Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 20:13
Verwijderd
Waarschijnlijk wel een bekend probleem. Een goede vriend(in) krijgt een relatie. Jij bent ineens ''minder''.

Nou heb ik dit met een hele goede vriend van mij. Het is een jongen die ik op de opleiding heb leren kennen. We waren altijd erg close samen, docenten en mensen tijdens het bijvoorbeeld uitgaan dachten vaak dat wij een relatie hadden, maar dat is nooit zo geweest (ik heb al die tijd gewoon mijn vriend gehad). Mijn moeder noemde het mijn Nijmegen vriend; ik had een door de weeks vriendje en een weekendvriendje. Eigenlijk deden we altijd veel samen, de echte intimiteit ''ontbrak'' tussen ons. (mijn vriend heeft hier nooit een probleem van gemaakt).

Nu is het zo dat die vriend ongeveer een jaar een vriendin heeft. En eigenlijk ben ik een beetje uit zijn gezichtsveld verdwenen... In het begin dacht ik nog de beginskriebels, dus laat het maar. En daarnaast natuurlijk ben ik anders dan zijn vriendin. Maar toch ik ben jaloers ofzo op haar. Het voelt een beetje alsof ze hem van mij heeft afgepakt.
Daarnaast vind ik het echt jammer dat die jongen ook best veranderd is. Hij is veel afstandelijker geworden tegenover mij (misschien ook wel logisch?).
Daarnaast als ik met hem afspreek of bij hem ga eten, dan komt vaak zijn vriendin langs. Opzich mag ik haar wel hoor, een prima meid, maar het is toch anders als zij erbij is.

Door stage zie ik hem eigenlijk weinig (eerst zag ik hem dagelijks op school). Ik (en hij) vind(en) dit erg jammer, maar het is niet anders. We eten nog wel regelmatig samen, maar het moet wel altijd vanuit mij komen, daarnaast heeft hij me ook een paar keer laten zitten, dat hij een half uur van te voren afbelde. Kan gebeuren hoor, maar ik vind het toch wel erg jammer dat het niet meer zoals ''vroeger'' was. Hij betekende toch best wel veel voor me, maar het is nu aan het veranderen (wat mss ook wel erg logisch is?)

Natuurlijk zie je dat vaak gebeuren binnen een vriendschap. Maar hoe ga je ermee om? bespreek je dit met hem, of laat je de situatie voor wat het is, en aanvaard je maar gewoon dat het niet meer zoals vroeger is???

- ik vind het wel een puberaal probleem, maar ik zit er toch mee-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2005, 20:17
BleuEyes
BleuEyes is offline
Het is heel vervelend, maar ik denk dat het een kwestie is van accepteren..

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Sorry.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:18
Lorelei
Lorelei is offline
Heb je 'm al eens opgebeld met de vraag of hij (alleen) een keertje zin heeft om ergens wat te gaan drinken of zo?
Oud 23-11-2005, 21:52
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je kunt natuurlijk ook een keer wat met zijn drietjes doen! Voor de rest gewoon accepteren en als je hem heel goed kent, kun je hem gerust vertellen dat je baalt dat jullie elkaar niet meer zoveel zien.
Oud 23-11-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 23-11-2005 @ 22:52 :
Je kunt natuurlijk ook een keer wat met zijn drietjes doen! Voor de rest gewoon accepteren en als je hem heel goed kent, kun je hem gerust vertellen dat je baalt dat jullie elkaar niet meer zoveel zien.
viertjes is misschien nog beter. Dan ziet zijn vriendin ook dat jij al bezet bent en dus geen bedreiging vormt.

Ik zou eerst hem gewoon eens opbellen voor een praatje.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 22:20
Roos
Roos is offline
Misschien maakt zijn vriendin er wel een probleem van? Zou best kunnen.
Oud 23-11-2005, 22:33
Verwijderd
Nou ja dat ik geen bedreiging voor hem voor, dat zal haar wel duidelijk zijn hoor! Ze weet dat ik al lang een vriend heb, en ze kent hem ook.
Of zij er een probleem van maak weet ik niet. Ik heb dat lang gedacht, maar het kan ook gewoon dat zij het ook gezellig vindt om erbij te zijn.
Tijdens de intro (die vriend en ik hadden samen een intro groepje, zij zat bij de introcomissie), heb ik (na teveel gedronken te hebben) tegen haar gezegd dat ik hem echt niet wil afpakken van haar, dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn... daar reageerde ze wel leuk (normaal) op; ze was daar ook nooit bang voor.. Terwijl ik toen wel de hele avond om hem heen heb gehangen

