Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2010, 11:21
Verwijderd
Nieuwe poging nadat alles weg was...

Zoals de titel zegt: past jouw woonomgeving bij jouw lifestyle/persoonlijkheid? Is het strak, modern, stijlvol, kleurrijk, staat het vol met prullen, rommelig, gezellig, gothic, alternatief? Hou je van exclusieve spullen aan je lichaam en ook in je huis, komt er alleen kunst aan je muren, of ben je familiaal en staan er overal foto's van familieleden? Koop je bij de Ikea of de Antiekzaak? Hou je ervan dingen te showen of staat alles netjes georganiseerd in kasten?

Mijn appartement is nogal chaotisch en druk, net als ikzelf. Vaak rommelig. Ik heb destijds niet geschilderd omdat dat te duur was en het er op zich netjes uitzag. Mijn banken zijn afdankertjes, mijn bureau komt van mijn ouders en mijn salontafel is achtergelaten door de vorige bewoners.
In mijn vorige huis was alles geschilderd, mijn slaapkamer was bordeaux, evenals de gang met krijtwit. Overal kroonluchters en oranje/roze kussentjes en matten. Mijn living was lichtgrijs met donkergrijs en zilver, moderne lampen en felkleurige kussentjes als accent.
Zo zou ik het graag weer willen, strak en modern in de leefruimtes en gezellig, warm en exotisch in de slaapkamer.

Ik ben eigenlijk wel trots op mijn verzameling boeken, cds en dvds, dus die stel ik zoveel mogelijk ten toon, alleen passen mijn boeken niet in de woonkamer, dus die staan in een 2e slaapkamer, zodat ik wel kan spreken over 'de bibliotheek' . In de woonkamer zelf is een wand bedekt met media: games, cds, dvds,... Ik stal graag uit

Mijn fantasy/larp-kant komt weinig naar voren, tenzij in een tweetal beeldjes in mijn woonkamer, wat meer in de bibliotheek (vooral bij de 'afdeling' fantasyboeken ^^) en een klein altaartje (3 kleine tafeltjes vol met positieve en belangrijke herinneringen en spulletjes). Mijn larpspullen zelf zijn meestal netjes opgeborgen in de bibliotheek. En een rekje met edelstenen en mineralen in de gang.

Mijn creatieve kant komt niet echt tot uiting, behalve door een schildersezel in de woonkamer en een rek met doeken en verf in de bibliotheek. In mijn oude huis hing het vol met schilderijen van mezelf, hier zijn het vooral werken van anderen en een niet-zo artistieke wrestling-poster.

Alternatieve (kinderlijk alto nog) kant vind je vooral in een gigantisch Nijntje en een grote Pikachu ^^

Ik koop vooral bij de Ikea, leuk en betaalbaar en ik ben fan van de Billy's en de Benno's (alleen je kasten uitbreiden omdat je verzameling groter wordt is niet zo tof als ze kleuren niet meer verkopen ). Maar mijn nachtkastjes zijn dingen die ik heb afgetroggeld van mijn familie, heel ouderwets, terwijl mijn bed modern is (dat moet nog eens veranderen, aangezien ik in mijn slaapkamer niet modern wil gaan).

