Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2003, 16:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik zit al 7 jaar op een dansacademie en dans daar ieder weekend (vrijdag en zaterdag) ongeveer 12 uur. nu was kracht altijd 1 van mijn sterkste punten. echt snel moe werd ik ook nooit.

nu merk ik dat dit jaar mijn conditie in een rap tempo achteruit is gegaan. ik ben sneller rood, ben snel buitenadem, e.d. dit gaat echt ten koste van mijn techniek etc. ik krijg bijvoorbeeld mijn been minder makkelijk de lucht in, raak snel verslapt. vorig jaar kon ik er 3 draaien, nu ben ik weer af bij 2. en dan komt er nog zo'n hupje achteraan. dit komt dus omdat ik zo snel moe ben.

het is niet zo dat ik nu opeens minder beweeg ofzo. juist meer denk ik. en een optie om mijn conditie doordeweeks wat te verbeteren is er ook niet want ik heb daar de tijd niet voor (examenjaar ed). daarbij fiets ik iedere dag 12 kilometer naar school en weer terug.

maar ik vind dit dus best vervelend. ik ga dit jaar namelijk bij mijn dansschool auditie doen voor de hbo-opleiding, maar dit gaat niet echt de goede kant op.

is er iemand die dus tips heeft?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:22
Verwijderd
misschien zijn je eetgewoonten veranderd ?

ik zal mijn vriendin is vragen of zij er iets op weet (ze doet topsport schaatsen)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:27
DeGexxte
DeGexxte is offline
zolang je conditie uiteruit holt, zal hij zo slecht niet zijn

Het enige dát je kan doen is veel rennen, lopen, enz om je conditie weer op pijl te houden
Oud 06-12-2003, 18:29
slimmieslak
slimmieslak is offline
en gezond eten, met vooral genoeg vitamine enzo.
hoewel ik denk dat je suikers, ven koolhydraten ook nodig hebt, omdat die je juist energie geven!
verder weet ik het echt niet!
succes
x
Oud 06-12-2003, 18:30
Roos
Roos is offline
Rook je?
Oud 06-12-2003, 19:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-12-2003 @ 19:30:
Rook je?
neej.

ik heb ook al aan voeding zitten denken. ik heb een tijdje gehad dat ik te weinig at. dat is eigenlijk al wel fftjes geleden (half jaartje ofzo) en nu eet ik weer normaal. maar misschien dat mijn voedingspatroon veranderd is ofzo.

maar op zich, ik eet altijd veel brood enzo. tsja? het is écht vervelend.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 22:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 06-12-2003 @ 22:10:
Je kunt iedere dag echt wel 20/30 minuutjes vrijmaken of even te gaan rennen/joggen.
hardlopen werkt bij mij niet echt omdat ik dan mn knieën te veel ga belasten. ik heb het wel eens geprobeerd, maar tevergeefs dus. en ik kan me er vaak niet tot toe zetten om het te doen, zeker niet als ik een hele dag op school heb gezeten. ik kan het namelijk nogal zat zijn na zo'n dag en dan tot nergens meer toe in staat te zijn.

en dan nog vraag ik me af of ik hiermee mijn probleem aanpak. want het kan er volgens mij niet aan liggen dat ik te weinig dóe en daardoor een slechtere conditie heb. ik denk dat ik twee keer zoveel beweeg als een gemiddelde nederlander.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 23:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
misschien dat je nu voor het eerst niet goed tegen het jaargetijde (koude+vocht) kunt?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 01:47
boer
boer is offline
ik denk dat je te veel doet, en dit meen ik serieus
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 10:11
Nieni
Nieni is offline
Overtraining?
Oud 07-12-2003, 12:03
boer
boer is offline
ja, zou heel goed kunnen, maar het kan ook dat ze de groeispurt nu heeft of net gehad heeft, het is namelijk zo dat de botten eerst groeien en dat daarna de spieren sterker worden
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 14:02
Verwijderd
@ mijn vriendin.

Nou als ik jouwn verhaal zo lees, lijkt et mij meer dat jij iets van de ziekte van pfeiffer hebt.
Als dat niet zo is zou je misschien kunnen proberen je conditie toch meer te verbeteren en meer gericht trainen op je sport.
Als ik het zo lees denk ik dat je basis conditie verder goed is, maar met meer gerichte trainingen denk ik dat je dat beetje extra wat je juist nodig hebt kunt verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 17:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 07-12-2003 @ 13:03:
ja, zou heel goed kunnen, maar het kan ook dat ze de groeispurt nu heeft of net gehad heeft, het is namelijk zo dat de botten eerst groeien en dat daarna de spieren sterker worden
neej die heb ik 5 jaar geleden ofzo al gehad. dus daar kan het probleem niet liggen.

pfeiffer is het denk ik ook niet. ik heb verder geen last van opgezette klieren of koorts o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 17:53
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 07-12-2003 @ 18:42:
pfeiffer is het denk ik ook niet. ik heb verder geen last van opgezette klieren of koorts o.i.d.
Dat hoeft er natuurlijk niet per se bij te komen..
Inderdaad een gesprek met je huisarts, hij kan eventueel bloed laten prikken op een aantal dingetjes, of je helpen met je voedingspatroon e.d.
Misschien zijn er begeleidende artsen ofzo op je opleiding?
Oud 07-12-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef op 07-12-2003 @ 18:42:
neej die heb ik 5 jaar geleden ofzo al gehad. dus daar kan het probleem niet liggen.

Vijf jaar geleden een bloedonderzoek gehad en daarom kan het daar dus niet aan liggen?! In vijf jaar kan er nogal veel veranderen, dat lijkt me duidelijk.

En bij Pfeiffer hoeven de dingen die jij opnoemt er volgens mij idd niet per se bij te horen.

Bezoekje aan de dokter kan so wie so nooit kwaad, denk ik.

Misschien heb je idd je voedingspatroon veranderd of ligt het idd aan de tijd van het jaar of ben je idd overtraint, het kan aan zo veel liggen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:08
Verwijderd
tjah, laatste advies.

Doktor
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 00:16
Verwijderd
Pfeiffer kan een tweede keer op duiken, en heeft niet altijd dezelfde kenmerken (klieren)
Ga es bij de doc langs, vraag om advies, is altijd het beste
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 06:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-12-2003 @ 19:01:
Vijf jaar geleden een bloedonderzoek gehad en daarom kan het daar dus niet aan liggen?! In vijf jaar kan er nogal veel veranderen, dat lijkt me duidelijk.

En bij Pfeiffer hoeven de dingen die jij opnoemt er volgens mij idd niet per se bij te horen.

Bezoekje aan de dokter kan so wie so nooit kwaad, denk ik.

Misschien heb je idd je voedingspatroon veranderd of ligt het idd aan de tijd van het jaar of ben je idd overtraint, het kan aan zo veel liggen.
volgens mij heb jij niet zo goed gelezen waarop ik gereplyed had het ging namelijk over een groeispurt en niet over een bloedonderzoek. en die groeispurt heb ik wel vijf jaar geleden gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 09:39
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef op 08-12-2003 @ 07:38:
volgens mij heb jij niet zo goed gelezen waarop ik gereplyed had het ging namelijk over een groeispurt en niet over een bloedonderzoek. en die groeispurt heb ik wel vijf jaar geleden gehad.
En dat bloedonderzoek dus niet.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2003 @ 10:39:
En dat bloedonderzoek dus niet.
jawel dat wel, maar dat is inderdaad alweer 2 jaar geleden, dus echt geldig lijkt me dat niet meer.
misschien dat ik t inderdaad toch weer een keer moet doen...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten