Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik zo weet die je al zeker uit het licht moet houden: amethist, rozekwarts, turkoois, die kunnen verbleken en zelfs uitdrogen (igv turkoois). En bij reinigen met water, denk aan de poreuze stenen!!! sommige lossen op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
C. Clement 9065640657 Een al wat ouder boek, maar geeft een goede uitgebreide beschrijving per edelsteen, jammer genoeg geen foto’s, wel meer soorten stenen als gemiddelde boek. Helen met kristallen en edelstenen Liz Simpson 9020243268 Een interessant en gedetailleerd boek over edelsteenhealing. Ook redelijke achtergrondinformatie, goede info over chakra’s, helaas maar een beperkte legende over de stenen zelf. Edelstenen en uw gezondheid J. van Vlaanderen 9080465518 Hierin komen de 50 belangrijkste edelstenen en waarvoor ze gebruikt kunnen worden beknopt maar helder aan bod met foto. Dun boekje, maar desondanks een aanrader! Gids geneeskrachtige stenen voor lichaam en geest. Julia Labacher 90-4390-010-9 Een lijst met stenen, een foto, hun werking op het lichaam en de ziel, hun verzorging, de mineralogie, het sterrenbeeld, de chakra en de mythologie. Wel duur voor zo’n klein boekje. Kristallen ontcijferd Sue Lilly 90-5764-179-8 Informatie over de achtergrond, kracht en energie van kristallen, het kiezen en lezen van kristallen komt aan bod, voorspellen met edelstenen en 45 kristallen worden besproken. Met foto’s en het gebruik in de verschillende huizen. De magische kracht van amulet, mascotte en talisman Desmond Morris 902692199-3 Een zeer goed en geïllustreerd boek over voorwerpen en symbolen die over de wereld gebruikt worden vanwege hun beschermende of geluksbrengende karakter. Aanrader! Fandex: Stenen en mineralen - 3-8290-3246-3 Erg goedkoop! In waaiervorm gegoten overzicht. |
![]() |
|
Ik heb thuis ook diverse stenen maar ik zou niet weten wat ik er mee moet. Ik heb o.a. tijgeroog, kwarts, jaspies, aragoniet en twee stukken amber. Ook een aantal stenen scarabees uit egypte mar ik weet niet of ik daar in deze context ook wat mee kan. (een aantal van een ondoorzichtige blauwe steen, ik ben de naam kwijt, 3 van zandsteen)
Kunnen jullie misschien vertellen waar deze stenen voor te gebruiken zijn. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die scarabee, ondoorzichtig blauw...felblauw? donkerblauw, misschien een foto? als je flink geduld hebt, wil ik over tijgeroog en jaspis al een samenvatting typen. Aragoniet en amber kost wat meer opzoekwerk. De scarabee op zich: Is de heilige kever van het OUde Egypte, ook nu nog populair als geluksbrenger, heeft de oudste 'stamboom' van alle amuletten ter wereld en is al langer dan 4000 jaar magisch actief. Het is het symbool van het leven zelf. De bescheiden mestkever die de scarabee voorstelt werd door de oude Egyptenaren in verband gebracht met belangrijke thema's als de schepping, voortplanting, potentie, wijsheid, vernieuwing, wederopstanding en onsterfelijkheid. De scarabee werd gedragen door de levenden om hen voor de dood te beschermen. |
![]() |
|
Ja, ik weet waar de scarabee voor staat, de egyptenaren zagen hem als de brenger van leven, omdat het nieuw leven maakt uit dood materiaal. Hij rolt namelijk bolletjes stront, en daar komen dan weer nieuwe scarabees uit.
De kleur van die scarabees is hemelblauw met hier en daar flarden grijsblauw erdoorheen. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken. Ik heb ook een grotere maar die is van geschilderd zandsteen. Bij die kwarts stond iets van Goethiet. Het komt uit marocco. Het heeft een donkerpaarsige kleur en de structuur is een aantal grotere kristallen met HELE kleine kristalletjes eraan, net haartjes. Ik hoop dat je er iets aan hebt. En als je zo'n samenvatting voor me zou willen schrijven, graag! Ik heb alle tijd van de wereld duss... Ik heb nog meer stenen maar ik weet niet zeker wat dat zijn. Ik zal morgen eens langs het plaatselijke mineralenwinkeltje gaan (ze hebben er echt alles, ideaal. Van enorme stenen eieren tot kleine hangertjes.) en vragen wat het nou eigenlijk zijn.
|
Verwijderd
|
Ik heb me ff aant werk gezet en tijgeroog is al af.
hij is te vinden op http://home.studenten.net/~mutant/tijgeroog.doc Graag wel ff melden dat je hem hebt, want ik heb mijn ftp-ruimte nodig en dan haal ik hem weer weg. |
![]() |
|
-heb je ze in huis?
Ja -draag je zelf edelstenen/ mineralen (zoja, welke)? Ja, ik draag zelf regelmatig citrien, lapis lazuli, amethist, bergkristal, pyridoot, aventurijn, mosagaat, tijgeroog. -hoe draag je ze? Meestal aan een ketting, op de huid. Als ik er meerdere tegelijk wil gebruiken doe ik ze in een leren zakje dat ik aan een koord onder mijn kleding draag -hoelang draag je ze? Zolang als het nodig, meestal niet meer dan een week -hoe vaak reinig je ze? Ik reinig de stenen voordat ik ze gebruik. Maar dat is dus niet echt op regelmatige basis ofzo. -hoe reinig je ze? Met zeezout of stromend water. En als ik een steen voor een ritueel gebruik laat ik hem nog wel eens een nachtje in het maanlicht liggen. -merk je iets van de werking? Om eerlijk te zijn niet zo heel veel. Het gaat me meer om het idee, en misschien doe ik het wel gewoon verkeerd ![]() -waar koop je ze en waarom daar? Ik koop ze meestal in winkels (of op markten) waar je de stenen vast kunt houden, dat ze niet verpakt zijn en je de steen kunt voelen. Ik heb er ook een keer een heleboel in een keer gekocht via een bedrijf van een kennis. Dat was heel goedkoop, maar ik heb de stenen van te voren niet kunnen bekijken... -waar kun je ze beter niet kopen? Bij winkels waar ze verpakt zijn. -hoe weet je of de steen bij je past? Dat kun je voelen. Je moet de steen vast houden en dan kijekn hoe hij voelt, als hij je neit aanstaat moet je hem niet kopen. -welke kun je samen dragen, welke niet samen? Hier weet ik niet zo veel vanaf.... -gebruik je ze ook nog voor andere doeleinden (reiniging van huis, rituelen e.d) Ik heb ze weleens in kruidenzakjes gebruikt, om beter te slapen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De goethiet... heel vaag: Over goethiet was betrekkelijk weinig te vinden. Het was maar in één van mijn boeken te vinden als vermelding bij de aventurijn: Bruine aventurijn bevat pyriet en goethiet. Zelfs in de meest uitgebreide lijst waar de meest onwaarschijnlijke namen voor bepaalde stenen in staan, was het niet te vinden. Heb dus het internet aangesproken en ben een paar keer tegen gekomen dat goethiet zo goed als hetzelfde als limoniet zou zijn. Dat bezorgde me volgende info: Limoniet/Goethiet Chemisch : FeO.OH Hardheid : 5 - 5,5 Streepkleur : bruin Kleur : zwart, bruin, geelachtig Glans : diamant-, zijdeglans en dof Breuk : oneffen, bros Kristalstelsel : orthorombisch Extra info : * naaldvormige kristallen * het aggregaat is massief, kruimelig, compact of stervormig * de habitus kan ook korstvormig zijn Wel de naaldvormige kristallen, maar de kleur blijkt geheel anders te zijn. Verder vond ik nog dat het genoemd is naar Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832), de schrijver en filosoof. Goethe verzamelde mineralen. Voor limoniet vond ik wel wat info in de lijst (ook weer nix in de boeken): Wordt ook wel bruinijzererts genoemd. Samenstelling: ijzeroxydehydraat. Het is een mineraal mengsel dat ontstaat door omzetting van ijzerhoudende mineralen, vaak samen met het fijne kristallijne goethiet. Kleur: geel tot zwartbruin. Soorten: Boonerts, ijzeroer, moerasijzererts en de aardachtig gele of bruine glaskop. Tegen ischias en koorts. Maar dus vanwege de kleur denk ik toch dat het iets anders is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
zou iemand aan de hand van een beschrijving kunnen weten welke steen ik heb?
hij is wit-roze (eerst zou je denken dat hij wit is met een lichtroze schijn, maar hij is wel degelijk licht roze), ondoorzichtig en schitterd, als er licht op valt flikkert hij op ow, en men broertje die liet hem vallen op beton, en toen sprong er een lichtvonk uit, waarna we nog een beetje ge-expirimenteerd hebben, en er kwamen weer vonken uit, en hij rook ook naar brand... ja, het is nogal vaag, maar ik ben wel nieuwschierig na het lezen van deze topic, en hij ziet er niet uit als een normale steen (en ik kan geen foto plaatsen ![]()
||
Citaat:
Timmer-gems bv (?? staat geen schrijver bij)-edelsteentherapie ('sinds 1979 succesvolle ervaringen' is het onderschrift) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Jaaa man!
zie je niet dat het hier dood sirrieus over stenen gaat!!! shame on you!!! Gelukkig is er ergens vergeving te halen he!!(whoehoe!!) kort nog over de steentjes.. Stenen zijn stenen en demonen zijn demonen..... Turn youre eye's upon Jesus! en vraag of je mag zien!! en jaaa ik vind dat dit andwoord heeeel veel met de stelling te maken heeft!!
||
Citaat:
Je bent gelukkig zo bescheiden, jezelf een "seeker" of light te noemen. Je hebt het dus nog niet gevonden. Maar als je licht een keer over genezende stenen wilt laten schijnen, dan is het misschien handig om eerst eens in het oude testament te kijken, daar zie je genoeg voorbeelden van stenen, die worden daar met name genoemd. Bij koning Salomon bijvoorbeeld. Of in Ez. 1, 26., hooglied 5, 14. Vul maar de naam van een steen in in de zoekfunctie in http://bijbel.oneway.nl Weet je trouwens dat in de kronen van koningen en pauzen, en in sommige gewijde voorwerpen van christelijke kerken ook stenen verwerkt zijn? En dat stenen al vanaf oude tijden, ook in de oudtestamentische tijd, van belang waren omdat ze genezende krachten hadden? Stenen zijn stenen en god is god ... Turn your eyes on both, I would say. And don't become a sneeker of light. Want het licht schijnt overal, niet alles is meteen zwart als er geen Jezus op staat. Demonen maken volgens mij geen genezende krachten, dus zie het goede maar in de schepping. groeten, peter. |
![]() |
|
even ter uitleg eerst van men naam..
Het licht heb ik wel gevonden maar der is nog zoveel meer in God!! En peter je andwoord zit ook een kern van waarheid in ja.. Er komen inderdaad edelstenen in de bijbel voor, kijk maar troon rond god in openbaringen |(dus jaa het staat in bijbel). het zou inderdaad kunnen zijn dat stenen misschien een geneesende kracht hebben(heb net even met men pa over gehad..) Maar ik geloof wel dat we niet moeten kijken naar de stenen zelf maar naar de maker ervan.. want daar zit veel meer kracht in.. er staat in de bijbel echter nergens in dat we genezing(of wat dan ook) moeten vinden in stenen... Wel dat er een functie aan vast zit.. stenen syboliseerde nml bv een stam ze hebben dus een bepaald Karacter..! oke ik hoor zie je rectie wel weer..~! gegroet! chiau!! |
![]() |
||
Citaat:
Maar het punt is denk ik, dat genezende stenen niet bij onze Westerse cultuur horen. Wel bij de Oosterse (Babylonische, Egyptische, Joodse bijvoorbeeld). En daarom zijn we als westerlingen niet gewend, ernaar te kijken. Het oude testament is eigenlijk geschreven in en door en voor de oosterse cultuur. En als je het zo begrijpt, dan zie je dat je er best naar mag kijken. Misschien lijkt het zo dat er "magische krachten" aan zitten, omdat sommige mensen er vaag over praten en geloven dat er magische krachten aan zitten? Ik zie ze alleen als genezend. Ik zie geen magische krachten. Elke genezende steen heeft een ander karakter, is van een andere stam, dat klopt wel volgens mij. Er zijn stenen die bij het hart horen, stenen die lichtkracht in zich opnemen, enzovoorts. groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
En ik vind dat je overkomt alsof je mensen wilt bekeren die daar geen belang bij hebben. Dat is hier absoluut verboden. Weet dat.
|
sorry maar je hebt volgens mij duidelijk niet alle berichtjes gelezen..
heb al gezecht dat die uitpraak van mij niet helemaal met het onderwerp te maken had.. dus je hoeft niet weer dit terug te brengen.. lees eerst de berichten hiervoor maar en als je dan wil reageeren hoor ik het wel
|
Ik heb wel degelijk alles gelezen. Anders zou ik niets zeggen. Ik nam bovenstaande quote als voorbeeld van hoe jij overkomt. Als iemand die constant met vingertjes naar Jezus en God wijst over alles. Discussies over die mensen, ja, in een appart topic dan, maar bekeringsdrang of reply's die overkomen als bekeringsdrang houden we niet van. Let daarop.
|
Dan zal ik het met nog duidelijkere woorden hier zeggen!
Die uitspraak die ik daar heb gegeven had KLOPTE NIET ![]() Dat zag pe15 goed! ![]() ![]() Toen ben ik uitijndelijk op een punt gekomen waar ik zei.. oke nu begrijp ik je pe15, die mening die jij over edelstenen hebt kan ik nu al beter met je delen... lees het laatste bericht van pe15 over edelstenen maar en mijn reactie daarop! Dan zie je dat ik het al meer met hem eens ben!! en ik wil best gelooven dat je dat gelezen hebt..! en misschien ben ik wel niet duidelijk genoeg geweest erover dat mijn eerste opmerking die jij gequote had dus niet klopte, en dat geef ik ook toe! ik hoop dat je er nu weer wat meer van snapt!! ![]() oke meid!(toch..?) ik wacht je reactie wel weer af..) ennnu je mag best wat liefer voor me zijn hoor!! ![]() Je chat hier nml ook maar met een mens he!! ![]() ke prima de Bima!!
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Past jouw huis/kamer bij jouw lifestyle? Verwijderd | 23 | 28-07-2010 10:02 | |
ARTistiek |
Hangt er bij jou (eigen) kunst aan de muur Verwijderd | 13 | 22-04-2010 20:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Edelstenen op Mars aangetroffen Gatara | 6 | 06-11-2003 14:32 | |
Flora & Fauna |
de mooiste plaats ter wereld bealzebub | 16 | 30-01-2002 02:41 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
heeft er iemand info over mineralen en edelstenen? mereltje | 3 | 10-05-2001 11:03 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
heeeeelp me!! mineralen enzo.. mereltje | 0 | 21-04-2001 13:09 |