Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2003, 18:13
Verwijderd
Ik heb sinds een maand of anderhalve iets vreemds met m'n knie dat er zomaar was. In het begin knakte het al als ik een stap zette, dat was maar ff maar nu voel ik het wel knakken als ik m'n hand erop leg, en het voelt niet erg fijn aan. Iemand een idee wat het kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 18:30
Verwijderd
Een knakkend gewricht heeft iets te maken met kraakbeen dat niet klopt met de rest van het gewricht, en ontstaat vooral bij oude aftakelende mensen en bij mensen die in de lengte (bijna) zijn uitgegroeid, maar zich lichamelijk nog wel ontwikkelen... en als je het niet forceert (aan je vingers trekken zodat die knakken ofzo) kan het geen kwaad. Bijna al mijn gewrichten knakken wel eens, ik ben er al aan gewend
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:59
Verwijderd
Ik denk niet dat dat hetzelfde is, dat heb ik ook wel met vingers enzo, maar hier voel ik echt wat verschuiven
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 21:53
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde, en ook vooral in allebei m'n knieën. Als ik gewoon loop, hoor je het vaak al.
Maar ik heb niet het idee dat er iets verschuift ofzo. Ik heb hele soepele gewrichten, en daar kon dit bijhoren. Ik heb het al vanaf m'n geboorte volgens m'n ouders (al kon ik toen natuurlijk nog niet lopen)
Ik zou dus wel ff naar de dokter gaan omdat je het niet vertrouwt. Het kan helemaal niks zijn, en dan heb je gewoon die zekerheid
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 05:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
er zit vocht bij je knieen. niets om je zorgen over te maken
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 08:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hoeft geen vocht te zijn hor ik had t ook en ben geopereerd en t was beschadigd kraakbeen... NA mn operatie had ik dus vocht in mn knieeen en dat voelt HEEL anders dan beschadigt kraakbeen hebben.. enne in mn andere knie heb ik dat ook nog steeds maar omdat ik dus na de operatie zon pijn had door dat vocht ed wacht ik daar nog een paar jaartjes mee... maarre als je kraakbeen beschadigt is dan is dat zo gefixed met een kijkoperatie...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 13:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 13-12-2003 @ 09:19:
hoeft geen vocht te zijn hor ik had t ook en ben geopereerd en t was beschadigd kraakbeen... NA mn operatie had ik dus vocht in mn knieeen en dat voelt HEEL anders dan beschadigt kraakbeen hebben.. enne in mn andere knie heb ik dat ook nog steeds maar omdat ik dus na de operatie zon pijn had door dat vocht ed wacht ik daar nog een paar jaartjes mee... maarre als je kraakbeen beschadigt is dan is dat zo gefixed met een kijkoperatie...
veelal is het vocht. dat wat jij hebt/had komt minder vaak voor. en dat is trouwens meestal ook echt pijnlijk, zij zegt niet dat het pijn doet maar dat het niet erg fijn aanvoelt. ik heb het ook vaak tijdens of na het dansen. bij mij gaat het vaak ook weer weg.

maar ja, als t lang blijft aanhouden zou het eventueel wel kraakbeen kunnen zijn ja.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten