![]() |
|
80 parlementariërs demonstreren voor een referendum over het verdrag van lissabon. Ik heb hier zelf niks van in het nieuws gezien. Heeft iemand hier wel wat over gehoord??
filmpje: http://video.google.com/videoplay?do...02124370&hl=nl
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De opstelling tegenover de EU van de SP, en hun ongebreidelde goedkope populisme, is dan ook totaal niet te rationaliseren of te verdedigen, dus ik kan begrijpen dat je gaat voor de persoonlijke aanval. Heck, het is weer eens wat anders dan linkse studentjes die van alles over de VVD roepen terwijl ze daar evenveel over weten als een Tokkie over kernfysica.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ga zo door ![]() |
![]() |
|
ach de sp was altijd wel handig om bepaalde zaken te benadrukken of om politiek evenwicht te verkrijgen, dat de meeste argumenten ondoordacht zijn mja.
gaat dit topic nog ergens heen behalve de pro vs. anti-eu route, met daaraan de pro vs antireferenda
|
Een eensgezinde groep van 80 politici zou in de (Nederlandse) Tweede Kamer alle door haar gewenste wetten in kunnen voeren ( met uitzondering van wetten die tegen de grondwet indruisen ). In het Europese Parlement staan ze echter machteloos, doordat het EP maar liefst 785 leden telt. Voor een meerderheid zijn dus 393 man nodig.
En zelfs een meerderheid van europarlementariërs heeft weinig te zeggen, omdat ze geen noemenswaardige bevoegdheden hebben. Ze kunnen niet over voorgestelde wetten stemmen, of zelfs maar wetsvoorstellen doen. Dat is één van de redenen waarom de opkomst bij Europese verkiezingen zoveel lager is dan bij nationale verkiezingen. De demonstratie van de 80 parlementsleden had ik niet meegekregen, terwijl ik toch aardig wat nieuws consumeer. De journalisten hadden het misschien te druk met berichten over Amy Whinehouse, de dreiging van enge, fundamentalistische en radicale moslims en het Europese Kampioenschap. Mijn vertrouwen in de populaire media neemt metterdag af, en begint zo langzamerhand om te buigen in paranoiale wantrouwen: steeds vraag ik mij na het bevatten van een nieuwsbericht af waarom de grote meneren daarachter mij datgene wijs willen maken. Maar dat terzijde. De Britse politicus uit het filmpje heerst. Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk. Ik zou willen dat ik mijn argumenten zo goed kon bekleden. |
![]() |
||
Citaat:
Dat daarna een deel van die groep redelijk willekeurig in een politiek spel zwart gemaakt zijn lijkt me ook weinig nieuws
||
Citaat:
De macht van machtshebbers is beperkt. Op het moment dat de grote massa in opstand komt, kan die macht geneutraliseerd worden. Toch zit het in de menselijke aard om egoïstisch te zijn. Dit botst met het algemene belang dat politici voor ogen zouden moeten hebben. Om machtsmisbruik te voorkomen moeten politici de hete, stinkende adem van de massa in de nek kunnen voelen. Daartoe moet de burger op de hoogte zijn van elke scheet die politici de lucht inblazen. Zo kan zij daaraan de waarde hechten, die zij gerechtvaardigd acht. Wanneer media keuzes maken over de al dan niet in hun ogen aanwezige nieuwswaarde, beslissen zij welke gedragingen in ieder geval niet in aanmerking komen voor afkeuring. Dat is een enorme macht, die geen enkel mens onbelet zou mogen uitvoeren. |
![]() |
||
Citaat:
ik had je schot richting de populaire media wel begrepen, maar zoals dat normaal ook gebeurt zie je dat dit soort dingen toch naar buiten komen. Welke berichten eruit komen scheelt van krant tot krant van kanaal tot kanaal, over het algemeen is het wat standaard kommer en kwel en e.e.a. aan zoetsappigheid, omdat men dat eenmaal graag naar binnen slikt bij het ontbijt, en waarschijnlijk zal het ook met adverteren te maken hebben. nu vind ik het ene medium beter leesbaar en interessanter dan de ander, maar als ik iets specifieks wil weten heb ik internet, maargoed los van dit alles vraag ik me nog steeds af wat de nieuws/discussiewaarde is van een (kleine) minderheid in het EP dat geen voorstander van lissabon is. Ik ben het wel met je eens dat het hele argumentatiegedeelte wel wat aanweziger in de pers mag zijn, maar dat was een falikante fout van onze regering die HVvL in een ja nee spelletje omvormden, maar ook dat is niets nieuws.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je argumenten op N&A interesseren me, mede door bovenstaande, al een tijd niet meer. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Man ga toch eendjes voeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar whatever turns you on :') Het heeft wel iets schattigs! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zovaak zeik ik niet op de man. Ik vind het alleen jammer dat een toch wel intelligent persoon regelmatig in herhaling valt omdat hij de neiging heeft om toch om wat tenen te gaan staan. Als hij dat zou weglaten zou hij ook wat serieuzer genomen worden, lijkt me. Daar mag hij best op gewezen worden.
Maar enfin, ontopic. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Topique de ctrl-c et ctrl-v! hasseltboy | 500 | 31-12-2005 13:46 |