Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2003, 19:49
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
kun je als meisje zijnde vrienden zijn met een jongen zonder dat er wat van komt?

ik kan heel goed met jongens omgaan nog beter dan met meisjes
mijn moeder denkt nu dat ik een jongens gek ben omdat mijn vriendenkring vooral uit jongens bestaat.
zij beweert dat je niet echt vrienden kan zijn met jongens
heeft zij gelijk?
wat vinden jullie
Oud 17-12-2003, 19:52
Verwijderd
Natuurlijk heeft ze geen gelijk. Ik ga ook relatief veel met het andere geslacht om, maar heb nog nooit geneukt!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 19:56
Orion16
Orion16 is offline
tsja kweeniet... ik kan schijnbaar ook geen vrienden zijn met meisjes (ik heb geen meisjes in mn vriendenkring) Hoe het komt weet ik niet, ik denk dat ik vooral de verkeerde meisjes tegen kom waarschijnlijk.. Of ze vinden me niet stoer genoeg

Zolang jij gewoon leuk met die jongens omgaat en er geen misbruik van maakt (de slet uithangt) en je je vriendje niet jaloers maakt is het goed.. Als je vriendje toch n beetje jaloers begint te worden, gewoon duidelijk maken dat jij The One voor 'm bent, dat waardeert-ie echt wel
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 19:57
Stefanie
Stefanie is offline
Sommige jongens gaan op den duur wat voelen voor een vriendin, maar dat is lang niet zo met alle jongens. Vooral als ze in de pubertijd komen ist erg Ik zou zelf beslissen wat je met die jongens wil. Als je ze leuk vindt en hij jou dan kan het meer worden, anders gewoon hele goeie vrienden.

Ikzelf heb ook meer vrienden dan vriendinnen, best wel typisch eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 19:59
Chosen
Chosen is offline
Neuh ze heeft geen gelijk hor. Mijn vriendenkring bestaat uit allemaal jongens en een stuk of 4, 5 meisjes. En met die meisjes is nog nooit wat gebeurd dusz....

Laatst gewijzigd op 17-12-2003 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 20:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Zelfs Tatjana met een iq van onder de 80 kan dat inzien....naja slecht voorbeeld misschien
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 20:34
AmeliePoulain
AmeliePoulain is offline
Ik ga wel redelijk veel met jongens om, en op diegene met wie ik goed bevriend ben ben ik nog nooit verliefd geweest, en ik denk dat ik dat ook niet zal worden.

Dus ik denk dat je gewoon makkelijk bevriend kan zijn met jongens, zonder dat je verliefd op ze wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
dolliefijntje schreef op 17-12-2003 @ 20:49:
heeft zij gelijk?
wat vinden jullie
Ik denk dat jouw ma de mislukkingen uit haar jeugd op jou projecteert.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 21:58
Verwijderd
hoe dan ook je ma heeft ongelijk
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 23:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb ook veel meer vriendinnen dan vrienden (k heb eigenlijk maar één vriend), maar dat hoeft lang niet altijd in verliefdheid over te gaan ('t Is me wel 3 keer overkomen, maar met meer meiden juist niet).
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 01:10
Daevrem
Daevrem is offline
Het kan best maar er zijn wel twee mensen die puur van ziel zijn voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 10:26
Verwijderd
Ach nee, ik heb net zo veel vrienden als vriendinnen, en weliswaar ben ik met zowel mijn vriend als met mijn ex-vriend ook eerst een paar maanden vrienden geweest, maar bij hen tweeën 'wist' ik al aan het begin van de vriendschap dat 't daar waarschijnlijk niet bij zou blijven. Maar ik heb dus ook vrienden op wie ik echt niet verliefd zou worden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 12:04
snoopy
snoopy is offline
hmm... als dat zo is...
nee hoor... wat mij betreft kan het prima. Ik kan met jongens zelfs beter opschieten dan met meisjes. Maar tegen sommige moet je wel héél duidelijk zeggen dat je alleen maar vriendschap wilt...
Oud 18-12-2003, 12:43
Thomas
Thomas is offline
Het kan wel, maar gevoelens kan je nu eenmaal niet temperen of in bedwang houden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 13:01
leucomelas
leucomelas is offline
jeetje, dan heeft je ma een hoop gemist
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:06
Tha Joker
Tha Joker is offline
wat een bekrompen gedachtengang zeg!
Oud 18-12-2003, 14:43
elledc
elledc is offline
Kan je geen normale topictitel bedenken?

Anyway wat je ma zegt lijkt me best normaal. Een meisje met een vriendenkring waarvan hoofdzakelijk jongens, daar wordt uiteraard eens op gereageerd.

Bij mij idem, kende ook veel jongens, bijna geen meisjes, ik hield van die aandacht en onbewust trok ik jongens altijd aan door ze naar mij te lokken
Maargoed, totdat je te weten komt dat enkele ervan eigenlijk wel iets meer met je willen maar jij niet, dan wordt het iets minder prettig.
Eens ik een vaste relatie begon en niet meer flirterig bezig was, is die jongenskring veel verminderd
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:50
Tolchok
Tolchok is offline
het kan zeker, vriendschap tussen een jongen en een meisje.

maar je moet nooit uitsluiten dat een van de twee of jullie beiden echte gevoelens voor elkaar kunnen ontwikkelen, pas dus ook op met iemand je 'broer' noemen.

want misschien, na 2 jaar vriendschap vind je hem opeens leuk ofzo. je weet nooit.

ik denk dat vriendschappen tussen jongens en meisjes vaak wel bestaan tussen mensen die elkaar 'opzich wel leuk vinden maar niet ECHT'.
dus minder vaak tussen een meisje en een jongen die ze afschuwelijk vind of omgekeerd.
Oud 18-12-2003, 17:01
lonsdale-nl
lonsdale-nl is offline
ik ga ook voor het merendeel met jongens om, vind ik leuker, hun lullen minder onzin, meissies kunnen van die ontiechelijke achterbakse roddel wijfies zijn... heb ik vette hekel aan...
Oud 18-12-2003, 18:05
coffee_mug
coffee_mug is offline
ik denk wel dat het kan, gewoon vrienden zijn.
maar ook dat er gevoelens meespelen, ergens.

Laatst gewijzigd op 18-12-2003 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:08
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 18-12-2003 @ 15:43:

Eens ik een vaste relatie begon en niet meer flirterig bezig was, is die jongenskring veel verminderd
Zo werkt het dus niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:20
Verwijderd
Mijn moeder zegt dat ik hetzelfde ben als haar zij had ook altijd alleen maar jongensvrienden, bijna alleen maar dan.
Laatst noemde ze me ook een jongensgek, lol raar mens, zij hing vroeger ook netzoveel met jongens rond als ik
Maar eh waarom zou je geen vrienden kunnen zijn met jongens, ik heb genoeg vrienden die ik absoluut niet aantrekkelijk vind en waar ik echt nooit iets mee zou kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:32
Konijn
Konijn is offline
Ik heb ook vrienden die ik wel aantrekkelijk vind, maar er niet over peins om een relatie mee te beginnen, vriendschap is ook hartstikke leuk!
Oud 18-12-2003, 18:37
Daevrem
Daevrem is offline
Waarom zijn mensen die goed genoeg zijn voor een vriendschap ineens niet goed genoeg voor een relatie? Dat gaat toch ook enkel om vriendschap of ben ik nu naïef?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-12-2003 @ 19:37:
ben ik nu naïef?
Ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2003, 20:19
Daevrem
Daevrem is offline
Het was een retorische vraag welke aantoont dat eerlijke oprechte mensen in relaties per definitie naief zijn...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 21:14
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
mensen die beweren dat je geen vrienden met het andere geslacht kunt zijn hebben een gesloten mensbeeld imo.

Ik heb nu ook wel een relatie met iemand waarmee ik aanvankelijk alleen vrienden was, maar dat wil niet zeggen dat het altijd maar op relaties uit moet draaien.

Een andere vriend van mij, Lennart, was wel een beetje veroverig voordat ik met Dik had, dat doet ie nu niet meer maar het hoogtpunt daarvan was dat er op een slaapfeestje, dat ik bij hem op het matras zat en toen ik bij Dik wou gaan zitten ie me wou terugtrekken. Hij pakte mijn arm maar toen liet ie weer los en werd een beetje rood
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 21:17
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
dolliefijntje schreef op 17-12-2003 @ 20:49:
ik kan heel goed met jongens omgaan nog beter dan met meisjes
mijn moeder denkt nu dat ik een jongens gek ben omdat mijn vriendenkring vooral uit jongens bestaat.
heeft zij gelijk?
wat vinden jullie
Dit zou ik kunnen hebben geschreven ik heb ook veel meer vrienden dan vriendinnen en mn moeder zeurt er ook altijd over, vooral als ik na het uitgaan bij een vriend blijf slapen (waar dan ook echt niks gebeurd) misschien toch een beetje de ouderwetse opvattingen van mn moeder ofzo...Natuurlijk worden er wel es sexistische opmerkingen gemaakt, maar verder gebeurd er nooit iets, dus volgens mij kan het prima
Oud 18-12-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
lonsdale-nl schreef op 18-12-2003 @ 18:01:
ik ga ook voor het merendeel met jongens om, vind ik leuker, hun lullen minder onzin, meissies kunnen van die ontiechelijke achterbakse roddel wijfies zijn... heb ik vette hekel aan...
Aan je nick en plaatje te zien lijkt het dat je een erg grote fan bent van Nederland.
Al laat je spelling het zwaar afweten.

"Hun lullen"
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 10:39
elledc
elledc is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-12-2003 @ 19:08:
Zo werkt het dus niet.
Zo werkt wat niet?
Ik heb altijd beter kunnen opschieten met jongens, zoals iemand hierboven vermeldde, meisjes kunnen soms zo hypocriete wezens zijn, maargoed, niet allemaal natuurlijk. En verder bedoel ik met 'flirterig bezig zijn', eerder graag met jongens omgaan.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 23:00
Daevrem
Daevrem is offline
Als je mannen aantrekt voor een platonische vriendschap en je doet dat men seksuele signialen, tja dan ben je uuh hypocriet bezig.

Volgens mij gebeurt dat erg veel als je mannen hoort klagen...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 23:13
Nuck
Nuck is offline
In gtst kan het niet

Ik kan prima opschieten met jongens zonder dat er wat in die trant gebeurt.
Oud 20-12-2003, 06:42
Verwijderd
ik vind ergens dat beide gelijk hebben, ik kan ook goed met jongens opschieten zonder dat er wat gebeurd, en wat gevoel van meer bij komt kijken, maar vaak is t bij die jongens weer wel dat er iets bij komt kijken(ze houden dat wel voor hun) maar over t algemeen gezien is t wel zo

eerst ging ik t liefst met jongens om en met vrij weinig meiden had ik een band, bij die jongens was t wel dat ik ze echt zag als hele goede vrienden, nu heb ik meer meiden dan jongens als vriend, je kunt wel merken dat de meiden ook ouder en minder achterbaks worden.

Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 06:44.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 10:09
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 20-12-2003 @ 07:42:
eerst ging ik t liefst met jongens om en met vrij weinig meiden had ik een band, bij die jongens was t wel dat ik ze echt zag als hele goede vrienden, nu heb ik meer meiden dan jongens als vriend, je kunt wel merken dat de meiden ook ouder en minder achterbaks worden.

.. ik wist 't .. meiden spelen gewoon spelletjes met ons ..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 12:21
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 18-12-2003 @ 22:14:

maar dat wil niet zeggen dat het altijd maar op relaties uit moet draaien.
nee, maar er is gewoon altijd de kans dat een van de twee de ander leuk gaat vinden.
Oud 20-12-2003, 12:32
Go
Go is offline
Ik las bij 'info' dat je volgend jaar naar de marine gaat, dus dat komt mooi uit!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 21:30
Zonnebloempjuh
Zonnebloempjuh is offline
ik heb ook veel jongens in mijn vriendenkring en wil verder niks met ze
kan best wel hoor
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 22:00
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
Zonnebloempjuh schreef op 23-12-2003 @ 22:30:
ik heb ook veel jongens in mijn vriendenkring en wil verder niks met ze
kan best wel hoor
maar sluit je uit dat het ooit iets word met een van hen? of dat je een van leuk zou kunnen gaan vinden?
Oud 24-12-2003, 08:53
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Mijn vriendenkring bestaat hoofdzakelijk uit jongens en m'n beste vrienden zijn alleen maar jongens. Met 2 ervan heb ik een relatie gehad en we zijn nu nog steeds goede vrienden. Mijn ouders vinden het ook wel eens vaag dat ik zo'n beetje alleen maar met jongens omga, maar ja. Jongens zijn over het algemeen gewoon iets directer en geven niet eerst ten subtiele hints, die zo subtiel zijn dat niemand ze doorheeft...
Reageren

Regels voor berichten