daarboven toen zware afzuigkappen. daar moeten rokers onder gaan staan en zo verderven ze de pret niet voor anderen
Oud 02-12-2003, 17:37
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 02-12-2003 @ 18:24:
Van mij mogen die mensen ook best roken. Als jij graag je levensduur wilt verkorten, moet je dat zelf weten, maar je verkort de levensduur van de mensen om je heen ook. Die hebben er niets aan (meeroken is niet lekker) en die kiezen er niet voor.
Als je wilt roken, prima, maar doe het dan lekker thuis ofzo... (of een rokershoek in een horecagelegenheid ofzo heb ik ook geen problemen mee)
mee eens
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:38
boer
boer is offline
ik hoop dat het zo snel mogelijk wordt ingevoerd, en ook echt in alle openbare gelegenheden
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:39
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ik vind niet dat roken in cafe's verboden moet worden, dat hoort er op de een of andere manier gewoon een beetje bij..
Oud 02-12-2003, 17:59
qghp
qghp is offline
Denken jullie nou echt dat als het over een maand wordt ingevoerd, en je gaat een avond uit dat er niemand in de discotheek/kroeg staat te roken?! echt niet man! kom op even he het kan niet gecontroleerd worden en als je er wat van zegt krijg je 9 van de 10 keer een klap op je bek
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:22
Thomas
Thomas is offline
Het lijkt me beter om die beslissing over te laten aan de horeca-aangelegenheden. Laat de marktwerking maar beslissen wat de boventoon zal voeren.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:35
Starry
Starry is offline
Het zou ontzettend fijn zijn als er een verbod kwam, dat dan ook gehandhaafd werd. Ik vind dat roken verschrikkelijk: soms heb ik er zelf last van, anderen hebben er last van, je rookt 'passief' mee en je stinkt als je thuiskomt gigantisch naar rook *iets waar ik een hekel aan heb*.
Als je wil roken, doe het thuis, maar niet waar anderen last van hebben.

Citaat:
mat-ice schreef op 02-12-2003 @ 18:59:
echt niet man! kom op even he het kan niet gecontroleerd worden en als je er wat van zegt krijg je 9 van de 10 keer een klap op je bek
Ik heb vaak genoeg in een kroeg ofzo gezegd dat ik last had van die rook, heb nooit een klap op mn bek gekregen....of misschien ligt dat aan mij .
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:49
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Weet jij wat een goelag is idioot. HEB JIJ WEL ENIG IDEE WAAR JE HET OVER HEBT. Dat waren gewoon concentratiekampen. Ik kan met dit soort grappen niet lachen.
Oud 02-12-2003, 20:35
Preaper
Preaper is offline
Ik vind dat verbod een heel goed plan. Iedereen kan nu wel miepen, maar na een jaar is men er echt wel aan gewend. Over 10 jaar zal men het zels achterlijk vinden dat het vroeger wel mocht.
Oud 02-12-2003, 20:39
Yohst
Yohst is offline
mee eens met Preaper
Oud 02-12-2003, 20:41
Preaper
Preaper is offline
Ik kan trouwens geen bewijs vinden wat betreft die wets-wijziging, dus voor mij is het nu nog allemaal onzin.
Oud 02-12-2003, 20:45
Verwijderd
Roken verboden in cafes?? Die gaan lachen, hun omzet is al omlaag gegaan door hun absurd hoge prijs, als er niet gerookt mag worden zal dat alleen nog maar erger worden.

Waar ik benieuwd naar ben is als er een cafe word geopend waar niet gerookt mag worden hoelang het duurt voor dat die failliet is.......

Waar ik me aan stoor is dat ik als roker als een of andere crimineel word gezien, terwijl ik zelfs in de buitenlucht nog niet te beroerd ben om een stap opzij te gaan als er iemand last van heeft.
Nog altijd is het zo dat, van de vele miljoenen aan sigarettenaccijnzen ook dingen worden gedaan ten bate van de hele samenleving, dus ook voor de niet rokers. Dit soort stigma's zijn dus behoorlijk hypocriet
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 20:47
Verwijderd
Dus oke prima een rookverbod, maar dan ook de prijzen van sigaretten omlaag, zodat ik geen melkkoe ben voor de niet-rokers
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 20:49
Preaper
Preaper is offline
Ik weet het simpel opgelost. Iedereen die volgend jaar nog geen 16 is, mag voor de rest van zijn leven geen sigaretten meer roken of kopen. Dan de accijnsen weghalen, zodat de rokers sneller dood zijn. Probleem opgelost. 2 generaties verder rookt er niemand meer.
Oud 02-12-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 02-12-2003 @ 21:49:
Ik weet het simpel opgelost. Iedereen die volgend jaar nog geen 16 is, mag voor de rest van zijn leven geen sigaretten meer roken of kopen. Dan de accijnsen weghalen, zodat de rokers sneller dood zijn. Probleem opgelost. 2 generaties verder rookt er niemand meer.
JaJa verbied het maar, dan krijg je juist jonge mensen die het stiekem gaaan doen, en maak je het alleen maar interessanter voor ze hele goeie oplossing.

( natuurlijk ben ik erop tegen dat jongeren beginnen met roken, want eenmaal begonnen is het klote om weer te stoppen maar verbieden is niet handig)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:09
zwoesj
zwoesj is offline
In restaurants wel verbieden, in cafe's niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:53
PV
PV is offline
Het zal er een stuk frisser door gaan ruiken in de cafe's
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 02-12-2003 @ 22:53:
Het zal er een stuk frisser door gaan ruiken in de cafe's
als ze door failissementen moeten sluiten ja idd.......
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 22:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-12-2003 @ 21:45:
Waar ik me aan stoor is dat ik als roker als een of andere crimineel word gezien, terwijl ik zelfs in de buitenlucht nog niet te beroerd ben om een stap opzij te gaan als er iemand last van heeft.
Jij lijkt te onderschatten hoeveel last mensen hebben van de rook van een ander.
En dat laatste is heel mooi om te horen, maar ik ben toch al heel wat kwade gezichten tegen gekomen bij mijn vraag of ze de rook misschien de andere kant uit wilden blazen..
Oud 02-12-2003, 22:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-12-2003 @ 22:57:
als ze door failissementen moeten sluiten ja idd.......
ach, denk eens wat er met het verenigingsleven gebeurt als er in cafés nog wel mag worden gerookt.
1 januari mag dat niet meer in sportkantines.
Waar zou jij als roker zijnde je voetbalfeestje verder vieren: in de sportkantine waar niet gerookt mag worden of in het naastgelegen café waar wél gerookt mag worden?
Dit geldt voor alles sportkantines en imho is het rookverbod funest voor hen, wanneer er in cafés wel mag worden gerookt.
Óf de prijzen van de lidmaatschappen gaan gigantisch omhoog, of clubs krijgen het behoorlijk lastig.
Oud 02-12-2003, 22:13
Verwijderd
Ook in de buitenlucht kan je er last van hebben (ja misschien moeilijk voor te stellen voor aso's)

Dat de verhouding in de horeca nu zo scheef liggen ( dus relatief meer rokers) geeft wel aan dat er veel niet-rokers thuis blijven door die gore rooklucht. Die krijgt de horeca dan in de plaats voor al dat tuig
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 02-12-2003 @ 23:13:
Ook in de buitenlucht kan je er last van hebben (ja misschien moeilijk voor te stellen voor aso's)

Dat de verhouding in de horeca nu zo scheef liggen ( dus relatief meer rokers) geeft wel aan dat er veel niet-rokers thuis blijven door die gore rooklucht. Die krijgt de horeca dan in de plaats voor al dat tuig
Tuurlijk jongen alle rokers zijn aso's, en tuig.....
Gezien ik blijkbaar toch niet van dit stigma afkom zal ik me er dan ook maar naar gedragen, dus moet ook maar niemand mij meer vragen of ik ergens anders wil gaan staan roken, want ik doe het niet meer, ik ben toch aso.
Rook verbod op stations fuck dat maar niet voor mij, want ik ben toch maar tuig.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:01
marlies
marlies is offline
Ik als niet roker die veel last heeft van sigarettenrook staat natuurlijk te juichen om dit plan. Ik mijd cafés en restaurants, daar hoop ik altijd maar dat er geen mensen in mijn buurt zitten te roken, terwijl ik aan het eten ben.