Foto's heb ik niet veel, ik hecht meer waarde aan dingen die ik van iemand krijg, briefjes, tekeningen, beeldjes. Maar ik ben wel zo van dat het in mijn huis moet passen. Of ik moet het uitermate gaaf vinden. Overigens past vanalles en niets in mijn huis, dus dat ik mij daar soms druk over kan maken ^^.
Het liefst zou ik een modern, strak interieur hebben, maar aangezien het in mijn hoofd ook niet alleen maar strak en modern is, zal ik dat wel nooit voor mekaar krijgen. Mijn huis is eigenlijk net als ik: heel divers, een mixje van vanalles.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2010, 11:31
Hakuna
Hakuna is offline
IK zou graag felrode vloerbedekking willen hebben (huidige vloerbedekking is ver versleten en en is grijs/bruin van kleur), verder hou ik van een strakke en een overzichtelijke indeling in mijn woonkamer.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 14:21
silentbob
silentbob is offline
mijn kamer is rommelig(maar moet het nu voor het eerst in jaren opruimen van mn ouders omdat ik nu weer ratten heb en die kreeg ik het hok nauwelijks meer in na het los laten lopen, dus mogeb ze van mn ouders pas weer los als mn kamer opgeruimd is...)
er staan redelijk wat planten, een terrarium met gifkikkers, een hok met ratten, een bureau vol met rommel(wat ook perfect bij me past omdat ik nooit huiswerk maak), overal liggen snoeppapiertjes en lege zakken, liggen een paar lege wietzakjes, en op de lampenkap van mn terrarium heb ik een wietblad overgetrokken
liggen ook nog allemaal wietstengels op m'n kamer(eigen oogst), en na wat beter kijken/zoekn vallen er nog wel genoeg andere wiergerelateerde dngen te vinden(pakje longvloei, paar pijpen, etc)
en dn is er ook nog mn schoolboekenstapel(nou ja, meer bult, en met aardig wat lagen stencils ertussen)

en nog wat voedselkweken voor de gifkikkers en een hoop lege plastic plantenpotten
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 23:06
Verwijderd
Mijn woonkamer (en badkamer) is groen, ik hou erg van groen. Al sinds mijn 15e in al mijn kamers/huizen geen andere kleur meer op de muur gehad en raak het niet zat! Ik ben momenteel bezig met mijn huis 'vergroenen', maak meubels die nog niet groen zijn groen. Voorheen had ik altijd nog een kleur erbij, eerst was dat rood en later turquoise. Maar nu moet dus langzamerhand alles groen worden. Maar dat kost geld dus dat zal nog wel even duren voor het klaar is.
Mijn slaapkamer is fuchsia , ik ben die kleur helemaal beu dus die staat ook op de lijst van nog groen te maken dingen.
Een paar jaar terug had ik altijd overal foto's hangen of staan, maar dat vind ik nu helemaal niet leuk meer. Het is in m'n huis rustiger geworden qua rommel en tierelantijntjes.
Ik hou wel erg van kitsch, als ik zou bulken van het geld zou ik mijn inboel bij bijv. kijkbijfrancine.nl halen, man man wat een spullen hebben ze daar . Echter staat mijn huis vol met ikea meubelen die ik voor het merendeel heb gekregen/overgenomen. Heb laatst wel 3 mooie barokachtige eetkamerstoelen gevonden op marktplaats voor een prikkie. Ze zijn helaas niet groen maar donkerbruin, maar dat past prima bij groen.
Heb me voorgenomen dat alles wat ik vanaf nu koop qua inrichting dat dat groen moet zijn.

Aan de muur heb ik 2 schilderijen die ik zelf heb gemaakt. De ene is best lelijk en die ben ik ook zat. Verder hangt er een plastic tafelkleed van de hema, groen met allerlei trippy bloemen erop (deed het erg goed bij de laatste paddotrip). Ik hou absoluut niet van posters of van die standaard ikea schilderijen.

Mijn huishouden is normaal gesproken een huishouden van jan steen, maar sinds een week of 3 heb ik ineens een opruimziekte Het heeft nog nooit zolang aangehouden als nu, maar het zal wel weer overgaan. Ik heb mijn hele huis uitgemest en sta zowat iedere dag schoon te maken
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 11:48
silentbob
silentbob is offline
de mooie natuurlijke kleur groen of de rare chemische?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 12:58
Verwijderd
Citaat:
de mooie natuurlijke kleur groen of de rare chemische?
de kleur van mijn muur heet 'vrouwenmantel' (een soort plant is dat) en dat is dus natuurlijk groen, wel fel maar niet knallend. Sommige meubels zijn wel lime knallend groen, maar ik heb ook iets donkere tinten.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 20:41
silentbob
silentbob is offline
ja die hebben wij ook in de voortuin, maar vind ik niet echt fel, is juist een heel wittig soort groen
zelf ben ik dol nop natuurlijk groen, zowat alle kleuren die je krijgt met gewoon gele en blauwe verf mengen bijv. , maar zodra je er wit of zwart bijmengt vind ik het een stuk minder(niet dat ik veel verf)
mijn muren zijn ook groen maar vind ik nogal een lelijke tint groen, denk dat je het pastelgroen zou kunnen noemen, echt zo'n heel lichte tint groen met heel veel wit erin
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 09:39
Verwijderd
Ja echt heel erg. Op een meubeltje na is het helemaal 'mij'.
Ik heb een van onze banken uitgezocht en ik vind ze heel fijn. Ze zijn heel modern en echt lekker zitbaar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 13:26
Verwijderd
Hoe zou mijn huis niet bij mijn lifestyle kunnen passen, als ik er in leef? Maar ja, het is wel tamelijk mij, denk ik. Hoewel mijn huis opgeruimder is dan mensen misschien zouden verwachten van een kunstacademiestudent, maar ik heb een hekel aan rommel. Er zijn wel felle kleuren (woonkamer is knalgeel, keukenvloer is knalblauw, wc is rozerood) en een muur vol kaarten en persoonlijke foto's boven mijn bureau en veel te veel boeken en allemaal tekenspullen en een piano. Ik ben een arme student, dus ik heb alleen tweedehands meubilair en ikeaspullen die mijn vriendje verafschuwt. 't Ziet er toch gezellig uit. Oh en ik heb planten aan mijn balkon waar ik heel blij mee ben, hoewel ik bang ben dat ze nu dood zijn, want ik was de afgelopen hittegolf dus niet thuis om ze water te geven
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 16:01
tuttebel
tuttebel is offline
Mijn kamer is meestal rommeliger dan ikzelf, ik ben redelijk georganiseerd altijd. Verder is mijn kamer klein, net als ik, dat past dus.
Ik heb er een knus hoekje in gebouwd met veel kussens en een zacht vloerkleedje, omdat ik hou van lekker binnen zitten in de winter met een kop thee. In de zomer ga ik veel naar buiten, biertjes drinken op mijn dakterras, dat is ook wel weer kenmerkend voor mn lifestyle.
ik heb de inrichting zelf uitgekozen: bruin gestructureerd vloerkleed, donkerbruin houten bed. Ik heb veel dingen van hout en riet en in natuurtinten, afgewisseld met een dekbedovertrek en accesoires in felle kleuren als lime en lichtblauw. Ik heb verder weinig accesoires, behalve echt nuttige dingen; omdat mn kamer al zo klein is en ik wel van rust in mijn kamer houdt.
Oud 05-07-2010, 19:45
silentbob
silentbob is offline
ik heb weer wat bedacht wat ik met mn kamer ga doen, ik ga met zxo'n programmaatje waarmee je plaatjes op meerdere a4tjes kunt afdrukken een grote afbeelding van een steerenhemel uitprinten en dat op m'n plafond plakken, en dan zelf een poster maken(met o.a. wat mooie foto's van de hubble space telescoop, wat bandlogo's en wat andere symbolen, wietblad, vredesteken en anarchismeteken bijv.) eb die op het schuine gedeelte van m'n plafond/muur plakken
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 20:16
Giles
Giles is offline
Neen. Maar dat komt nog wel eens.
Oud 05-07-2010, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Neen. Maar dat komt nog wel eens.
Wat vloekt er dan? En hoe zou je het willen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 10:17
Verwijderd
Ik ben erg tevreden over mijn huis. We wonen er pas een half jaar, maar langzamerhand word het wel zoals ik het wil hebben. Er zijn altijd dingen die beter kunnen, maar het is erg mooi!

We hebben eigenlijk niks gedaan aan het huis, alleen muurstickers geplakt. In de gang, slaapkamer en zitkamer hing al behang. Dat hebben we zo gelaten. En zelfs mijn vriend begint er wel aan te wennen (want het is een echt vrouwenhuis).

In de slaapkamer hangt een soort barok behang, niet heel duidelijk, alleen als je er tegenaan kijkt zie je het. Ik vind dat wel mooi.
Er staat nu een oud, lelijk, door de kat verkloot bureau. Daar wil ik eigenlijk een nieuwe, dat komt er ook. Alleen nog even zoeken naar een mooie. Ook het bed zou niet mijn keuze zijn geweest, het is namelijk het bed van mijn vriend. Maar ik heb er vrede mee. Ik hoop wel dit jaar een nieuw bed te kunnen maken. Meer naar mijn smaak
Ook staat er de commode, dat is de commode waar mijn opa, moeder, zus, broer en ik op hebben gelegen. Ik hou van dat soort familiedingen.

De keuken is modern, redelijk saai. Maar wel veel mooier dan de standaard keuken. We hebben de keuken opgeleukt door muurstickers te plakken.

De zitkamer heeft een schouw, waar de tv in staat. Er is aan weerszijden van de schouw blauw bloemetjesbehang. Tegenover die muur is er zwart wit herdertjesbehang (Het behang wat ik al jaren wilde hebben) Er staat een ikea poang stoel, die ik heb bekleed met een ander stofje, Maud haar box staat er, in de hoek van de kamer staat de eettafel, die ik zelf gemaakt heb. Uiteraard is die wel helemaal in mijn stijl. De bank is de oude bank van mijn ouders, ik ben er erg blij mee. En ik heb een echte ouderwetse koekoeksklok die uit het huis van mijn grootouders komt

Overal in huis zijn inbouwkasten met nog oude paneeldeuren. In de zitkamer zit in de ene kast mijn boeken. De andere vol servies en mijn schoolspullen. Mijn vriend zijn boeken staan in de kasten in de gang. Daar staan ook onze dvd's en cd's.

We hebben een geweldige badkamer. Modern met bad. En heel groot! Daar hebben we ook muurstickers geplakt.

En sinds kort slaapt Maud op haar eigen kamer. Het is een heel klein kamertje, maar erg mooi. Ook al had ik daar liever behang gehad en wat meer kleur. Het is een erg leuk kamertje geworden!

En we hebben een erg fijne tuin. Daar ben ik ook erg blij mee! Niet heel groot, maar groot genoeg om er wel met 15 mensen te kunnen BBQen.

Op mijn oude kamer hingen overal foto's. Nu hangen die er niet, staan er wel een aantal door het huis. Ik wil ze nog wel ophangen, alleen zijn het er zoveel dat er een manier gevonden moet worden hoe we ze op kunnen hangen.
Het huis staat ook vol met prulletjes, van mij mag dat wel iets minder, maar ik heb zoveel spullen, dat je het niet makkelijk overal achter deuren kwijt kan!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 10:53
Verwijderd
Ik vind het leuk om al die beschrijvingen te lezen, maar trek ook de lijn door naar je lifestyle/persoonlijkheid, anders is het gewoon een W&W-topic 'Beschrijf je huis'. Vertel waarom het zo goed bij je past.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 13:06
darkfairy
darkfairy is offline
een aantal muren van me kamer zijn rood een andere muur en me pafon zijn wit.
heb een slaapstoel in me kamer staan waar me kleren die ik draag op het liggen.
dan staat er nog een grote zwarte stoel.
en dan staan er nog op een rood kastje me verzameling cactussen en andere dingen.
in me lade me verzameling parfum en allerlei troep.
heb ook nog een bureau met daarboven een plank waar me verzameling elfjes opstaan.
Oud 06-07-2010, 20:00
silentbob
silentbob is offline
haha, bij mij zijn de meeste van m'n planten ook cactussen
geweldige planten, hebben nu alweer een paar maanden geen water gehad(en daarvoor ook al een half jaar niet), en staan er nog steeds goed bij, past perfect bij m'n luiheid
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 21:04
Giles
Giles is offline
Citaat:
Wat vloekt er dan? En hoe zou je het willen?
Mijn ene ruimte is een kaal studentenkot, mijn andere ruimte is in mijn tienertijd blijven steken.
Voor wat ik wil heb ik ongeveer een gebouw met achttien kamers nodig
Oud 08-07-2010, 10:56
Verwijderd
Ja.
Overal staan boeken, en ik hou van boeken.
Ehm de inrichting is verder vrij simpel, veel hout en rotan en verder zijn dingen wit of blauw, want dat heb ik nodig om het overzicht te bewaren.
Mijn bureau is een rommeltje, dat komt doordat ik er niet zo vaak aan zit, dus dat is een gevolg van mijn lifestyle. Soms is mijn bureau extreem netjes, dat komt doordat ik niet ergens aan kan beginnen zonder het helemaal af te maken, en dat geldt ook voor opruimen. Het bureau van mijn vriend staat vol bakken met magickaartjes en dat komt doordat hij minstens een uur per dag bezig is met het optimaliseren van zijn decks, dus dat is een gevolg van zijn lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 14:35
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
haha, bij mij zijn de meeste van m'n planten ook cactussen
geweldige planten, hebben nu alweer een paar maanden geen water gehad(en daarvoor ook al een half jaar niet), en staan er nog steeds goed bij, past perfect bij m'n luiheid
heb je ook cactussen met bloemetjes eraan?.
en ze gaan inderdaad erg lang mee ja.
Oud 09-07-2010, 20:20
silentbob
silentbob is offline
op het moment niet, had er vorig jaar 1 met 1 bloemerje(maar was zo'n mammilaria, dus dat was nog niet zoveel), maar die kreeg even later wolluizen en rotte later helemaal weg geloof ik, is nu dood in elk geval
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 23:43
kroot
kroot is offline
Het is altijd een redelijke rommel, moet echt mijn best doen om het enigszins netjes te houden. Ik ben persoonlijk ook nogal chaotisch dus dat klopt wel. Voor de rest ja ik wilde wel de boel een beetje rustig houden. Dus muren gewoon wit gelaten, witte klerenkast en houten boekenkast, maar weer wel een rode bank. Ik houd wel van dan een felle kleur ergens tussen. En voor de rest heb ik 3 cdrekjes, maarja wat wil je als je een muziekstudie doet. Ohja en mijn huis staat redelijk vol met instrumenten: xylofoon, snaredrum, gitaar, klokkenspel, piano.
Bloemen ben ik niet zo goed in, vergeet ik water te geven.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 18:50
Verwijderd
mijn kamer past niet zo bij mij,
omdat ik zelf best wel veranderd ben
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 10:02
Malossi
Malossi is offline
Mijn kamer past totaal niet bij me, maar dat komt dan ook omdat mn ouders bepaald hebben hoe het eruit moest zien... Hang nu maar wat posters op om m'n eigen draai eraan te geven. Ik woon dan ook nog thuis, dus best logisch dat ze de vloerbedekking en het behang hetzelfde willen hebben als de rest van de bovenverdieping...

Voor in de toekomst, mijn eigen huis; Modern, wit, maar niet té wit. Wit met zwarte en grijze accenten lijkt me mooi, met een dikke hangbank waar je in verdrinkt. En het liefste een roestvrijstalen trap, die in de woonkamer uitkomt, omdat dit modern oogt. Verder lijkt een mooie spreuk, in zilveren letters op een witte muur, me mooi, iets als 'Carpe Diem' ofzo. Een soort van wijsheid, maar wel bescheiden. En iets van een eigen draai, dus moderne meubels, maar met tentoonstelling van miniatuur-schepen ofzo, en waarin duidelijk mijn roots ligt.

Bovenal wil ik dat het opgeruimd, georganiseerd en schoon is. In tegenstelling tot mijn ouderlijk huis waar altijd rotzooi overal ligt en je op die manier geen rust krijgt in je eigen woonkamer. Altijd kijk je wel ergens tegenaan...

Laatst gewijzigd op 28-07-2010 om 10:03. Reden: aanvulling
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten