Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Owke, ik ga niet naar de kerk en draag geen kruisje, maar daar houdt het ook wel op hoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vind je dit kortzichtig? Ik doe je enkel na. Ik denk dat het geloof het wel beïnvloed. Ik woon in Meppel en daar zit staphorst bij in de buurt, mensen die vanwege onder andere de kerk "achter zijn gaan lopen". Ze dragen nog klederdracht, om 10.00 zitten alle kerken propvol en veel kinderen worden erg streng opgevoed (die dus als ze tijd voor zichzelf hebben OERVERVELEND zijn). Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 17:49. |
![]() |
|
Mja, ben gelovig maar de keuzes die ik maak qua lifestyle zijn daar niet echt aan verbonden.....
opleiding: ik ga niet theologie doen ofzo vakantie: gewoon naar de zon en lekker uitgaan: ook waar ik zelf zin in heb kerstviering: mja, afgelopen kerst op 2e kerstdag naar de kerk, de rest van de tijd van de 2 dagen bij familie en vrienden doorgebracht. Dus wat deze dingen betreft heeft het geen invloed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar vroegen waren de christenen net zulke lieverdjes als meneer Bin Laden. Het is tegenwoordig wel afgezwakt met de christenen in Nederland, maar andere landen hoor je regelmatig dat er vanalles gebeurd en uiteraard was het in opdracht van god.. Het is en blijft generaliserend, maar je hebt veel verschil tussen licht geloof en zwaar geloof.. Maar het grotendeel (laat ik het zo stellen) heeft mijn idee niet sporende waanbeelden als "God bepaald mijn toekomst" ja, toedels, die bepaal je zelf.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zelf geloof niet echt in god, er zal vast wel iemand daarboven op zn luie kont zitten beetje toe te loeren hoe zn twee kleine organismen tot dit alles hebben uitgebreid (al is daarvoor weer die enorme wolk die is gaan draaien en de aarde is onstaan blablabla). Bij de zwaar gelovigen laten ze god hun leven bepalen, terwijl minder gelovigen toch hun eigen leven volgen en het zeg maar als een "hobby" erbij hebben. Uiteindelijk zijn we het dus weer helemaal eens ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
"Jij houdt ze dom, jij leert ze niets bij en ik schrijf het op," zei de notaris tegen de pastoor en de leraar. "En ik geef ze werk" zei Willy Wonka
![]() Zolang de eraan gerelateerde cultuur niet aanzet tot het doodschieten van je leraar vind ik het geloof prima.
|
Verwijderd
|
Ik ben gelovig, maar dat speelt slechts een zijdelingse rol in de keuzes die ik maak.
Opleiding: ik studeer rechten, met het idee van naastenliefde in het achterhoofd. Echter, dat heeft niet specifiek met m'n geloof te maken. Vakantie: ik ga bijna nooit op vakantie en stem als ik ga die niet af op m'n geloof. Uitgaan: ook niet, ik ga niet naar de gristelijke jeugdsoos of zo. Kerstviering: ik ga nooit naar de kerk, en ook met Kerst niet. |
![]() |
|
k'ben gelovig opgevoed maar het speelt absoluut niet mee in keuzes die ik maak. ik heb het dan ook nogal losgelaten allemaal, het ligt me allemaal niet heel erg. ik heb een anders soort geloof dan in de kerk.
|
Ik ben christen, maar dat heeft geen invloed op mijn lifestyle. Ik draag soms wel eens van die WWJD (What Would Jesus Do?) bandjes, maar verder niet echt iets. Geen korte truitjes, want dat ziet er gewoon niet uit bij mij, das dan ook de enige reden daarvoor
![]()
|
Ik geloof in principe niet, maar ik sluit ook niets uit. Ik denk dat dat mijn lifestyle wel beïnvloedt. Ik bedoel, ik denk er veel over na. Indirect heeft het denk ik wel invloed op hoe ik moreel met dingen omga. Enzo.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |