Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2004, 18:17
Saarah
Saarah is offline
Is dit een goed begin voor een verhaal, denken jullie?

Alle kritiek is welkom

Angelique keek haar moeder boos aan. “Waarom niet?!”
Cindy, Angelique's moeder, zuchte. “Voor de zoveelste keer, zo'n piercing is gewoon niet hygiënisch!! En zéker niet in je tong... Ze kan wel ontsteken ofzo!”
“En dan? Dat is dan toch mijn probleem?” zei Angelique brutaal.
“Angelique”, zuchte Cindy, “je bent nog wel MIJN dochter, hoor! En ga je de dokterskosten zelf betalen als je tong ontsteekt? En ga je de kosten van de piercing zelf betalen?”
“Tuurlijk”, knikte Angelique.
“Ah ja? Waarvan dan? Zóveel zakgeld krijg je niet, en werken doe je ook niet!”
“Jij kan het geld me lenen... En dan betaal ik het terug?” vroeg Angelique hoopvol.
Cindy grinnikte. “Angelique, je beseft toch zelf ook wel dat ik je voor zoiets geen geld ga lenen, hoop ik?”
“Jij gunt me ook nooit iets!” schreeuwde Angelique woedend uit. Ze schoof driftig haar stoel achteruit en rende de trap op.
“Doe wat beter je best op school, dan zou ik je misschien wat meer gunnen!” riep Cindy haar nog achterna.
Zo hard mogelijk sloeg Angelique de deur van haar kamer dicht, en liet zich neervallen op haar bed.
Daar bleef ze vijf minuten bewegingloos liggen. Allerlei verschillende gedachten maalden rond in haar hoofd. Waarom had net ZIJ zo'n vervelende moeder? Bijna al haar vriendinnen hadden een piercing, of tenminste twee gaatjes in elk oor! Zij had net één gaatje in elk oor gekregen, en dat was voor haar moeder al heel wat.
Eigenlijk ging het haar niet eens zozeer om de piercing, zó mooi vond ze die nou ook weer niet... En de pijn stond haar ook niet erg aan.
Het ging er haar gewoon om dat net ZIJ altijd het buitenbeentje was. Al haar vriendinnen mochten weg op een fuif blijven tot 3u, zij moest om 1u thuis zijn. Al haar vriendinnen hadden toffe moeders, die hen geld leenden, of toffe kleren voor hen kochten.
Maar zij, zij had een ouderwetse moeder, die het liefste had dat Angelique in een keurige broek liep, met een lang t-shirt zodat je haar buik vooral níét zag, en haar haar keurig los.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2004, 19:14
Reynaert
Reynaert is offline
Ik stopte met lezen na de eerste zin.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:28
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik denk dat het wel wat kan worden, ben iig benieuwd wat er gaat gebeuren: op wat voor een manier het beter gaat worden!

Alleen het is natuurlijk wel een beetje een standaard iets tussen moeders en dochters, maar wie weet geef je het een leuke wending?

Ik zou het vervolg wel willen lezen!
Oud 16-04-2004, 20:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmmm, ik weet niet. Heel erg cliche iig. Een beetje kinderlijke schrijfstijl. Het is misschien leuk de spanning er een beetje in te houden en niet gelijk aan het begin te "verklappen" dat het meisje met haar moeder praat.

Laat haar moeder ook niet zo "jonge-meisjes-achtig" praten, want dat doet ze nu namelijk.

Beetje simpel verhaal, (nog) weinig inhoud en spanning. Maar wie weet, zoals Een Tweeling zei, geef je het nog een leuke wending.

Ook ik ga het vervolg lezen als die er komt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:34
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik vond het niet echt indrukwekkend maar als je je schrijfstijl iets aanpast en wat volwassener laat overkomen, moet het wel beter worden. Een vervolg lees ik, maar als het niet beter wordt stop ik ook meteen...
Reageren

Regels voor berichten