maar, de mensen die roken, roken niet voor niets. Het is verdomde moeilijk om eraf te geraken. Ik heb zelfs medelijden met rokers, want ja het lijkt mij vreselijk om afhankelijk te zijn van zo'n stom iets. Maar door het verbieden van roken in café en restaurants verpest je ook wel hun avond, want dan zitten ze zich daar op te vreten: "Ik MOET nu een sigaretje" en dan rennen ze naar buiten
Oud 03-12-2003, 09:29
miro
miro is offline
Kijk voor de lol een op nachtleven, daar staan al een aantal topics hierover (zoekfunctie)

Ik snap het idee erachter wel. Maar ik ga dan net zo lief thuis zitten met een paar vrienden. Lekker sigaretje erbij en ook nog ns goedkope drank. Denk trouwens dat dit idee sowieso niet lang stand zal houden. De horica zou enorm verlies erop maken. Gister las ik zelfs dat zo'n 60 % uiteindelijk zou sluiten (??)

Ik blijf dus gewoon lekker thuis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 12:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
marlies schreef op 03-12-2003 @ 10:01:
Maar door het verbieden van roken in café en restaurants verpest je ook wel hun avond, want dan zitten ze zich daar op te vreten: "Ik MOET nu een sigaretje" en dan rennen ze naar buiten
Nee je stimuleert ze juist in hun afkickproces...
Oud 03-12-2003, 12:35
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-12-2003 @ 18:30:
wat jammer dat het nog 10 jaar gaat duren...
Zeker! Van mij mag dat verbod nu al ingaan. Mensen die roken kiezen er zelf voor, dus hoeven anderen daar niet van mee te genieten. Lijkt me trouwens ook een stuk frisser uitgaan. Je stinkt dan niet meer zo naar rook en je loopt ook niet perongeluk tegen een brandende sigaret aan
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:06
cha0s
cha0s is offline
Dag horeca. Zo'n 60% zal uiteindelijk moeten sluiten als gevolg van die wetgeving.. Zo'n 50.000 arbeidsplaatsen zullen verdwijnen, en dat omdat 'n stel zeikteven de sigaret helemaal willen uitbannen in gelegenheden waar ze toch al zelden of nooit kwamen. goed bezig.

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 03-12-2003 @ 15:06:
Dag horeca. Zo'n 60% zal uiteindelijk moeten sluiten als gevolg van die wetgeving.. Zo'n 50.000 arbeidsplaatsen zullen verdwijnen, en dat omdat 'n stel zeikteven de sigaret helemaal willen uitbannen in gelegenheden waar ze toch al zelden of nooit kwamen. goed bezig.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:42
Jolt
Jolt is offline
Je verliest er door gasten ..
Maar jah, vind het alleen beetje stom dat je op het station niet meer mag roken!
Oud 03-12-2003, 14:44
Sithan
Sithan is offline
Wat een gelul allemaal zef, mensen zijn toch ook niet minder gaan vliegen omdat je niet meer mocht roken in het vliegtuig
Oud 03-12-2003, 15:00
Remqo
Remqo is offline
verbied alcohol dan ook meteen, mensen die te veel op hebben zijn ook vaak vervelend om in de buurt te hebben
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Sithan schreef op 03-12-2003 @ 15:44:
Wat een gelul allemaal zef, mensen zijn toch ook niet minder gaan vliegen omdat je niet meer mocht roken in het vliegtuig
Roken en vliegen zijn dan ook niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Heb je ooit een cafe gezien waar niet gerookt werd?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 03-12-2003 @ 16:03:
Roken en vliegen zijn dan ook niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Heb je ooit een cafe gezien waar niet gerookt werd?
Dat dachten ze van het vliegtuig wellicht vroeger ook en de bioscoop en ga zo maar door,
Nog even en we zien een rookloos cafe en niemand die dr problemen mee hebt, zo zal het gegaan want zo is het altijd gegaan met het verbieden van die rookshit...
Oud 03-12-2003, 15:25
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
Sithan schreef op 03-12-2003 @ 16:15:
Dat dachten ze van het vliegtuig wellicht vroeger ook en de bioscoop en ga zo maar door,
Nog even en we zien een rookloos cafe en niemand die dr problemen mee hebt, zo zal het gegaan want zo is het altijd gegaan met het verbieden van die rookshit...
tot hoever gaat het dan nog door? tot je niet meer mag roken op straat? of dat je zelfs thuis niet meer mag roken? Een niet-rookbeleid vind ik prima, maar ik vind het als niet-roker wel een beetje doorslaan
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:27
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Sithan schreef op 03-12-2003 @ 15:44:
lekkere kromme vergelijking
Oud 03-12-2003, 15:34
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Remqo schreef op 03-12-2003 @ 16:25:
tot hoever gaat het dan nog door? tot je niet meer mag roken op straat? of dat je zelfs thuis niet meer mag roken? Een niet-rookbeleid vind ik prima, maar ik vind het als niet-roker wel een beetje doorslaan
gheh, de rokers gestapo die door de ramen tuurt om te kijken of je je wel aan het rookverbod houdt.
en dan alle rokers verplicht 'n gele ster met het woord roker erin op hun borst laten dragen en ze onderbrengen in speciaal aangelegde rokerswijken.
(ja, smakeloze vergelijking... maar ja, de hetze tegen rokers is even zo smakeloos.)
Oud 03-12-2003, 15:38
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
huilen huilen huilen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 03-12-2003 @ 16:34:
(ja, smakeloze vergelijking... maar ja, de hetze tegen rokers is even zo smakeloos.)
Stel je niet zo aan zeg, rokende zelfmoordcommando's daar lijkt het eerder weg van te hebben dan van de onderdrukking van joden in woII...
Als je rookt ok, maar ga niet lopen zeiken dat anderen die je met de gevolgen ervan opzadelt er niets tegen in mogen brengen.
Oud 03-12-2003, 20:01
PV
PV is offline
Citaat:
Weet je hoe hinderlijk het is als je op de bus staat te wachten en dr komt zo'n stinkerd naast je staan met een sigaret in z'n smoel? Ze zijn inderdaad asociaal. Kan je zelf weer 50 meter verderop gaan staan in de hoop dat daar niemand rookt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:23
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik rook niet, maar kan me goed voorstellen dat dit niet de juiste oplossing is.
Oud 03-12-2003, 20:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-12-2003 @ 09:32:
Tuurlijk jongen alle rokers zijn aso's, en tuig.....
Gezien ik blijkbaar toch niet van dit stigma afkom zal ik me er dan ook maar naar gedragen, dus moet ook maar niemand mij meer vragen of ik ergens anders wil gaan staan roken, want ik doe het niet meer, ik ben toch aso.
Rook verbod op stations fuck dat maar niet voor mij, want ik ben toch maar tuig.
misschien moet je je niet alles aantrekken?
er staat dat het misschien moeilijk te begrijpen is voor de ASO'S. Hij zegt niet dat alle rokers aso's zijn. Alleen de personen die dus niet begrijpen dat mensen er last van kunnen hebben, dát zijn aso's. Dat jij jezelf daartoe vindt behoren, is jouw probleem.

Citaat:
Remqo schreef:
verbied alcohol dan ook meteen, mensen die te veel op hebben zijn ook vaak vervelend om in de buurt te hebben
Vervelend ja, maar niet slecht voor de gezondheid van een ander.
Het argument van rijden met alcohol op ken ik inmiddels wel, maar dat is óók verboden en bovendien is het wat anders als naast iemand zitten en daarvan al ziek (kunnen) worden.
Oud 03-12-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me heel behoorlijk als er op straat niet gerookt zou worden. Ik vind sigarettenrook erg irritant, en hetzelfde geldt voor de lucht die veel rokers bij zich dragen. Echter, buiten op straat zijn er zóveel bronnen van een minder fris odeur dat een verbod belachelijk zou zijn, en daarbovenopgeteld is ook het risico van het inademen van veel kankerverwekkende deeltjes een stuk lager. In cafés en andere horeca is, omdat de lucht daar veel 'geconcentreerder' is, dat risico een stuk hoger. Bovendien stinkt het ruim meer, en is het voor mensen met longproblemen een stuk lastiger dan buiten.

Overigens ben ik op de lange termijn ook voor een verbod op het roken in de buurt van kinderen en andere rookgevoelige mensen, maar dat is nu niet aan de orde.

Van mij mag iemand best roken, maar dan liever niet in mijn buurt. Ik laat mijn hond toch ook niet zomaar op straat z'n behoefte doen zonder het op te ruimen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten