Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
als je niet van jezelf houdt, en je zegt wel tegen iemand anders 'ik hou van je', houdt dat dan wel wat in? want die 'ik' die van die ander houdt, die vind je zelf waardeloos...
ik denk dat dat wordt bedoeld, dat je weliswaar van een ander kan houden als je niet van jezelf houdt ,maar dat dat dan niet zo veel betekent: 'wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars als 'ie 'ik hou van jou' tegen een ander zegt.' (harry jekkers) misschien is dat iets? prettig om te lezen dat er meer mensen moeite hebben met van zichzelf houden... ik dus ook, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat ook de reden is waarom ik al zo lang geen relatie heb: ik heb niet het idee dat ik die ander wat kan bieden. |
![]() |
||
Citaat:
Dat iemand niet .. boos is .. wil niet automatisch zeggen dat diegene het niet voelt als andere mensen boos op 'm zijn. Ik denk wel; dat als je van je zelf houd; je wel (meer) liefde kan geven aan een ander. Meer ook omdat je dan minder met je zelf in conflict bent en je meer kan concentreren op de ander. Maar qua ontvangen denk ik niet dat het uitmaakt of je van jezelf houd of niet; hoogstens dat het voor zo een persoon moeilijker te geloven is. Maar het 'geloven' gedeelte is meer een gedachte kwestie; en liefde voel je. .. Ik denk dat als je niet van jezelf houd; en je een relatie begint met iemand die van jou houd (hee, we zijn allemaal lang niet idealistisch); dat zijn/haar liefde wel degelijk -kan- helpen om je eigenliefde omhoog te krikken. Mede omdat je liefde van diegene ontvangt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik snap het niet.... Verwijderd | 20 | 01-04-2012 19:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal + illustraties] De machtige dagen van Jerzy Narovski ®Observer | 3 | 04-07-2005 23:00 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Liefde & Relatie |
ik denk dat ik homo ben! help plz! vandervaartfan | 56 | 03-11-2003 18:36 |