Verder als ik hem opbel, dan vraagt hij zich waarschijnlijk af waar ik me druk over maak... en zo wil ik ook niet overkomen! Hij is best relax over alles, vindt alles wel prima... hij ziet me al aankomen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven

Ik heb hem net wel gesmst... om weer een eetdate te maken ...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:31
I C U
I C U is offline
Gooi het is subtiel op tafel tijdens zo'n 'eetdate'. "Maarre, wat vindt je vriendin ervan dat wij zo goed met elkaar omgaan?" of "Vind je niet dat we elkaar heel weinig zien vergeleken met een jaar terug?" Zo kan je polsen hoe hij erover denkt.
Als hij het niet merkt of het wel best vindt, kun jij weinig meer doen dan dat aanvaarden. Of gaan doubledaten, kan ook erg leuk zijn
Oud 24-11-2005, 17:29
zeep007
zeep007 is offline
ik denk dat het een kwestie van accepteren is. Meestal verandert een vriendschap ook wel, na verloop van tijd door omstandigheden en dit is er 1 van. Maar je hoeft het nie te accepteren, je kan natuurlijk het er met hem over hebben, dat het niet meer is zoals vroeger. Aan de hand van zn reactie weet je waar je aan toe bent. Ook kan je er heel veel energie in steken en tegen de muur aanlopen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, onder de plak he......

Nee, even serieus: In dit soort situaties zou ik diegene er wel er gewoon op aanspreken. Niet om hem het te laten voelen, maar het gewoon eens op een subtiele manier aankaarten. Want ik vind dat je daar nou eenmaal gemakkelijk over kan praten. Gewoon eerlijk laten weten dat je het wel jammer vindt dat het contact zo verwaterd is geworden. En laat hem duidelijk merken dat je contact wil houden en af en toe iets leuks met hem wil doen, ook al heeft hij een relatie. De relatie hoeft er niet onder te lijden he.

Maar goed, het ligt er ook aan wat hij wil he. Als hij er minder behoefte aan heeft of zo, dan is dat natuurlijk jammer. Maar ook al zien jullie elkaar niet meer zo veel, contact is via de telefoon/mail altijd te onderhouden (al is elkaar zien natuurlijk leuker), maar laat in ieder geval weten dat hij belangrijk voor je was en nog steeds is en dat je het wel mist dat hij er niet meer zo veel is voor je. Gewoon als goede vriend natuurlijk.
Oud 24-11-2005, 19:33
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Zuur idd.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:45
Myuki
Myuki is offline
Het lijkt me heel erg slim om hier niet mee rond te blijven lopen maar het er met hem over te hebben.
Oud 01-12-2005, 14:29
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Myuki schreef op 24-11-2005 @ 20:45 :
Het lijkt me heel erg slim om hier niet mee rond te blijven lopen maar het er met hem over te hebben.

ken het trouwens en dat had niet zo'n hele goede afloop. Dus gewoon praten
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 23:27
Verwijderd
Nog een optie: maak een afspraak met hem en vermeld er duidelijk bij dat je met z'n tweeën wat wil afspreken. Niet omdat je zijn vriendin niet mag, maar omdat het toch anders praat/is als zij er bij is. Ga dan met z'n tweeën iets leuks doen en geniet daar met volle teugen van. Zeg dat je hem wel eens mist maar praat hem zeker geen schuldgevoel aan. Evt. kun je bespreken dat zijn vriendin aan het eind van de dag nog even komt.

Mijn beste vriend zie ik helaas ook niet zo vaak meer. Hij heeft een vriendin, ik een vriend en als je dan afspreekt komen zij ook vaak mee. Toch laatst met z'n tweeën een hele dag samen geweest en dat was onzettend fijn. Niet inderdaad dat ik zijn vriendin niet mag (want dat is een onzettende schat) maar met z'n tweetjes is ook wel een keer fijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten