![]() |
|
![]() |
Ik heb veel kinderen met hoogte vrees in mijn klas.
Ik probeer ze over te halen maar het lukt niet altijsd. weet iemand een goede methode om iemand over zijn angst heen te helpen zonder hem naar profesionele hulp te sturen? Durf je niet te posten dan kun je me ook een e-mail sturen. [Subject=Hoogtevrees]Tucker
|
![]() |
|
ik heb ook hoogtevres, nouja nu blijkbaar ni meer, sinds ik op excursie enkele redelijk verticale rotswanden heb beklommen, zonder touw
![]() ![]() ik had er toen psies helemaal geen last meer van, heel vreemd, misschien kwam het omdat ik graag naar boven wou (daar zaten keimooie fossielen) en omdat een vriend van me naast mij stond (hij doet al een tijdje klimmen) gewoon eigenlijk ni bij nagedacht, uitstekende rotspunten vastgenomen en hop naar boven. terwijl ik vroeger zelfs ni de kapeltoren in onze school opdurfde. heel vaag.
||
![]() |
Citaat:
Hier ben ik het mee eens. Ik heb ook hoogtevrees, maar ik heb er niet zoveel last van, omdat ik nooit zo hoog zit zeg maar. Ik vermijd zulke situaties gewoon.
|
Hmm..ikke heb zelf ook hoogtevrees maar zou die situaties juist níet vermijden. Probeer met kleine stapjes eroverheen te komen, door in achtbanen te gaan, kermisattracties ..blablabla
![]() ![]()
|
Als wij met onze scouting groep gaan klimmen (allemaal jongens die heel erg veel gewend zijn) dan is er maar eentje die totaal niet bang is. Ik persoonlijk ben nooit echt bang voor hoogtes geweest, maar als je daar boven aan een enkel touwtje hangt en je kijkt naar beneden, en bedenkt dat het touwtje zo kan knappen door een interne fout. Dan ben je echt wel bang.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb niet echt last gehad van hoogtevrees, mjah ik weet eigenlijk niet hoe je dat noemt. 't Was iig niet zo erg bij mij. Maar beginnen met kleine stapjes...
|
Mijn hoogtevrees wordt steeds erger
![]() Vroeger was het alleen bij 'enge' smalle dingen, maar ik heb het deze zomer verschrikkelijk gehad toen ik in Belgie in een stoeltjeslift zat. Ik was echt in paniek, trok wit weg ![]() ![]() Het reuzenrad durf ik ook echt niet meer in, terwijl ik dat vroeger wel spannend, maar toch leuk vond. Ik merk dat het het ergst is in situatie's waar ik niet uit kan(reuzenrad, stoeltjeslift). Op een hoge toren is het minder, omdat er dan nog een 'rand' voor me is. Weet er iemand site's , of tips of boeken, want ik baal er echt behoorlijk van, ook omdat het steeds erger wordt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb -in lichte mate- van hoogtevrees. Als ik op de Eiffeltoren sta, dan heb ik er totaal geen last van, wat is immers de kans dat dat ding inzakt?
Als ik ga klimmen oid (doe ik nooit), dan krijg ik er wel last van. Je leven hangt dan toch -letterlijk- aan een touwtje. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het Grote Cadeau Topic #4 x-spekkie-x | 309 | 21-11-2012 14:00 | |
Psychologie |
Hoe kun je hoogtevrees verhelpen? Verwijderd | 12 | 29-12-2009 08:22 | |