Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 21:27
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Ik doe nu een mbo opleiding en wil hiermee stoppen. Ik heb gehoord dat als je dit voor januari doet je niets hoeft terug te betalen, klopt dit???? Ik kan namelijk op de site van de ib-groep niets vinden over stoppen met je opleiding. Iemand die hier iets over weet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 21:32
Verwijderd
Volgens mij moet je gewoon alles terug betalen, tenzij je nu stopt en weer begint met een andere opleiding. Als je gewoon helemaal stopt, moet je het dus gewoon terug betalen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En op www.ib-groep.nl staat nergens 'stel een vraag'?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-12-2003 @ 22:33:
En op www.ib-groep.nl staat nergens 'stel een vraag'?
Ik denk dat ze nu antwoord zoekt en niet over twee dagen...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:38
Ingel
Ingel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-12-2003 @ 22:32:
Volgens mij moet je gewoon alles terug betalen, tenzij je nu stopt en weer begint met een andere opleiding. Als je gewoon helemaal stopt, moet je het dus gewoon terug betalen.
Klopt niet. Als je nu stopt met je studie (voor 1 febr. 2004) hoef je niets terug te betalen. De enige consequentie is dat je daarna maar 4 jaar min de periode die je al aan stufi hebt gehad aan studifinanciering krijgt. ALs jij besluit om m.i.v. januari te stoppen heb je dus 4 maanden stufie gehad, dus heb je nog maar recht op 4 jaar-4 maanden stufi.

Ik hoop dat het zo duidelijk is
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:13
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-12-2003 @ 22:36:
Ik denk dat ze nu antwoord zoekt en niet over twee dagen...
Daarom staan op de site van de IBG heel veel FAQ's, waarmee je door het systeem dat ze gebruiken erg snel antwoord vindt.
Je hoeft dus niet om elk wissewasje te mailen of bellen..
Oud 05-12-2003, 14:21
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 02-12-2003 @ 22:27:
Ik doe nu een mbo opleiding en wil hiermee stoppen. Ik heb gehoord dat als je dit voor januari doet je niets hoeft terug te betalen, klopt dit???? Ik kan namelijk op de site van de ib-groep niets vinden over stoppen met je opleiding. Iemand die hier iets over weet?
Let wel op wanneer je je uitschrijft bij je studie...t kan best zijn dat je dr nog n maand aan vastzit ofzow.....dat je net te laat bent zeg maar......ook even navragen bij je opleiding...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:36
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Artikel 5.10. Stoppen voor 1 februari
Indien een student in het studiejaar waarvoor hij op enig moment voor het eerst prestatiebeurs geniet, ophoudt studiefinanciering te genieten vóór 1 februari, en hij niet over datzelfde studiejaar opnieuw studiefinanciering voor het volgen van hoger onderwijs krijgt toegekend, wordt op 1 januari van het kalenderjaar volgend op dat studiejaar de in dat studiejaar toegekende prestatiebeurs omgezet in een gift.
Bron http://wetten.sdu.nl/cgi-bin/showlaw...de96cc4602b185

Onder het hoofdstuk beroepsondewijs kon ik hier niets over vinden, wel onder t hoofdstuk hoger onderwijs..... Als MBO adn onder beroepsonderwijs valt (dat dacht ik tenminste) zou dat inhouden dat die 1-februari-regeling niet geldt voor MBO....
Is er geen administratie/studieadviseur ofzow waar je t precies kunt navragen....
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 05-12-2003 @ 15:13:
Daarom staan op de site van de IBG heel veel FAQ's, waarmee je door het systeem dat ze gebruiken erg snel antwoord vindt.
Je hoeft dus niet om elk wissewasje te mailen of bellen..
Idd, dat ook, maar ik nam aan dat ze daar al bij gekeken had... maar verder; als je mailt, duurt het ongeveer 2 dagen voor je een antwoord krijgt, wanneer ze het meteen wil weten, schiet ze daar weinig mee op. Hier vragen is dan, na bellen, wel een goede oplossing natuurlijk.
(Maar eerst de site doorspitten is altijd goed natuurlijk.)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 11:11
Verwijderd
Is het niet zo dat je op het MBO op elk moment (dus ook na 1 februari) kan stoppen met je studie, zonder dat je je stufi hoeft terug te betalen?

Op het MBO krijg je toch nog (dit wordt geloof ik pas ingevoerd in 2005) geen prestatiebeurs?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 16:49
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Bedankt voor jullie reacties allemaal,

het is helaas niet zo dat ik het geld terug krijg, ik ben het gewoon kwijt en ben verplicht het lesgeld voor dit schooljaar verder te betalen (ook al zit ik dus niet op school als ik eventueel wil stoppen) ze verplichten me dus om naar school toe te blijven gaan Ik krijg het geld wel terug als ik een BBL opleiding ga doen en dat ga ik nu dus maar doen....een 1 jarige MBO+ opleiding.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 06-12-2003 @ 17:49:
Bedankt voor jullie reacties allemaal,

het is helaas niet zo dat ik het geld terug krijg, ik ben het gewoon kwijt en ben verplicht het lesgeld voor dit schooljaar verder te betalen (ook al zit ik dus niet op school als ik eventueel wil stoppen) ze verplichten me dus om naar school toe te blijven gaan Ik krijg het geld wel terug als ik een BBL opleiding ga doen en dat ga ik nu dus maar doen....een 1 jarige MBO+ opleiding.
Wel logisch eigenlijk, zo is het voor jou veel voordeliger naar school te blijven gaan en je diploma te halen. Ze willen natuurlijk geen mensen hebben zonder diploma, dus ja... Wil je echt helemaal stoppen met school? Of wil je toch iets anders gaan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten