Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk wel dat er leven na de dood is, maar ik kan het nergens op baseren. misschien is er geen leven na de dood, wie weet, want voordat je geboren word is het ook alleen maar zwart. je weet pas dat je bestaat als je een jaar of 3, 4 bent. daarvoor is de tijd omgevlogen. terwijl je er niets vanaf wist. ik weet niets van mijn (als ik die heb) vorige levens. dus ik weet niet zeker of er wel leven na de dood is, maar ik geloof er wel in. 1 leven is zo weinig. veel te weinig. klinkt gewoon niet logisch.
ik ben er ook niet bang voor. we weten niets over de dood, dus waarom zouden we het vrezen. het is net zoals geboren worden. alleen ga je dan "de baarmoeder weer in". misschien is het pijnlijk, misschien ook niet.
|
Ik heb geen idee of er leven na de dood is. Dat is iets wat je vanzelf te weten komt, de een iets eerder als de ander. Zo lang je leeft moet je, naar mijn idee, je niet druk maken over de dood. Gewoon leven, en zodra het stopt dan merk je het wel. Ik ben dus ook niet bang om dood te gaan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
daarom 'geloof' ik in leven na de dood, omdat het anders geen zin heeft om over hemels, reincarnatie oid te praten |
![]() |
|
De dood is verlossing, het licht aan het eind van een donkere tunnel.
Ik weet niet wat ik ervan verwacht, maar het zal niet veel slechter als het leven kunnen zijn. Ik geloof in ieder geval niet in de hemel, dat zou iets te rooskleurig zijn. Ik vind reincarnatie veel geloofwaardiger. De gedachte een nieuw leven te beginnen, zonder de fouten die nu gemaakt zijn. Misschien word het dan wel leuk om te leven. ik weet er niet erg veel van af en het klopt niet zoals ik het nu zeg, maar zo zou ik willen dat het was. Maar ik ben niet bang voor de dood, eerder voor het leven.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan is er tog leven na de dood? En wie komt er volgens jou in de hemel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus nou ja , hoe jij het zegt , misschien geloof ik dan wel in leven na de dood . Maar niet in de zin , van als ik overleden ben , dat ik dan terug kom op aarde , als een ander mens . Of dier . En wie er in de hemel komt weet ik ook niet . En wie er in de hel komt weet ik ook niet . Maar ik geloof , dat er iets moois is na het leven op aarde . Omdat ik dat wil geloven . Omdat ik wil dat er een mooie plek is voor de mensen die ik heb los moeten laten . |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
er is geen leven na de dood
er bestaat geen god... als je dood bent ben je dood lig je onder de grond en voel je toch niks meer... en ben er ook niet bang voor.. het gebeurt toch wel.. leef je leven.. zolang het kan..
|
Ik zou graag in een hemel willen geloven, maar is het niet een beetje te mooi, dat je alle mensen die je ooit verloren hebt weer ziet, je oneindig in een mooie wereld leeft,
en inderdaad, wat is dan de uitdaging? Is het dan nog wel, spannend, leuk, als je zoveel zekerheid hebt, misschien dat je reïncanatie en de hemel het beste kan combineren, als je net dood bent, leef je een hele poos in de hemel, zodat je op al je dierbaren op aarde kan passen en ondertussen kan bijkomen en nadenken en als al je dierbaren ook in de hemel zijn, dat je dan reïncaneert, weer terugkeert naar de aarde en weer opnieuw leeft en dan zo dat je zeg maar beter leeft dan de vorige keer, omdat je onbewust, met je intuïtie, nog weet wat het beste is in situaties die je in vorige levens al eerder bent tegengekomen |
![]() |
|
ik zou het idd wel leuk vinden als je "door" zou leven maar het lijkt me niet egt.. tja.. laat maar.. Mijn piet is net gestorven
![]()
|
Verwijderd
|
Ik geloof niet in leven na de dood, dood is dood. Hoewel ik misschien ergens wel zou willen dat er iets was, maar ik kan daar op de een of andere manier niet in geloven...
Ik ben ook niet bang voor de dood, op geen enkele manier. Ben alleen bang voor de mensen die ik hier achterlaat, hoe die met mijn dood zouden omgaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De dood an sich lijkt me niet spectaculair; vergelijkbaar met wanneer je slaapt. Maar sterven lijkt me machtig interessant. Ik wil mijn dood dan ook heel bewust meemaken, verdrinken ofzo. Sterven in je slaap bijvoorbeeld lijkt me he-le-maal niets. Ik wil wèten dat ik aan 't doodgaan bent; het is een one-time ervaring.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weet niet wat er na dit leven is. Misschien is er niks, misschien is er wel iets. Het is naar mijn mening te simpel om te zeggen of er iets of niets is. De enige manier om daar achter te komen is om dood te gaan. Verder ben ik niet bang voor de dood, waarom niet? Nou als er niks is weet ik ook niet dat ik dood ben. Als er wel iets is zie ik het dan wel weer. En dat ik nu weet dat ik ooit doodga vind ik ook niet eng, want iedereen gaat dood en dat is logisch.
|
![]() |
Ik geloof er wel in dat je eerst (zoals veel mensen zeggen die een bijna-dood ervaring hebben gehad) boven je eigen lichaam komt te zweven, daarna in een tunnel komt met aan het einde wit licht.
Dat witte licht is de buitenwereld, waar je uit je (nieuwe) moeder komt, en je leven begint dan opnieuw als een baby. Je ziel wordt doorverwezen naar de eerste baby die na jouw dood geboren wordt... Reïncarnatie heet het ook wel. Tevens geloof ik in een opperweven, een god, maar of hij in de hemel leeft of hoe dat precies zit weet ik niet, it's just a feelin'...
|
Ik geloof niet dat er iets na de dood is, hetzelfde geld voor reincarnatie, geloof niet dat er zoiets bestaat.
Ik ben niet bang om dood te gaan, het komt wanneer het komt, iemand 'kiest' toch altijd het verkeerde moment uit om te overlijden en pijn kun je nooit voorkomen. Het lijkt me wel verschrikkelijk voor m'n omgeving, maar verder denk ik d'r nog niet echt over na hoe 't zou zijn...
|
God heeft ons EEUWIG leven gegeven en dit leven is in zijn Zoon. Wie de Zoon heeft, heeft het leven, wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.
Staat ergens in het evangelie van Johannes (NT 4e boek). Mooie belofte toch, eeuwig leven door Jezus aan te nemen. Zoekt en gij zult vinden ....! ![]() |
![]() |
|
Ik ben absoluut niet bang voor de dood. Sterker nog, wanneer mijn tijd is aangebroken, zal ik de dood met blijdschap omarmen/omhelzen. Want dan zal ik eindelijk rust kennen (ongeacht het feit of er nou wél of niet iets is na de dood), en dat is alles wat ik verlang en waar ik naar streef in dit leven: innerlijke (zielen)rust.
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Neen ik geloof absoluut niet in leven na de dood!
Maar mensen die erin geloven ga ik ook niet veroordelen hoor! Ik geloof het mijne en zij het hunne. Zolang je je maar met hetgeen je gelooft kunt gelukkig stellen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Onze tijd hier op aarde valt en komt op als de zon. Op een dag zal voor mij de zon ondergaan en voor andere de zon opkomen, zo werkt alles in het leven.
Ik ben zelf van mening dat alles in de werld berust op het maken van keuze, of he leven daarom zin heeft of niet is een kwestie van de keuzes die je maakt. Of 1 mens verschil kan maken? dat hangt wederom af van de keuzes die je zelf maakt. Ook ik gloof in de hemel, want wanneer de zon in neergegaan is de aarde nog niet vergaat, er blijft nog zo veel over wat we niet kunnen zien in het donker. Of er ook reincarnatie bestaat, goede vraag, misschien. Het zou toch wel lullig zijn als je maar 80 jaar mag leven. Misschien is er dan ook wel na de dood wat je denkt wat er is. Dat denk en hoop ik eigelijk. Ik hoop dat ik na dat ik dood ben weer terug kom bij de mensen die eerder zijn doodgegaan dan ik zelf. Het is toch ook lullig al je, je hele leven lang al gelooft in iets en dan blijkt er i.p.v. Allah een schijtende koe als god te zijn, dan ben je toch ff goed genaait!! Zo weer genoeg gelul voor 1 dag! Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 16:07. |
![]() |
|
Ik ben wel bang voor de dood. Vroeger als *heel* klein meisje al.. Niet echt voor de manier waarop zoals veel mensen, maar voor wat er daarna komen gaat.
Ik weet ook niet of er daarna nog wel iets komt. Ik geloof niet in een hemel ofzo. *Als alle doden daar bij elkaar zouden komen, weet je hoe druk het daar dan is..!?* Vind het moeilijk om me voor te stellen om dood te zijn. Dat is toch raar? ![]() Conclusie: ik ben gewoon bang dat het allemaal in ene ophoudt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vraag voor de gelovigen onder ons Joyfulness | 51 | 19-11-2005 21:40 | |
Psychologie |
De dood Loezzel | 23 | 06-09-2003 08:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe denk jij opver de dood Maradinus | 103 | 04-06-2003 20:50 | |