![]() |
|
Naar aanleiding van een link:
wat vinden jullie van het idee om een religieuze raad binnen de VN te hebben? de link is http://fwu.nl ik heb de petitie al ondertekend. ![]() het lijkt mij een goed idee die de religies ook dichter bij elkaar kan brengen om het beste eruit te halen ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zit er persoonlijk niet bepaald om te springen. Geschifte jezusfreaks zijn nergens goed voor, laat staan het vormen van een actieve raad. Ik zal me een wat meer informatie gaan zoeken.
Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 21:58. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind het geen goed voorstel, in democratien zijn de kerken reeds vertegenwoordigd in de politiek en dus ook in de VN. In Nederland gebeurt dit door het CDA, SGP en CU, maar in landen met het districtenstelsel (en dus minder partijen) moeten de partijen zich ook erg houden aan de religieuze moraal opdat ze geen stemmen verliezen. Het feit dat in het geval dat Nederland een zetel zou hebben in de veiligheidsraad ons heligst boontje JP daar zitting zou nemen duidt mij erop dat religies binnen de VN al voldoende vertegenwoordigd zijn. Het feit dat dit niet lijdt ideeen als "de wereld is e e n grote familie" uitkomen duidt er dus ook op dat men kennelijk niet in zo'n ideologie gelooft.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
en ook geef je geen bron dat ze iets verkeerds doen omdat de staat zeg :wij willen jouw religie hier niet (want face it, een sekte is gewoon religie op kleinere schaal, het christendom was ooit een sekte) en ze zijn meteen gevaarlijk gebombardeerd. en tja als dat strafrechtelijke onderzoek nou ook iets opleverde. het feit dat dat niet zo is is voor mij juist een indicatie dat ze helemaal niks verkeerds doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat heeft de scheiding tussen kerk en staat nou te maken met belangenbehartiging door geloofsorganisaties? CDA en SGP doen mee aan de verkiezingen, dan moet je daar ook roepen 'scheiding tussen kerk en staat'. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is trouwens sowieso een onmogelijke opgave, de religies dichter bij elkaar te brengen. Hellooo, het gaat hier over geloof. Gelovigen zullen nooit bereid zijn concessies te doen aan een ander geloof, of zelfs maar bereid zijn zich het kleinste beetje aan te passen omdat de ander dat wil. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hoezo gaan we in een goed ontwikkeld orgaan als de VN nou ineens weer zoiets middeleeuws als religie in laten burgeren, laten we hopen dat dat niet gebeurd, het zal de modernisering van de wereld alleen maar tegen gaan.Ik vind het conservatief en ondoordacht, het zal er ook wel niet doorheen komen omdat de meeste mensen ondertussen wel inzien dat religie niet de juiste weg is als je vrede wilt brengen, en het intellect hoef je ook niet uit die hoek te verwachten...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 |