Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
euhm iets kleins kan ik nog wel veranderen, maar hij vind het juist zo leuk aan mij dat ik mezelf blijf... zn vorige vriendinnen werden helemaal metal...en ik doe gewoon aan wat ik leuk vind... mischien dat ik ooit een rokje aandoe omdat hij dat helemaal geweldig vindt (ik heb een hekel aan die dingen) maar das voor af en toe dan alst mooi weer is ofzo haha *winter*
![]() maar ik vind wel van roken ofzo dat je dat moet kunnen verandseren, maar idsd kun je 't niet eisen, je weet dat vaak al voordat je er iets mee krijgt kies je dan ook voor opzich...
|
'Slechte' gewoonten zijn vaak wel af te leren.. Je hebt ze jezelf tenslotte ook aan kunnen wennen, dus zou je ze ook af moeten kunnen leren.
En ik vind dat je ook aan je partner kunt vragen deze af te leren (bijvoorbeeld roken), of je partner dat dan ook zal doen is een tweede, maar je kunt het altijd vragen. Maar hoe jij van binnen bent, hoe je over dingen denkt, hoe jij ergens tegenaan kijkt, hoe jij reageert, je karakter en temperament kun je niet veranderen, hoogstens enigszins onder controle houden... Echt radicaal iets veranderen gaat niet denk ik, en anders dan zal dat bergen tijd vergen.
|
![]() |
Ik heb hier ooit eens een topic gestart "relatie stoppen omdat vriend rookt?" of iets in die aard.
En de meesten zeiden dat het flauw was om een relatie te stoppen enkel omdat hij rookt. Omdat je toch al vanaf het begin van je relatie weet dat hij rookt, dus moet je 't er maar bijnemen. Maar goed, mijn vriend rookt dus. In het begin maakte ik er een probleem van. Hij rookt vrij veel en ik kan er soms niet meer tegen, soms voel ik me misselijk van die geur. Ik heb er veel aan gedaan om hem duidelijk te maken dat ik er soms een hekel aan had maar een verslaving is moeilijk te stoppen, geloof me. Dus chantage, zoals 'ik maak het uit als je niet stopt', is belachelijk. Ik vind het nog steeds vervelend als hij té veel rookt maar dan zeg ik het hem, neem ik zijn pakje af en ga ik naar buiten. Hij rookt al minder maar hem helemaal doen stoppen is téveel gevraagd vrees ik. Op een dag als ik er helemaal genoeg van krijg dan zal ie het wel merken. |
![]() |
|
in jouw geval vind ik dat je kan vragen of hij iig niet bij jou in de buurt wil roken omdat je het vies vind. Wat hij dan in zn eigen tijd doet moet hij zelf weten maar niet bij jou in de buurt.
|
Je kunt best proberen of je vriend(in) wat kleine dingetjes af wil leren, zolang iemand daar niet compleet door verandert, want iemand moet wel zichzelf kunnen blijven. Anders krijg je uiteindelijk toch een onmogelijke situatie.
Ik ben bijvoorbeeld een fervent nagelbijter, doe dat al jaren. Maar als ik bij mijn vriend ben, probeer ik toch om het te laten. En als ik niet bij hem ben, betrap ik mezelf er soms op dat ik nagelbijt en dan denk: 'nee, dat mocht niet van hem' en dan stop ik. Wat dat betreft is het natuurlijk alleen maar gunstig, een extra push om een vervelende eigenschap af te leren. Als ik verliefd zou worden op iemand die rookt, zou ik er niks mee beginnen, tenzij hij voor het begin van onze relatie al zou beloven ermee te stoppen. Ik kan namelijk niet goed tegen sigarettenrook, krijg het daar ontzettend benauwd van. Maar goed, in jouw geval... Ik zou als ik jou was vragen of hij misschien minder wil gaan roken. Of hij bijvoorbeeld niet wil roken als hij bij je is of zo naar je toe komt. Als hij dit wel wil, kun je over een tijd proberen of hij er misschien niet iets in ziet om te stoppen met roken. Ik denk niet dat je van hem kunt verlangen dat hij zomaar ineens stopt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat hele roken kun je vergeten, ik heb zelf eens voor een ex gestopt met roken, en daar werd ik zo onhandelbaar van dat ze het uitmaakte ( was ik daar nou voor gestopt
![]() Maar ik denk dat je best in een relatie mag vragen dat je partner zich min of meer aan je aanpast, qua gedrag ed. Net zoals je partner dat van jou mag verwachten |
![]() |
|
ik heb er net weer ruzie over gehad met m.. dat roken wordt echt t eind van onze relatie denk ik.... maar ik heb hem nu ok maar is heel onvoorzichtig medegedeeld dat iemand die rookt vies zoent (althans de smaak dan he).... nouja ik hoop maar dat ie stopt...
||
Citaat:
Als je het zelf niet echt wilt, dan lukt het je ook veel moeilijker of helemaal niet
|
Ik zeg altijd dat je niet moet veranderen voor je vriend of vriendin. Maar je wel aanpassen aan hem of haar.
Maar waar nou precies die grens ligt weet ik ook niet. Ik zou denk ik niet willen dat als mijn vriend een vervelend karakter eigenschap heeft dat hij dat veranderd. Ik wil wel dat hij zichzelf blijft en dan neem ik dat voor lief. Maar met gewoontes zoals roken ligt dat weer heel anders. Daarin mag je best rekening houden (dus je aanpassen) aan je vriend of vriendin. Maar of je dit mag eisen?!?! Tja... Ligt ook aan hoe je vriend hierover denkt natuurlijk Oke vage reactie
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
(gewone) Vriend(in) krijgt relatie Verwijderd | 13 | 07-12-2005 23:27 | |
Liefde & Relatie |
I begged you not to go.. Ablaze | 25 | 09-05-2004 22:40 | |
Psychologie |