Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2002, 10:17
Tucker
Tucker is offline
Ik heb veel kinderen met hoogte vrees in mijn klas.
Ik probeer ze over te halen maar het lukt niet altijsd.
weet iemand een goede methode om iemand over zijn angst heen te helpen zonder hem naar profesionele hulp te sturen?

Durf je niet te posten dan kun je me ook een e-mail sturen.

[Subject=Hoogtevrees]Tucker
Oud 20-04-2002, 10:51
mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb zelf ook hoogtevrees, maar ik heb er gelukkig niet zo veel last van omdat ik nauwelijks situaties meemaak waarin het naar boven komt.
Mijn advies aan jou is om die kinderen niet proberen over te halen tot iets wat ze niet durven, maar hen in plaats daarvan een alternatief te bieden waarbij ze geen last van hun hoogtevrees hebben.
Hoogtevrees hoeft niet levensbepalend te zijn omdat er genoeg situaties zijn waarbij het niet bovenkomt en je er dus geen last van hebt.
Oud 20-04-2002, 10:54
Tucker
Tucker is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik heb zelf ook hoogtevrees, maar ik heb er gelukkig niet zo veel last van omdat ik nauwelijks situaties meemaak waarin het naar boven komt.
Mijn advies aan jou is om die kinderen niet proberen over te halen tot iets wat ze niet durven, maar hen in plaats daarvan een alternatief te bieden waarbij ze geen last van hun hoogtevrees hebben.
Hoogtevrees hoeft niet levensbepalend te zijn omdat er genoeg situaties zijn waarbij het niet bovenkomt en je er dus geen last van hebt.
En toch is het me eergisteren gelukt om mijn vriend over een 6 meter hoog rek te laten klimmen/ welis waar gezekerd maar hij is er toch over heen geklommen en durfde op 4m eraf te springen!!!!
Ninnen kort wil ik samen met hem over 10 meter heen!!!
Oud 20-04-2002, 12:38
damaetas
damaetas is offline
ik heb ook hoogtevres, nouja nu blijkbaar ni meer, sinds ik op excursie enkele redelijk verticale rotswanden heb beklommen, zonder touw vijftien meter hoog
ik had er toen psies helemaal geen last meer van, heel vreemd, misschien kwam het omdat ik graag naar boven wou (daar zaten keimooie fossielen) en omdat een vriend van me naast mij stond (hij doet al een tijdje klimmen)
gewoon eigenlijk ni bij nagedacht, uitstekende rotspunten vastgenomen en hop naar boven. terwijl ik vroeger zelfs ni de kapeltoren in onze school opdurfde. heel vaag.
Oud 20-04-2002, 14:48
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Hier ben ik het mee eens. Ik heb ook hoogtevrees, maar ik heb er niet zoveel last van, omdat ik nooit zo hoog zit zeg maar. Ik vermijd zulke situaties gewoon.
Oud 20-04-2002, 16:08
TyZZel
TyZZel is offline
Hmm..ikke heb zelf ook hoogtevrees maar zou die situaties juist níet vermijden. Probeer met kleine stapjes eroverheen te komen, door in achtbanen te gaan, kermisattracties ..blablabla Vond dat al heel eng maar gaat steeds beter. En ooooit wil ik een parachutesprong gaan maken...om écht mijn grenzen te verleggen
Oud 20-04-2002, 20:30
Oen
Oen is offline
Als wij met onze scouting groep gaan klimmen (allemaal jongens die heel erg veel gewend zijn) dan is er maar eentje die totaal niet bang is. Ik persoonlijk ben nooit echt bang voor hoogtes geweest, maar als je daar boven aan een enkel touwtje hangt en je kijkt naar beneden, en bedenkt dat het touwtje zo kan knappen door een interne fout. Dan ben je echt wel bang.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 22:32
kipfilet
kipfilet is offline
Ga met ze in de space shot in six flags
Oud 21-04-2002, 00:00
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
Citaat:
kipfilet schreef:
Ga met ze in de space shot in six flags
of the Goliath..

Ik heb niet echt last gehad van hoogtevrees, mjah ik weet eigenlijk niet hoe je dat noemt. 't Was iig niet zo erg bij mij.
Maar beginnen met kleine stapjes...
Oud 25-04-2002, 16:48
eztah
eztah is offline
Mijn hoogtevrees wordt steeds erger
Vroeger was het alleen bij 'enge' smalle dingen, maar ik heb het deze zomer verschrikkelijk gehad toen ik in Belgie in een stoeltjeslift zat. Ik was echt in paniek, trok wit weg
Het reuzenrad durf ik ook echt niet meer in, terwijl ik dat vroeger
wel spannend, maar toch leuk vond.

Ik merk dat het het ergst is in situatie's waar ik niet uit kan(reuzenrad, stoeltjeslift). Op een hoge toren is het minder, omdat er dan nog een 'rand' voor me is.

Weet er iemand site's , of tips of boeken, want ik baal er echt behoorlijk van, ook omdat het steeds erger wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 19:45
Verwijderd
Ik heb -in lichte mate- van hoogtevrees. Als ik op de Eiffeltoren sta, dan heb ik er totaal geen last van, wat is immers de kans dat dat ding inzakt?
Als ik ga klimmen oid (doe ik nooit), dan krijg ik er wel last van. Je leven hangt dan toch -letterlijk- aan een touwtje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten