Advertentie | |
|
![]() |
|
ik wil gevraagd worden denk ik, en waar maakt me niet zoveel uit, als het maar op een mooi moment is...
laatst zei mijn vriend op het lentebal ( vet groot gala feest in friesland) dat als we 2 jaar ouder waren hij me dan ten huwelijk had gevraagd. Dat vond ik wel heel lief ![]()
|
![]() |
Mwah 'het huwelijk', dat zegt me niet zo veel. Als de liefde die je met elkaar deelt sterk genoeg is, is een huwelijk voor mij overbodig. Het idee is op zich wel romantisch, en tuurlijk wil ik me best een dag een prinsjesje voelen in zo'n mooie jurk, maar uiteindelijk hecht ik er niet zo veel waarde aan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Maak je nou eens niet zo druk om die scheidingen allemaal...er zijn wel ergere dingen in de wereld ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja een scheiding kan heel moeilijk zijn, maar ook daar kan je over heen komen. Ik ken mensen waarvan de ouders gescheiden zijn die gelukkiger zijn dan sommigen waarbij de ouders nog samen zijn. Dat wil namelijk ook bepaald niet zeggen dat het gezellig is thuis. Krampachtig een huwelijk proberen te laten werken schiet ook niet op. Soms is een scheiding juist goed. Twee mensen hebben een bepaalde tijd hun leven met elkaar gedeeld en zien bijv. samen in dat het niet meer werkt en ze hun eigen weg moeten gaan. Zo kan het ook en so be it. |
![]() |
|
Huwelijk zuigt... naar mijn idee.
Om te beginnen is de mens al niet gemaakt om voor altijd één persoon lief te hebben. De enige reden dat mensen van elkaar 'blijven houden' is omdat ze gewoon gewend raken aan het bij elkaar zijn. Maar het gevoel van verliefdheid verdwijnt gewoon na verloop van tijd. Het heeft alleen enig nut om kinderen op te voeden. En kinderen moet je ook niet nemen, alhoewel het SCHIJNT dat het leuke momenten heeft zijn de meesten vervelend. Dit is ook een onvermogen van de mens: het bij herinneringen evengoed onthouden van de leuke en de slechte dingen. Bovendien kosten die kinderen minstens 20 jaar van je leven... en waarschijnlijk ook nog van het krachtige gedeelte van je leven. Mij niet gezien. En tenslotte is de enige echte vrijheid die je hebt het nemen van je eigen beslissingen. Als je trouwt dan wordt dat je ontnomen, wettelijk en gevoelsmatig. Als je de gevoelsmatige barrière weet te overwinnen dan kan je de enige ontsnappingsroute gebruiken: de juridische... maar niks of niemand kan het waard zijn om die vrijheid op te geven. (note: op dit moment ben ik zwaarder dan ooit op iemand verliefd maar dit raakt er niet door vertroebeld)
||
![]() |
Citaat:
Alleen is het wat moeilijker met eeuhm...belastingen ofzo ![]() Dat weet ik niet precies meer. However, ik dacht dat kinderen krijgen ook zonder trouwen kon, dus... En als je iets anders bedoelde (hoe je dat dan ook bedoelt zou hebben) dan moet je deze post maar negeren ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als zijn ouders er net zo over hadden gedacht, was hij er nu niet geweest, en dat zou ons zijn reactie bespaard hebben. |
![]() |
|
![]() ja ik wil wel trouwen. rond me 23?! en ik weil graag gevraagd worden. ik wil een hele mooie bruiloft met een groot feest de rest een beetje klein en intiem. en geen speeches (ik werk vaak tijdens bruiloften in de bediening en heb z'n hekel aan speeches) de helft van de gasten valt er altijd van in slaap. ook wil ik geen rijen handjes geven. nu ik dit zo terugf lees heb ik nu al best veel eisen. aaaahhh
|
Ja, ik ben blij dat mijn ouders er niet zo over gedacht hebben maar ik mag toch anders over dingen denken dan mijn ouders???
En ik denk inderdaad wel dat je dit egoïstisch, en egocentrisch kunt noemen maar absoluut niet dom. Ik denk dat het jullie wel duidelijk is dat ik hier over heb nagedacht dus kan het eigenlijk niet meer dom zijn. Maar wat is er mis met egoïsme en egocentri op deze schaal? - In sociale zaken gedraag ik me niet egoïstisch en jouw leven draait 100% om jezelf. En als je een beetje van discusseren ofzo houdt dan beschouw je mijn reactie niet als 1 die je liever niet had gezien maar als 1 waarover je flink kan praten. - En ik heb niet domweg wat beledigende onzin neergekwakt. Ik heb gewoon best uitgebreid en beargumenteerd vertelt wat mijn mening is.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Lees mijn post nog eens en reageer eens dan. Citaat:
|
![]() |
|
ik bedoel dat trouwen een stabiele basis geeft voor het opvoeden van kinderen die naar mijn idee toch redelijk noodzakelijk is ALS je dat wil.
Maar wil iedereen nu plotseling dat ik nooit was geboren? - dat is wel erg harde reactie op onderbouwde overdachte mening
||
![]() |
Citaat:
![]() Nee het was een reactie op de abt, uit zijn post kwam dat zonder trouwen je geen kind kunt hebben/krijgen, en volgens mij klopt dat niet, daarom reageerde ik erop. En ik respecteer jouw mening, vrijheid of liefde is een keuze. Wat jij kiest moet je zelf weten, en dat is niet goed of fout ![]() |
![]() |
|
Vrijheid EN liefde is ook mogelijk.
Alleen komt dat niet verder dan verkering en duurt niet langer dan een paar jaar. Maar daar is ook niks mis mee, uiteindelijk sta je er alleen voor in je leven en als ik kijk naar mensen die daar anders over dachten in mijn omgeving dan krijgen ze vaak 'harde klappen' als ze tot de ontdekking komen dat ze niet op bepaalde mensen kunnen bouwen of dat ze er alleen voor staan. Mijn idee: ga er vanuit dat je er alleen voor staat, het voorkomt die pijn. Als je er eens niet alleen voor lijkt te staan doe dan alsof je er niet alleen voor staat maar blijf van binnen denken dat je er alleen voor staat. Maar ik moet toegeven dat deze benadering niet zonder nadelen is... als je iets anders wilt. Als je wilt leven als het gemiddelde mens dan kan je beter voor die pijn kiezen dan voor dit. Want dit is basicly alleen leven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou op een originele en ontzettend romantische manier gevraagd willen worden (kan zelf niks bedenken, dat mag hij zelf doen ![]() Waar ik gevraagd zou worden maakt me niet veel uit. Aangezien ik de vrouw van de 2 ben, mag de man het vragen ![]() |
![]() |
|
![]() |
bubbeltjes schreef:
Dat is waar. Persoonlijk ben ik tegen scheiden. Je moet er gewoon voor zorgen dat je een goede partner kiest en daarin niet te snel en te impulsief bent. Als het toch tot een scheiding moet komen, is dat vooral voor het kind heel erg, omdat één van de twee benen waarop het staat, bij wijze van spreken geamputeerd wordt. In bepaalde gevallen is dat een zegen, dat wil ik best toegeven, maar in heel veel gevallen beinvloedt dat het kind tot in de lengte van jaren. Scheiden is zo normaal geworden, dat het een te grote vrijblijvendheid heeft gekregen. Het huwelijk is een product geworden in de consumptiemaatschappij. Bevalt je nieuwe auto je niet, dan ruil je hem in. Bevalt je vrouw je niet, dan ruil je haar in. Je "so be it" vind ik daarom te sterk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, er zijn zo ontzettend veel dingen die een mens 'beschadigen' en traumatiseren. Die obsessie die jij hebt met scheidingen vind ik dus een beetje ver gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je wist wat voor ellende ik soms om me heen zie, bubbeltjes... |
![]() |
||
Citaat:
Waarop BLABLABLABLABLABLABLA en BLABLABLABLABLABLA en BLABLABLABLABLABLA. Maar toch BLABLABLABLABLA. Verzin iets belangrijkers Abt, hier werd gevraagt waar mensen het lieft ten huwelijk gevraagt willen worden. Niet om te BLAderen. Dank u maarre verder: In een bubbelbad waarbij mn vriendin (keb er *nu* nog geeneen) zo over me heen zit ![]()
||
![]() |
Citaat:
2) Kijk! Een hele specifieke vorm van romantiek! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je zo nodig iets wil doen aan de ellende in de wereld, moet je niet op een forum op Internet gaan lopen mauwen over scheidingen. Maar goed, ik dwaal af. Ik ben het wel met je eens dat mensen te snel trouwen. Het huwelijk heeft zijn betekenis een beetje verloren, maar dat is mijn probleem verder niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Nee? Waar dan? 3) Mooi. 4) Vind je dat nu zelf ook niet een beetje kortzichtig? Je kunt van mij zeggen wat je wilt, je kunt me bemoeizuchtig noemen, maar dat vind ik altijd nog beter dan opportunistisch je kop in het zand steken. En dat is wat heel veel mensen doen. En weet je wat het ergste daarvan is? Dat ze het niet alleen bij deze topic doen. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een relatie kan een belangrijke fase zijn in je leven waar je van kunt leren.....die hoeft niet persé perfect te zijn of eeuwig voort te duren. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou graag (lees: ik eis!) door hem ten huwelijk gevraagd willen worden. Het moment moet heel romantisch maar ook onverwachts zijn! En dan het liefst 's avonds bij maanlicht in een gondel in Venetië!!!
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() 2. Strand, zee, restaurantje, in zijn armen etc 3. He!! De man dus!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hij moet mij vragen.. waar niemand anders bij is.. hoeft niet op zn knieen ofzow... en ook niet een 'tv-aanzoek' maar gewoon als we alleen zijn, hij mij vragen. heel zachtjes..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Mij maakt t opzich niet zoveel uit wie t vraagt Ik zou t eigenlijk wel leuk vinden om mn vriend ten huwelijk te vragen, die bek wil ik dan wel zien!
![]() Ik zou t dan denk ik wel een beetje op een romantisch moment doen: avondstrandwandeling of iets dergelijks; of juist op een onverwacht moment: als hij net uit bed komt, hem verrassen met een ontbijt op bed en dan op zo'n leuk opgevouwen servetje schrijven: schat, wil je ff naar me luisteren, ik wil je wat vragen... en als ie dat dan gelezen heeft en me dan gek aankijkt, hem aankijken in zn ogen en dan vragen of die met me wil trouwen. *sigh* ![]() Maar gevraagd worden lijkt me ook zeer tof!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Seks binnen of buiten het huwelijk? Silvano08 | 111 | 09-10-2011 01:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende wil verbod huwelijken neven en nichten Verwijderd | 158 | 06-10-2009 19:03 | |
Liefde & Relatie |
Sex voor het huwelijk? Smobbo | 104 | 05-06-2005 22:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sex voor het huwelijk Emoboy | 139 | 21-03-2005 13:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
bush tegen homo huwelijk jeroen87 | 397 | 09-03-2004 20:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sex voor't huwelijk en de bijbel... Miss Bow Wow | 31 | 30-01-2002 20:36 |