Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 13:18
Jones
In hoeverre speelt je geloof mee in de keuzes die je maakt? Natuurlijk de keuzes die betrekking hebben op je lifestyle Om voorbeelden te noemen: je opleiding, vakanties, uitgaan, kerstviering enz enz...

Zelf geloof ik wel in "iets" maar niet in een god en leef ik ook niet volgens de bijbel of welk ander heilig boek dan ook .. dus het heeft dan ook op geen enkele manier mijn leven beinvloed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 13:29
.Pure
.Pure is offline
ik ben christelijk opgevoed, maar het speelt eigenlijk totaal niet mee in de keuzes die ik maak. Net als wat tarantula zegt, ik geloof wel in iets, maar het heeft zeker geen (tot weinig) invloed op me leven.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:39
Qamra
Qamra is offline
Ik geloof niet en het heeft dan ook totaal geen invloed op mijn lifestyle
Oud 15-01-2004, 13:52
Otis
Otis is offline
Ik heb op een katholieke basisschool gezeten en ik heb de communie gedaan.
Welgeteld ben ik 3 keer in mn leven in n kerk geweest.
Het trekt mij niet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:02
Verwijderd
Volgens mij is het geloof wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb...
mensen verschuilen zich zo veel mogelijk achter het geloof als ze iets fouts doen..
En het geloof is bijv. ook een reden om uit te moorden, etcetc

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 15-01-2004 @ 14:39:
Voor mij geldt hetzelfde, maar je kan het natuurlijk ook precies andersom bekijken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:20
Verwijderd
geloof is geen bullshit denk ik.

ik ben zelf niet gelovig, en vroeger gingen we alleen met kerst naar de kerk. maar dat is al zo'n ver grijs verleden.
ik heb er niks mee, behalve met de kunst en architectuur natuurlijk.
ik denk dat er niks mis is met bijbels, koranen, en andere boeken die een geloof verkondigen.

mensen die er misbruik van maken: en ja dat zijn er heel erg veel, die zijn bullshit.
mensen die zeggen te geloven, maar geen respect voor hun medemens hebben en iedereen afkraken zijn bullshit.
de paus is bullshit.
het vaticaan niet, dat is te mooi, geweldige architectuur, meesterwerken van michelangelo en rafael en carravagio en en en, nouja, maar die mensen werkte ook uit hun hart.
jammer dat de mensen die in het vaticaan zitten niet leuk zijn, en hypocriet. en kerken: kerken zijn zulke mooie plekken, daar hoef je niet gelovig voor te zijn, want het formaat en de verfijnde constructies en versieringen zijn zo ongeloofelijk.
big respect voor de mensen die dat toen allemaal vervaardgigd hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 15-01-2004 @ 15:02:
mensen verschuilen zich zo veel mogelijk achter het geloof als ze iets fouts doen..
wat een verrassend antwoord
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:36
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-01-2004 @ 15:14:
Voor mij geldt hetzelfde, maar je kan het natuurlijk ook precies andersom bekijken.
Hoezo?
Verwijderd
Waar is JesusLovesYou?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 15-01-2004 @ 15:36:
Hoezo?
Je zou bijv. ook kunnen zeggen dat het feit dat je niet gelooft invloed heeft op de wijze waarop je leeft.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:39
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-01-2004 @ 15:36:
Je zou bijv. ook kunnen zeggen dat het feit dat je niet gelooft invloed heeft op de wijze waarop je leeft.
Nah, niet voor mij iig.

Owke, ik ga niet naar de kerk en draag geen kruisje, maar daar houdt het ook wel op hoor.
Oud 15-01-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 15-01-2004 @ 15:02:
Anders ga je even generaliseren, mijn beide ouders zijn dominee dus ik ben een duivelsgebroed aangezien ze "het geloof dienen". Ik ben slecht en ga later massamoorden.
Vind je dit kortzichtig? Ik doe je enkel na.

Ik denk dat het geloof het wel beïnvloed. Ik woon in Meppel en daar zit staphorst bij in de buurt, mensen die vanwege onder andere de kerk "achter zijn gaan lopen".
Ze dragen nog klederdracht, om 10.00 zitten alle kerken propvol en veel kinderen worden erg streng opgevoed (die dus als ze tijd voor zichzelf hebben OERVERVELEND zijn).

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:49
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Mja, ben gelovig maar de keuzes die ik maak qua lifestyle zijn daar niet echt aan verbonden.....

opleiding: ik ga niet theologie doen ofzo
vakantie: gewoon naar de zon en lekker
uitgaan: ook waar ik zelf zin in heb
kerstviering: mja, afgelopen kerst op 2e kerstdag naar de kerk, de rest van de tijd van de 2 dagen bij familie en vrienden doorgebracht.

Dus wat deze dingen betreft heeft het geen invloed.
Oud 15-01-2004, 14:59
Verwijderd
Hmm, het leven is soieso te mooi om aan te passen voor een geloof, en wachten op een later , nog mooier leven

Nee, niet gelovig, ook niet gelovig opgevoed.., en het maakt dus geen deel uit van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 15-01-2004 @ 15:43:
Anders ga je even generaliseren, mijn beide ouders zijn dominee dus ik ben een duivelsgebroed aangezien ze "het geloof dienen". Ik ben slecht en ga later massamoorden.
Vind je dit kortzichtig? Ik doe je enkel na.
Nah, ok op zich heb je wel gelijk, excuses
Maar vroegen waren de christenen net zulke lieverdjes als meneer Bin Laden.
Het is tegenwoordig wel afgezwakt met de christenen in Nederland, maar andere landen hoor je regelmatig dat er vanalles gebeurd en uiteraard was het in opdracht van god..

Het is en blijft generaliserend, maar je hebt veel verschil tussen licht geloof en zwaar geloof..
Maar het grotendeel (laat ik het zo stellen) heeft mijn idee niet sporende waanbeelden als "God bepaald mijn toekomst" ja, toedels, die bepaal je zelf..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:54
Verwijderd
Bij mij bepaalt het in zoverre mijn lifestyle dat ik een Geloof Hoop en Liefde kettinkje draag, dat ik eigenlijk altijd wel om heb. Meer niet... Ik draag verder gewoon wat ik leuk vind
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:59
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ik draag alleen kleding die neutraal van aard is of een duidelijke boodschap tegen bepaalde religies brengt, zie bijv. mijn avatar, ik heb een shirt met daarop dat plaatje (over de hele voorkant).
Weg met subtiliteit.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:04
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
********** schreef op 15-01-2004 @ 16:19:
maar je hebt veel verschil tussen licht geloof en zwaar geloof..
Inderdaad, het eerste is min of meer ongevaarlijk, voor het domme hypocriete volk dat de brave Hendrik wil spelen, het tweede is een groot gevaar voor onder andere het bewerkstelligen van een 'mensheid', zoals deze moet zijn, en dient zo spoedig mogelijk uitgeroeid te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:05
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Xia schreef op 15-01-2004 @ 16:54:
Ik draag verder gewoon wat ik leuk vind
Wat de grote bedrijven je door je strot duwen bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:40
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Oud 15-01-2004, 17:23
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Bloss0m schreef op 15-01-2004 @ 14:29:
Ik ben Christelijk opgevoed, maar het speelt eigenlijk totaal niet mee in de keuzes die ik maak. Net als wat tarantula zegt, ik geloof wel in iets, maar het heeft zeker geen (tot weinig) invloed op me leven.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 15-01-2004 @ 15:49:
Mja, ben gelovig maar de keuzes die ik maak qua lifestyle zijn daar niet echt aan verbonden.....

opleiding: ik ga niet theologie doen ofzo
vakantie: gewoon naar de zon en lekker
uitgaan: ook waar ik zelf zin in heb
kerstviering: mja, afgelopen kerst op 2e kerstdag naar de kerk, de rest van de tijd van de 2 dagen bij familie en vrienden doorgebracht.

Dus wat deze dingen betreft heeft het geen invloed.
ONE!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:42
Dree
Dree is offline
Citaat:
Tarantula schreef op 15-01-2004 @ 14:18:
In hoeverre speelt je geloof mee in de keuzes die je maakt? Natuurlijk de keuzes die betrekking hebben op je lifestyle Om voorbeelden te noemen: je opleiding, vakanties, uitgaan, kerstviering enz enz...

Zelf geloof ik wel in "iets" maar niet in een god en leef ik ook niet volgens de bijbel of welk ander heilig boek dan ook .. dus het heeft dan ook op geen enkele manier mijn leven beinvloed
Geloof speelt mee in keuzes die ik maak, maar ik vind het wel moeilijk aan te geven in hoeverre. Ik ben christelijk opgevoed, doe een christelijke opleiding, zit op een christelijke studentenvereniging en ga naar de kerk. Op deze manier kom ik veel in aanraking met christelijke mensen en dit beïnvloed automatisch je lifestyle een beetje. Verder kan ik het niet zo goed aanwijzen, maar het is er vast wel.
Oud 15-01-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 15-01-2004 @ 16:19:
Nah, ok op zich heb je wel gelijk, excuses
Maar vroegen waren de christenen net zulke lieverdjes als meneer Bin Laden.
Het is tegenwoordig wel afgezwakt met de christenen in Nederland, maar andere landen hoor je regelmatig dat er vanalles gebeurd en uiteraard was het in opdracht van god..

Het is en blijft generaliserend, maar je hebt veel verschil tussen licht geloof en zwaar geloof..
Maar het grotendeel (laat ik het zo stellen) heeft mijn idee niet sporende waanbeelden als "God bepaald mijn toekomst" ja, toedels, die bepaal je zelf..
Mee eens. Er zijn genoeg mensen die geloof hebben gebruikt voor massamoord. Erg fout. Mensen die hun leven laten bepalen door een demente paus. Dat zware geloof bestaat volgens mij ook uit een deel voor angst, en dan gaan ze vaak vreemde dingen doen.
Ik zelf geloof niet echt in god, er zal vast wel iemand daarboven op zn luie kont zitten beetje toe te loeren hoe zn twee kleine organismen tot dit alles hebben uitgebreid (al is daarvoor weer die enorme wolk die is gaan draaien en de aarde is onstaan blablabla). Bij de zwaar gelovigen laten ze god hun leven bepalen, terwijl minder gelovigen toch hun eigen leven volgen en het zeg maar als een "hobby" erbij hebben.

Uiteindelijk zijn we het dus weer helemaal eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 18:36
snoodaard
snoodaard is offline
"Jij houdt ze dom, jij leert ze niets bij en ik schrijf het op," zei de notaris tegen de pastoor en de leraar. "En ik geef ze werk" zei Willy Wonka

Zolang de eraan gerelateerde cultuur niet aanzet tot het doodschieten van je leraar vind ik het geloof prima.
Oud 15-01-2004, 18:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb geen religie. eigenlijk.
maar ik ben ook geen atheïst.
en dat heeft verder geen enkele invloed op mn lifestyle
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 18:59
snoodaard
snoodaard is offline
Oja, de relatie tot lifestyle. Bijna vergeten.

Ja die Oempa Loempa's waren natuurlijk ongelofelijk hip en hun tijd ver vooruit.
Oud 15-01-2004, 19:04
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Ninh schreef op 15-01-2004 @ 18:24:
ONE!
TWO?
Oud 15-01-2004, 19:51
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik heb op een streng katholieke meisjesschool gezeten, dus ik weet wel waarom ik niet katholiek ben .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
snoodaard schreef op 15-01-2004 @ 19:59:
Oja, de relatie tot lifestyle. Bijna vergeten.

Ja die Oempa Loempa's waren natuurlijk ongelofelijk hip en hun tijd ver vooruit.
i want one of those
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:14
Verwijderd
Ik ben gelovig, maar dat speelt slechts een zijdelingse rol in de keuzes die ik maak.

Opleiding: ik studeer rechten, met het idee van naastenliefde in het achterhoofd. Echter, dat heeft niet specifiek met m'n geloof te maken.

Vakantie: ik ga bijna nooit op vakantie en stem als ik ga die niet af op m'n geloof.

Uitgaan: ook niet, ik ga niet naar de gristelijke jeugdsoos of zo.

Kerstviering: ik ga nooit naar de kerk, en ook met Kerst niet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
snoodaard schreef op 15-01-2004 @ 19:36:
"Jij houdt ze dom, jij leert ze niets bij en ik schrijf het op," zei de notaris tegen de pastoor en de leraar. "En ik geef ze werk" zei Willy Wonka
Hehe, dat was in de tijden van Marx.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:57
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
k'ben gelovig opgevoed maar het speelt absoluut niet mee in keuzes die ik maak. ik heb het dan ook nogal losgelaten allemaal, het ligt me allemaal niet heel erg. ik heb een anders soort geloof dan in de kerk.
Oud 16-01-2004, 17:07
Baracuda
Baracuda is offline
Citaat:
! am mE schreef op 15-01-2004 @ 15:36:
Waar is JesusLovesYou?
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:18
rodina
rodina is offline
Citaat:
Oud 16-01-2004, 17:33
Hakkie
Hakkie is offline
Ik ben christen, maar dat heeft geen invloed op mijn lifestyle. Ik draag soms wel eens van die WWJD (What Would Jesus Do?) bandjes, maar verder niet echt iets. Geen korte truitjes, want dat ziet er gewoon niet uit bij mij, das dan ook de enige reden daarvoor
Oud 16-01-2004, 19:24
Landslide
Landslide is offline
Ik geloof in principe niet, maar ik sluit ook niets uit. Ik denk dat dat mijn lifestyle wel beïnvloedt. Ik bedoel, ik denk er veel over na. Indirect heeft het denk ik wel invloed op hoe ik moreel met dingen omga. Enzo.
Reageren

Regels voor berichten